Gå til innhold

Seagate øker kapasiteten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitter selv på 40gb 5400rpm i min Ibm T42,

 

Mener å ha lest en test der det ikke er noen betydelig/merbar forskjell mellom 5400rpm disker og 7200rpm disker, ikke sikker på akkurat hvilke disker de testet, men mener det iallefall var 60gb 7200rpm disken fra Hithatci..

 

Men det skal bli spennende å se tester av disse diskene.. håper de blir tilgjengelige ganske kjapt..(40gb er uggent lite) :)

Lenke til kommentar
Mener å ha lest en test der det ikke er noen betydelig/merbar forskjell mellom 5400rpm disker og 7200rpm disker, ikke sikker på akkurat hvilke disker de testet, men mener det iallefall var 60gb 7200rpm disken fra Hithatci..

Oi, glemte noen ord der... :blush:

 

Ikke betydelig mer støy/varme..

Lenke til kommentar

Jeg lurer også på hvordan varmeutviklingen er på disse.

 

Har disse diskene noen liknende teknologi slik som:

 

Hitachi Travelstar 40GB 7200RPM IDE ATA/100 2,5" 9,5mm E7K60

 

med femto sleider (eller var det pico sleider) eller hva det nå heter som gir mindre luftmotstand på lese-/skrivehode, som igjen gir mindre varmeutvikling (noe sånt hvis jeg husker riktig) :whistle:

 

Noen som vet mer?

Endret av G
Lenke til kommentar
Mener å ha lest en test der det ikke er noen betydelig/merbar forskjell mellom 5400rpm disker og 7200rpm disker, ikke sikker på akkurat hvilke disker de testet, men mener det iallefall var 60gb 7200rpm disken fra Hithatci..

Du tenker kanskje på denne artikkelen?: http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=5273

 

Ja, Hitachi's 7200rpm kunne ikke vise til noe voldsomt til ytelse i forhold til 5400rpm-disker. (Det har forsåvidt skjedd en del på markedet for 5400rpm-disker siden artikkelen ble lansert så ytelsen på de nyeste 5400-diskene er nok ennå bedre enn de 40-80GB som var med i artikkelen.) Disse diskene har forsåvidt vært ganske dyre siden ingen andre enn Hitachi har kunnet stile opp med 7200rpm .. inntil nå. Jeg håper og tror at Seagate's 7200rpm blir raskere og billigere enn hitachi's.

Lenke til kommentar

G: Seagate har nok sin variant av en løsning på det med varmeproduksjonen. De er også langt fremme på FDB-motorer så støynivået blir nok også bra.

 

Forøvrig er jeg svært imponert over at Seagate har kommet med markedets raskeste 100 og 120GB-disker. (Fujitsu's 120GB er bare 4200rpm mens Seagate's er 5400rpm. Hitachi's 100GB er bare 5400rpm, mens Seagate nå har 7200rpm.

 

Håper Seagate følger opp denne trenden med en 200GB 10.000rpm-disk i 3,5"-formatet)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...