Gå til innhold

Rask spillskjerm fra NEC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
La oss håpe det ikke blir samme skuffelsen som Benq937s+

Etter testen på HW, kan jeg ikke se hva som er så suffende med denne.. ( ? )

Hva mener du er så galt med denne?

 

(vurderer kjøp av denne rimlig snart, og hadde vært fint med en tilbake melding)

Den første erfaringen som ble lagt inn i prisguiden på BenQ937s+, var av meg.

Men for alldel, det er en bra skjerm som sparker godt fra seg, men til mitt bruk kom den til kort dessverre.

Endret av SirDanceAlot
Lenke til kommentar
La oss håpe det ikke blir samme skuffelsen som Benq937s+

Etter testen på HW, kan jeg ikke se hva som er så suffende med denne.. ( ? )

Hva mener du er så galt med denne?

 

(vurderer kjøp av denne rimlig snart, og hadde vært fint med en tilbake melding)

Den er aldri testet her. Du tenker på forløperen FP937s (uten + ) ;)

 

 

 

Jeg har rettet opp et par detaljer i spesifiksjonene i artikkelen:

 

Lysstyrken er på 400 cd/m2, ikke 300, som det stod først

Innsynsvinklen er motsatt av det som stod først. Det riktige er altså 170/155 grader horisontalt/vertikalt

 

Beklager disse feilene, det går litt fort noen ganger :blush:

Lenke til kommentar

Får se hvordan denne gjør det i faktiske tester da, med tanke på etterslep altså. Vil tippe man kan se etterslepet uansett, da jeg antar responstiden på 8ms kun gjelder overgangen mellom svart og hvitt, mens det i følge Eizo's uttalelser som regel er slik at responstiden er langt høyere mellom f.eks. to gråtoner enn mellom svart og hvitt.

 

Mistenker derfor at denne skjermen har synlig etterslep på tross av at det oppgis imponerende 8ms responstid, men jeg HÅPER jo selvsagt at jeg tar feil sånn sett. ;)

 

Uansett - link til Eizo's uttalelser angående dette emnet finner dere her (pdf format).

Lenke til kommentar
Får se hvordan denne gjør det i faktiske tester da, med tanke på etterslep altså. Vil tippe man kan se etterslepet uansett, da jeg antar responstiden på 8ms kun gjelder overgangen mellom svart og hvitt, mens det i følge Eizo's uttalelser som regel er slik at responstiden er langt høyere mellom f.eks. to gråtoner enn mellom svart og hvitt.

Eizo har helt rett, men det som ikke nevnes i det dokumentet er hvordan ulike paneltyper har sine typiske reaksjonsmønstre i gråtonene. Figur B er typisk for TN-paneler, med høyere responstid på gråtoner. I den andre enden av skalaen finner vi IPS-paneler, som er nesten uniforme på dette området, om enn med høyere responstid mellen svart og hvitt.

 

For å komplisere det ytterligere er det slik at etterslep også kan oppstå under bildeprosseseringen i skjermen.

 

Dette er grunnen til at vi flere ganger har påpekt at man ikke må se seg blinde på spesifikasjoner, og spesielt ikke responstid.

 

Edit; ett eller annet sted hadde jeg en gang et dokument som viste fram forskjellen på tre ulike paneler - ett av hver type. Nå kan de selvfølgelig ikke brukes som mal på alle paneler av samme type, men de var fine for å illustrere forskjellen i responstid over gråskalaen. Dessverre finner jeg ikke igjen dette dokumentet :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...