Gå til innhold

Resident Evil 4 til PlayStation 2 (PS2)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
HAter PS2. Hvorfor kan ikke Cuben få NOEN Capcom spill ekslusive lenger? Uansett klarer ikke PS2 slik grafikk, så den versjonen må bli mye dårligere

 

Fordi PSX var først ute med Resident Evil serien og denne arven burde overføres til neste generasjon som eks PS 2 og

PS 3 når det kommer om noen år! :p

Endret av Wooho
Lenke til kommentar
HAter PS2. Hvorfor kan ikke Cuben få NOEN Capcom spill ekslusive lenger? Uansett klarer ikke PS2 slik grafikk, så den versjonen må bli mye dårligere

 

Fordi PSX var først ute med Resident Evil serien og denne arven burde overføres til neste generasjon som eks PS 2 og

PS 3 når det kommer om noen år! :p

Bare så synd at Nintendo har rettighetene ;)

Lenke til kommentar
Bare så synd at Nintendo har rettighetene
Ifølge vg nett så skal nitendo ha rettighetene fra mars til november neste år og da går det over til

PS 2 :w00t:

 

Kan se for meg PS2 versjonen nå. Uendelig med loading og mye dårligere grafikk.

 

Da har du ikke sett hva denne vidunder maskinen kan prestere. Ta foreskempel GTA, Gran Turismo 3 Tekken 5 (når det kommer ut) MSG, The Getaway osv så skal du se at PS 2 klarer å dunke lekøtøyet som Game Cube rett i bos dunken! :p

Endret av Wooho
Lenke til kommentar
Da har du ikke sett hva denne vidunder maskinen kan prestere. Ta foreskempel GTA, Gran Turismo 3 Tekken 5 (når det kommer ut) MSG, The Getaway osv så skal du se at PS 2 klarer å dunke lekøtøyet som Game Cube rett i bos dunken! :p

Hmm... Og har DU hørt om Zelda Wind Waker, Metroid Prime, Starfox Adventures for å nevnet noen :roll:

GC er teknologisk overlegen PS2.

 

Ifølge vg nett så skal nitendo ha rettighetene fra mars til november neste år og da går det over til

PS 2 :w00t:

Ok

Lenke til kommentar

vel, har du testet GTA:SA, så vet du vel at loading ikke er noe videre stort problem. Problemet ligger i portingen mellom console<->console->PC. mange som forsøker å spare penger i dette leddet. sent i 2005 har kanskje Sony klart å presse ut den fordømte HDen sin til det europeiske marked. mulig den kan brukes som buffer i krevende situasjoner i spillet. men som sakt, om portingen blir gjort skikkelig, tror jeg ikke loadingen skal by på noe problem.

Lenke til kommentar
Bare så synd at Nintendo har rettighetene
Ifølge vg nett så skal nitendo ha rettighetene fra mars til november neste år og da går det over til

PS 2 :w00t:

 

Kan se for meg PS2 versjonen nå. Uendelig med loading og mye dårligere grafikk.

 

Da har du ikke sett hva denne vidunder maskinen kan prestere. Ta foreskempel GTA, Gran Turismo 3 Tekken 5 (når det kommer ut) MSG, The Getaway osv så skal du se at PS 2 klarer å dunke lekøtøyet som Game Cube rett i bos dunken! :p

Jeg har sett alle disse spillene du mener, og jeg syns ikke GTA eller Getaway har bra grafikk. Tekken 5 er et slossespill og har ikke så mye ting som skjer på en gang slik det vil forekomme på RE4. Bilspill er enkelt å ha bra grafikk på for enhver konsoll. Silent hill 4 og RE spillene til PS2 har ikke noe særlig bra grafikk. Så jeg tror ikke de vil klare å presse like bra grafikk som GC versjonen uten uendelig med loading., men egentlig tror jeg at de vil jekke ned grafikken. Capcom sa jo selv at det bare var GC som kunne yte så bra grafikk med dette spillet

Endret av Starscream12
Lenke til kommentar

Resident Evil 4 skal jeg ha til GC, så enkelt er det, selv om jeg primært er Playstation mannen når det gjelder konsoller. GC har jeg fordi det er mange gode spill å finne der. I alle fall... GC har nok mer å stille med når det gjelder grafikken i Resi, men jeg er ikke like pessimistisk som andre her mht hva PS2 klarer å prestere, så det blir spennende å se hvordan det blir.

Litt off-topic:

Metal Gear Solid 2 hadde overlegen grafikk da det kom, og synes fremdeles den grafikken er meget bra, Final Fantasy X har veldig bra grafikk og det er det flere titler som har, så folk som tydeligvis ikke har så mye til overs for Playstation bør heller foreta en litt grundigere research før de dømmer det nord og ned. Samtidig bør de huske at PS2 kom ut på markedet en god stund før GC.

Min mening i alle fall...

Lenke til kommentar
Metal Gear Solid 2 hadde overlegen grafikk da det kom, og synes fremdeles den grafikken er meget bra, Final Fantasy X har veldig bra grafikk og det er det flere titler som har, så folk som tydeligvis ikke har så mye til overs for Playstation bør heller foreta en litt grundigere research før de dømmer det nord og ned. Samtidig bør de huske at PS2 kom ut på markedet en god stund før GC.

Min mening i alle fall...

 

Så sant så sant! :yes: Men uansett så har alle her på forumet forskjellige meninger ang hvilken konsoll som er best så det er først og fremst smak og behag når det gjelder konsollene!

 

NB! Kommer selv til å kjøpe en GC pga Resident Evil 4 pga klarer ikke å vente til slutten av 2005 jeg da! :D

Lenke til kommentar
HAter PS2. Hvorfor kan ikke Cuben få NOEN Capcom spill ekslusive lenger? Uansett klarer ikke PS2 slik grafikk, så den versjonen må bli mye dårligere

Har både Gamcube og Ps2 så det gjør meg ingenting. Men er det ikke bedre at flere konsoller får spillet slik at flere kan glede seg over det.

 

Et spørsmål til alle RE fans:

Resident evil er et litt treigt spill. Jeg synes at det går sakte og siktesystemet er dårlig og at det rett og slett er :thumbdown: kjedelig :thumbdown: .

 

:no: Hvorfor er det da så mange som spiller det og hvorfor er det så bra?:no:

Endret av Solid Knight
Lenke til kommentar
HAter PS2. Hvorfor kan ikke Cuben få NOEN Capcom spill ekslusive lenger? Uansett klarer ikke PS2 slik grafikk, så den versjonen må bli mye dårligere

Har både Gamcube og Ps2 så det gjør meg ingenting. Men er det ikke bedre at flere konsoller får spillet slik at flere kan glede seg over det.

 

Et spørsmål til alle RE fans:

Resident evil er et litt treigt spill. Jeg synes at det går sakte og siktesystemet er dårlig og at det rett og slett er :thumbdown: kjedelig :thumbdown: .

 

:no: Hvorfor er det da så mange som spiller det og hvorfor er det så bra?:no:

Fordi RE4 er et helt nytt konsept. Anmelderene sier at dette er det beste spillet Capcom har laget.

 

EDIT: Leste vel ikke helt skikkelig da jeg svarte :) Selv liker jeg ikke de tidligere spillene, men RE4 er noe annet. Virker ihvertfall at det er en tittel som jeg kommer til å like. Grunnen at folk liker de tidligere er vel fordi de er skummle og har en god historie, samt at de har en del oppgaveløsninger osv. Så spillene blander de fleste typer spill.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Grunnen at folk liker de tidligere er vel fordi de er skummle og har en god historie, samt at de har en del oppgaveløsninger osv. Så spillene blander de fleste typer spill.

Må si meg enig i det. Personlig har jeg veldig godt sansen for Resident Evil serien, unntatt Outbreak og de andre lyspistolspillene, deriblant av de grunner TCi nevnte. Synes gameplayet er godt jeg, men nå begynner det å bli på tide med en revolusjon i Resi, og det er på vei med firern. Gleder meg masse!

Selvsagt er det smak og behag, men det blir litt søkt å rakke ned på det ene eller det andre. Som sagt blir det Resi 4 på GC, men andre titler skal pryde PS2 hylla mi!

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
According to a japanese publication (CG World), the Capcom team working on the PS2 version of RE4 are facing a very difficult time porting the game to Sony's console.

 

Here are some few points they mentioned in the article:

 

------------------------------------

 

1). The original team headed by Shinji Mikami was able to incorporate 24-bit textures into the GameCube edition of RE4.

 

However the team working on the port of RE4 will have to incorporate downsampled 4- and 8-bit textures into the PS2 version, whose texture memory capacity is far smaller than that of the Nintendo console.

 

------------------------------------

 

2). The polygon count used for the main protagonist (Leon) will have to drop down from 10.000 seen in the GC version, to half that amount in order to perform well on the PS2 version.

 

The magazine mentions that Leon has almost 3 times the amount of polygons than the Solid Snake character featured in Metal Gear Solid 3 for the PS2. Snake is made up of only 4000 polygons.

 

------------------------------------

 

3). Due to the PS2's huge Direct Memory Access bandwidth, the team working on the RE4 version will be able to provide an exceptionally high number of textures into the game.

 

However, adding such textures to the polygons will slow down the frame rate of the game, even more so than it occasionally happens in the GC version. This due to the PS2's limited texture memory capacity.

 

The PS2 version will have dramatic frame-rate problems if they try to include all the texture layers and polygonal lighting featured in the GC version. Some major adjustments will have to be made.

 

------------------------------------

 

4). The GC graphics engine can produce 50 percent more polygons to all the characters than the PS2. The PS2's graphics engine can draw 10 million triangles per second, but after adding gameplay, collision, logic, sound, and so forth, the PS2 edition of RE4 ultimately will move around 30,000 to 50,000 triangles per frame, at an average rate of 30 frames per second.

 

The GameCube also has a faster CPU that can boost the frame rate to 60 frames per second (twice that of the PS2), and utilizes its texture compression ability to deliver high-resolution textures with improved color variance.

 

------------------------------------

 

http://boards.ign.com/message.asp?t...scribersendto=1

Lenke til kommentar
According to a japanese publication (CG World), the Capcom team working on the PS2 version of RE4 are facing a very difficult time porting the game to Sony's console.

 

Here are some few points they mentioned in the article:

 

------------------------------------

 

1). The original team headed by Shinji Mikami was able to incorporate 24-bit textures into the GameCube edition of RE4.

 

However the team working on the port of RE4 will have to incorporate downsampled 4- and 8-bit textures into the PS2 version, whose texture memory capacity is far smaller than that of the Nintendo console.

 

------------------------------------

 

2). The polygon count used for the main protagonist (Leon) will have to drop down from 10.000 seen in the GC version, to half that amount in order to perform well on the PS2 version.

 

The magazine mentions that Leon has almost 3 times the amount of polygons than the Solid Snake character featured in Metal Gear Solid 3 for the PS2. Snake is made up of only 4000 polygons.

 

------------------------------------

 

3). Due to the PS2's huge Direct Memory Access bandwidth, the team working on the RE4 version will be able to provide an exceptionally high number of textures into the game.

 

However, adding such textures to the polygons will slow down the frame rate of the game, even more so than it occasionally happens in the GC version. This due to the PS2's limited texture memory capacity.

 

The PS2 version will have dramatic frame-rate problems if they try to include all the texture layers and polygonal lighting featured in the GC version. Some major adjustments will have to be made.

 

------------------------------------

 

4). The GC graphics engine can produce 50 percent more polygons to all the characters than the PS2. The PS2's graphics engine can draw 10 million triangles per second, but after adding gameplay, collision, logic, sound, and so forth, the PS2 edition of RE4 ultimately will move around 30,000 to 50,000 triangles per frame, at an average rate of 30 frames per second.

 

The GameCube also has a faster CPU that can boost the frame rate to 60 frames per second (twice that of the PS2), and utilizes its texture compression ability to deliver high-resolution textures with improved color variance.

 

------------------------------------

 

http://boards.ign.com/message.asp?t...scribersendto=1

Akkurat som forventet, men kjekt med fakta på bordet :roll:

Lenke til kommentar
sent i 2005 har kanskje Sony klart å presse ut den fordømte HDen sin til det europeiske marked. mulig den kan brukes som buffer i krevende situasjoner i spillet. men som sakt, om portingen blir gjort skikkelig, tror jeg ikke loadingen skal by på noe problem.

Ettersom PS2-maskinen som Sony selger nå ikke kan bruke harddisken, er det veldig lite sannsynlig at den noen gang dukker opp i Europa.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...