Gå til innhold

Forbreder billig-dobbelkjerne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var rart. Iflg specs på Intels 955X hovedkort støtter det ikke 533MHz, og så skal de lage en dualcore som ikke kan brukes på desktop toppkortet sitt? Dessuten vil denne antakligvis yte så dårlig at den kommer til å bli latterliggjort i benchmarks. Dette kombinert med feks 945GZ med kun en minnekanal og UTEN PCIe x16, det blir for tragisk. D 805 bør koste rundt 1100-1200 kr for å unngå at folk ler seg ihjel, og så billig blir den bare ikke.

 

Synd for Intel at de allerede har brukt opp Celeron D betegnelsen, det hadde vært et passende navn for 805.

Lenke til kommentar

BRA sier nå jeg.

 

Hvem bryr seg om den suger til helsikke?

Hovepoenget for meg er iallefall at "hvermansen" får dual core, slik at software utviklere virkelig får en grunn til å støtte dual core! (Bli kvitt noen av "meh, det er jo ingen som har dual core uansett, hvorfor gidde å tilrette legge programmet før til neste år?" holdningene jeg kan tenke meg er der ute og går...)

Lenke til kommentar

el_salvad, ikke tro alt du hører. Varme er ikke noe problem med D 830 iallfall, har boxed kjøler og aldri over 61 grader med 240MHz busshastighet. Mange fryktet også enormt strømforbruk, men det går så det suser med 350W psu. Bare myter som snart er avlivet.

Lenke til kommentar
el_salvad, ikke tro alt du hører. Varme er ikke noe problem med D 830 iallfall, har boxed kjøler og aldri over 61 grader med 240MHz busshastighet. Mange fryktet også enormt strømforbruk, men det går så det suser med 350W psu. Bare myter som snart er avlivet.

Så at Intel d830 bruker 130 watt, noe som er mer enn noen andre intel desktop-cpuer(?) stemmer ikke mener du?

 

AtW

Lenke til kommentar
Som ikke om ikke Pentium D 820 yter dårlig nok fra før av? Hva skal de med en som yter ENDA dårligere? Jeg viser til tester (av Pentium D 8x0) her.

Teit tiltak av Intel imo.

At prisen er god hjelper ikke når man må kjøpe et nytt hovedkort i tillegg, på AMD trenger man bare en BIOS-oppdatering.

Litt OT men kan du oversette den quoten i signaturen din til forståelig norsk for meg? Skjønner ingeting :)

 

AtW

Lenke til kommentar
Så at Intel d830 bruker 130 watt, noe som er mer enn noen andre intel desktop-cpuer(?) stemmer ikke mener du?

Joda, den gjør sikkert det, men det er jo ikke så mye det :) Jeg tenkte mer på dommedags-profetiene og folk som vitser med "hent brannslokkern" osv. Folk som ikke vet bedre tror jo at det er sant og tror de må ha 580W PSU og utvidet brannforsikring for å kjøre en 800. Iallfall, poenget mitt var antakligvis mere at hvis den kjører stabilt og kun 60 grader på 100% load og overklokking med kun 350W PSU så kan det jo ikke være så ille.

 

Etter 2 dager med testing kan jeg trygt anbefale å kjøpe D 830. Forresten ligger jeg nå øverst på lista til PCmark-05 av de som har GF6200 i kassa! Er noen overklokka X2'er der som må se seg slått av mitt low-end system med vanlig sata harddisk og billigste dritt-DDR2 ram som finnes. Ok, nok off-topic skryt, poenget var å få sagt at 830 yter jævlig bra. :thumbup:

Lenke til kommentar
Det var rart. Iflg specs på Intels 955X hovedkort støtter det ikke 533MHz, og så skal de lage en dualcore som ikke kan brukes på desktop toppkortet sitt? Dessuten vil denne antakligvis yte så dårlig at den kommer til å bli latterliggjort i benchmarks. Dette kombinert med feks 945GZ med kun en minnekanal og UTEN PCIe x16, det blir for tragisk. D 805 bør koste rundt 1100-1200 kr for å unngå at folk ler seg ihjel, og så billig blir den bare ikke.

 

Synd for Intel at de allerede har brukt opp Celeron D betegnelsen, det hadde vært et passende navn for 805.

- Ja, det er litt synd om noken skulle dø av latter pga ein prosessor.

 

Intel, save a life or 100... dont release this cpu...

 

Stakkars folk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...