Gå til innhold

Digital retro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et fungerende rolleiflex-TLR kan avhengig av modell og stand være verd fra ingenting til et par-tre tusen kroner og opp i mot en hel del mer avhengig av modell og stand; så akkurat et i perfekt stand på ebay hvor budene akkurat nå lå på nærmere £900, altså rundt 10 000 kroner. Lurer på om det var av nyere fabrikat.

 

Du får imidlertid varianter av TLR for alle mulige slags beløp, du kan for eksempel kjøpe et nytt Seagull-TLR for under 2k. Man kan dessuten kjøpe nye rolleiflexer: http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller...oughType=search

 

Tror jeg for min del hadde foretrukket rolleiflexen fremfor den digitale varianten.. Det er noe med kvaliteten som liksom ikke blir helt det samme med et sånt pitle digitalapparat.

Endret av olemm
Lenke til kommentar
Jeg kan i alle fall garantere deg at det bildekvalitetsmessig ikke kan måle seg med den originale rolleiflexen :)

 

Hehe. Såpass ja. Det høres ikke helt artig ut. Personlig mener jeg at om man kjører systemer med utseende kjent fra tidligere tider, og kjent for gode analoge egenskaper bør man i det minste gjøre en minsteinnsats for at kameraet skal peke seg ut, også digitalt sett.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...