Gå til innhold

TEST: Philips 190S5FS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
19-tommere har blitt bedre og bedre egnet for spill med stadig synkede responstider. BenQ var først ute med 12 ms responstid med sin FP937s, men Philips følger hakk i hel med denne skjermen.

 

Er synkede et ord? Er det senkede man skal bruke, eller er jeg også helt på jordet?

 

 

Fin test, sikkert fin skjerm, men jeg har gjort opp mitt valg inntil videre. :p

Lenke til kommentar
Hvorfor man skal nøye seg med en analog kobling mellom to digitale produkter stiller vi oss uforstående til.

 

Det har vi EU at takke for, der er ekstra told (14%) på DVI produkter. Selvom det er en Philips er den nok produceret uden for EU.

Endret av Korsbæk
Lenke til kommentar
Er synkede et ord? Er det senkede man skal bruke, eller er jeg også helt på jordet?

Var nok bare en enkel trykkleif; skulle nok ha vært 'synkende'.

 

Altså noe som synker mer for hver "gang".

 

Kunne vel stått 'stadig lavere' isteden. Eller 'stadig kortere'.

 

Ehem... litt på viddene off topic nå merker jeg... :whistle:

Lenke til kommentar
Hvorfor man skal nøye seg med en analog kobling mellom to digitale produkter stiller vi oss uforstående til.

 

Det har vi EU at takke for, der er ekstra told (14%) på DVI produkter. Selvom det er en Philips er den nok produceret uden for EU.

Nå har jo b-versjonen i 190-serien DVI da, og denne koster vel bare knappe 500 kroner mer, så de 14 prosentene er ikke helt gjeldende. Grunnen til at det var den analoge versjonen som ble testet denne gangen er at jeg tilfeldigvis fikk feil skjerm til lån :p

 

Jeg er som en annen et sted i tråden her, mest interessert i 17" da, så jeg ser frem til dere evt skal takle 17", mener å huske at dette ble lovet på den forrige testen av en phillips skjerm, men men, det kommer nok..
Nå husker ikke jeg hvem som lovet hva den gang, men jeg teller fire tester av 17-tommere, tre av 19-tommere og en test av en 20-tommer siden den forrige philips-testen. Som sagt jobber jeg hardt med 17-tommere nå :)
Lenke til kommentar
Nå har jo b-versjonen i 190-serien DVI da, og denne koster vel bare knappe 500 kroner mer, så de 14 prosentene er ikke helt gjeldende. Grunnen til at det var den analoge versjonen som ble testet denne gangen er at jeg tilfeldigvis fikk feil skjerm til lån

 

Jo jo der er 14% told på DVI produkter der indføres i EU:

 

THE EUROPEAN UNION is set to reclassify monitors which have DVI outputs as TVs, meaning that manufacturers will have to pay 14% tariffs on these so-called "video monitors".

http://www.theinquirer.net/?article=13831

 

That is set to not only push prices up but could turn Europe into an "analogue island", a senior display analyst has warned.

http://www.theinquirer.net/?article=17919

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...