Gå til innhold

Tar i bruk ny kjøleløsning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Holder heller en knapp på "vanlig" vannkjøling med enkelt komponenter.

Tror de har bedre effekt, og man mister heller ikke to PCI plasser.

 

Men som pluss er vel dette enkelt og raskt å montere, og man slipper alt av modifisering av kabinett for plass til radiator osv...

 

Edit: Ser ut til at det ikke henter strøm fra PCI slot, men trenger egen kontakt.

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar

Hvorfor skal et budsjettkort i 1500 kroners-klassen få et megakjøleløsning man sikkert betaler noen hundrelapper ekstra for, og som dekker opp hele undersiden av hovedkortet i to PCI-spors bredde, og dermed gjør det vanskelig for de aller fleste tilkoblinger, som S-ATA, Power switch o.l og USB/Firewire/Audio-extensions?

 

Jeg syns heller denne kjøleløsningen hører til hos toppmodellene, som Cool FX gjør til nVidia.

Lenke til kommentar
Vi er vel alle smertelige klare over kvaliteten på viftene til Powercolor... Ville heller ikke satt noe som helst fra Powercolor som inneholder vann inn i min PC.

En batch 9800pro med dårlige vifter fra ca 2-3 år tilbake? Er det det du henviser til? Jeg hadde selv PowerColor 9800pro som gikk dukken på vifta.

Alle senere erfaringer med PowerColor har vært smertefrie. Sitter nå med PowerColor X800XL.

 

En rask og teit omformulering:

"Vi er vel alle smertelige klare over stabiliteten til AMD-prosessorer (dårlige chipset for 5 (?) år siden)... Ville heller ikke satt noe som helst fra AMD som inneholder vann inn i min PC." ;)

Lenke til kommentar
Vi er vel alle smertelige klare over kvaliteten på viftene til Powercolor... Ville heller ikke satt noe som helst fra Powercolor som inneholder vann inn i min PC.

Nå er det ikke PowerColor selv som produserer kjøleløsningen, men ThermalTake. Ikke at jeg ville puttet noe med vann fra TT inn i kabinettet mitt, da :p.

Lenke til kommentar

lurer på kva som går av dei som bestemmer korleis type kjøling det er på kortene? x800xt pe kort med pingle kjøler og x800gt med ein gigantisk ubrukeleg kjøler? dette er faktisk noko av det mest ubruklige eg har sett, det tar plass, gir ingen effekt og ser ikkje bra ut heller. kvifor ikkje begynne lever kort med skikkelige vannkjølingsblokker som dekker både minne på begge sider og gpu. toppkortene som x800xt pe og x850xt pe og ultra og gtx kortene ville solgt bra med slike løysninger. mange som kjøper kort i denne prisklassen har uansett vannkjøling (trur eg i alle fall) så det hadde passa dei utmerket...

Lenke til kommentar

Øh, åkei. Så, man dropper å ha en kjøleflens av kobber rett på brikken og en vifte som trekker luft over kobberet.

 

I stedet har man en vannblokk på brikken med vannslanger som leder varmen til... en kjøleflens av kobber og en vifte som trekker luft over kobberet? :hrm:

Endret av Sutekh
Lenke til kommentar
Øh, åkei. Så, man dropper å ha en kjøleflens av kobber rett på brikken og en vifte som trekker luft over kobberet.

 

I stedet har man en vannblokk på brikken med vannslanger som leder varmen til... en kjøleflens av kobber og en vifte som trekker luft over kobberet? :hrm:

Jeg ville foretrukket denne løsningen, men det er utelukkende på grunn av plasseringen av northbridgen på hovedkortet mitt (A8N-SLI). Jeg har en skamklipt passiv kjøler på den som jeg ikke stoler helt på. Kunne godt tenkt meg en litt ordentlig én, men den kolliderer i så fall med VGA-silenceren...

Lenke til kommentar
En batch 9800pro med dårlige vifter fra ca 2-3 år tilbake? Er det det du henviser til? Jeg hadde selv PowerColor 9800pro som gikk dukken på vifta.

Tja. Jeg kjører selv en Powercolor 9800pro. Har hatt den i litt over et år nå. Funker fint som blekk den. Kan ikke helt se at det er noe grunn til skepsis. TT er kanskje noe annet, men det vet jeg fint lite om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...