Gå til innhold

ATI lanserer Radeon X700 SE


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med 64bit minnebuss og 4 pixel pipelines så er SE-utgaven en sterkt amputert utgave av X700. Får håpe prisen blir deretter også. Egentlig synes jeg at ATI har nok med ett kort i den ytelse-klassen: X300. Håper bare ikke at det blir et pris-premium for X700-navnet. Hvis det har det så har det ingen annen misjon enn å lure penger ut av kunder som ikke vet bedre.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe i mot budsjett-skjermkort i noen pris eller ytelseklasser, men jeg synes det blir feil å navngi kortet med X700 og noe med liten skrift som gjør det langt dårligere enn hva X700-navnet indikerer.

 

Man må jo snart ha en hel ordbok med endelser som LE, MX, SE, Pro Ez osv for å finne ut om kortet yter som fornavnet lover eller ikke. Det er rett og slett hauger med "feller" som etter min mening bare er ute etter å selge et dårligst mulig produkt til en høyest mulig pris. Da mener jeg bransjen har missforstått og bør snu helt om for å konsentrere seg om å gi oss et best mulig produkt for en lavest mulig pris for å gjenvinne vår tillit.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
har 6600 Non-GT 8 pipes forresten?

Både ja og nei. 6600 har 8 PS pipes, men bare 4 ROPs. Dvs den kan arbeide med 8 pixler, men bare skrive ut 4 per clock.

 

ontopic:

X700 høres bedre ut enn X300 og X600 som nok betyr mer penger i kassa til ATi. En annen mulig tanke er at ATi vil ha ut 3Dc kort i low-range segmentet for å gjøre det mer interesant for spill utviklerene å bruke.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...