Gå til innhold

iPod forfalskes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På ene siden er det bra at produsentene blir presset litt, bare se på videobransjen hvor man nå om dagen hvor man er blitt presset både på lanseringstidspunkt på DVDer og pris.

 

På den annen side er utrolig kjipt at noen skal kunne vente på andres suksess og kopiere dem. I verste tilfelle vil man komme i en situasjon der ingen vil/tør å bruk ressurser utvikle _nye_ produkter og det vil jo være litt trist. Dvs dersom salget ikke forsvarer investeringen, vil man nok tenke seg litt om... Og det kan på lengre sikt føre til at virkelig bra produkter blir enda dyrere eller ikke eksisterende.

 

skjønner ikke at folk i det hele tatt gidder å eien en ipod jeg da.

De er stygge, knotete og ukompatible

Stygge: smaksak

Knotete: min erfaring er at iPods er av de mer brukervennlige spillerne på markedet

Ukompatible: tja, dersom du sikter til manglende Ogg Vobis støtte, så kan det godt være, men "Ogg Vobis" folk ville kanskje ikke kjøpt iPod uansett? Ellers finner du neppe mange spillere som er kompatible med både mac og IBM kompatible PCer og har ett like "bredt" tilleggsutstyrsnivå, samt blir støttet av stereoanleggene i de fleste nye biler :)

Endret av kindings
Lenke til kommentar
På ene siden er det bra at produsentene blir presset litt, bare se på videobransjen hvor man nå om dagen hvor man er blitt presset både på lanseringstidspunkt på DVDer og pris.

 

På den annen side er utrolig kjipt at noen skal kunne vente på andres suksess og kopiere dem. I verste tilfelle vil man komme i en situasjon der ingen vil/tør å bruk ressurser utvikle _nye_ produkter og det vil jo være litt trist. Dvs dersom salget ikke forsvarer investeringen, vil man nok tenke seg litt om... Og det kan på lengre sikt føre til at virkelig bra produkter blir enda dyrere eller ikke eksisterende.

5457251[/snapback]

 

Tror du det? Kopiering har jo vært et problem i alle tider, og jeg synes heller ikek at folk kjøper noe mer rasjonelt enn før. Mange produkter lever godt på reklame, følelser og merkenavn.

 

AtW

Lenke til kommentar
Prisene kan være så mye som 40-50 % lavere enn for de ekte modellene. Det er lite trolig at de falske modellene vil finne veien hit til lands.

Kanskje kompatibiliteten på disse er bedre? :dribble: Og kanskje de har ogg-støtte og annet snacks man ikke finner på orginalen.

 

Det så går det sikkert an å bestille de hit til landet fra en taiwansk nettbutikk. ;)

Lenke til kommentar

hehe vel, jeg syns ikke de er så "pene" De er kansje veldig stilrene, eller ALT for stilrene. men det er vel det folk liker med dem.

Jeg tror at mange kjøper de bare pga designet. noe som også blir litt feil.

Blir litt galt å betale en masse forde produktet har et "bra" design. Etter min mening kommer designet ganske så langt bak i rekka.

 

Men når folk kjøper et produkt burde det vere en orginal samme hva det gjelder

Lenke til kommentar

Er enig i det. Ipod er etter min mening en av de mer ubrukelige mp3spillerene som finnes, hvertfall til mitt bruk. Når jeg skal ha en mp3spiller, skal den tåle å ligge i lomma uten at jeg trenger å bekymre meg for riper osv. Dessuten har jeg også opplevd at ipoden streiker hvis jeg tar den med på joggeturer, dårlig!

Lenke til kommentar

Kjøpte min første iPod i jula, 30GB med video. Er kjempe fornøyd! Gav opp håpet om en bra mobiltelefon med bra MP3 støtte, og nok lagringsplass (10GB+) så kjøpte istedet en iPod. Er ingen Apple fanboy men dette produktet er over all forventning! Bruker den hver dag, og 30Gb med musikk, videoer og podcasts gjør bussturen til jobb og trening bare moro :) Så alle iPod playerhaters bør prøve bruke en selv en stund, før dere disser over en lav sko..

 

Morty

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt pointet jeg.... Skulle ønske det fantes en mp3 spiller med 20GB, INGEN skjerm, 5 knapper (frem, tilbake, start/pause, lås og stopp) og uten noen software, bare minnepinne system. Så lenge den ikek var for stor hadde det vært perfekt. Pen hadde den ikke behvd å være, den skal jo være i lomma anyway.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt pointet jeg.... Skulle ønske det fantes en mp3 spiller med 20GB,  INGEN skjerm, 5 knapper (frem, tilbake, start/pause, lås og stopp) og uten noen software, bare minnepinne system. Så lenge den ikek var for stor hadde det vært perfekt. Pen hadde den ikke behvd å være, den skal jo være i lomma anyway.

5458091[/snapback]

 

Good luck med å finne frem i 20GB med sanger uten navigasjon.

 

"Ah, Led Zeppelin fikk jeg lyst å høre på. Bare å trykk på "frem" knappen 289 ganger"

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt pointet jeg.... Skulle ønske det fantes en mp3 spiller med 20GB,  INGEN skjerm, 5 knapper (frem, tilbake, start/pause, lås og stopp) og uten noen software, bare minnepinne system. Så lenge den ikek var for stor hadde det vært perfekt. Pen hadde den ikke behvd å være, den skal jo være i lomma anyway.

5458091[/snapback]

 

Good luck med å finne frem i 20GB med sanger uten navigasjon.

 

"Ah, Led Zeppelin fikk jeg lyst å høre på. Bare å trykk på "frem" knappen 289 ganger"

5458537[/snapback]

 

Legg til to knapper for mappe valg da :thumbup: Så er det problemet løst :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...