Gå til innhold

TEST: Philips 190S5FS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

EU-avgifter når ikke gjennom EØS - kun direktiver (eller noe sånt). Finn artiklen om disse 10 prosentene her på hw og les både den og forumtråden.

 

Men uansett så snakker dere teori, mens jeg har presentert de faktiske prisene, som foreløpig motbeviser dere (her i landet)

Lenke til kommentar
Hvorfor man skal nøye seg med en analog kobling mellom to digitale produkter stiller vi oss uforstående til.

 

Det har vi EU at takke for, der er ekstra told (14%) på DVI produkter. Selvom det er en Philips er den nok produceret uden for EU.

Jeg snakket med philips sine leverandører for norge i helgen, og de sa at de kom til å begynne å produsere MYE lcd'er i en fabrikk innenfor EU i løpet av vinteren. Så i neste generasjons philips-skjermer (til våren), så vil nok DVI være å se på flere skjermer selv i lavere prisklasser.

 

Dette vil nok også gjelde andre skjermprodusenter.

Lenke til kommentar

Det er synd at Hardware.no ser ut til å ha så mye fokus på at LCD skjermen er god nok for spilling, uten å ha en objektiv test på hvor presis skjermen gjengir farger. Alle som driver med bilderedigering vet jo at LCD skjermer sliter med dette og jeg skulle gjerne sett at hardware.no kjøper inn kalibrerings hardware som samtidig kan måle korrektheten i fargene. Det finnes en rekke slike produkter, blant annet et rimelig alternativ som heter Spyder.

 

Disse testene sier meg svært lite og det er i dag et stort problem at folk mekker på bilder og når de sender de til fremkalling eller poster på web (eller til salg) så er de for mørke og har fargestikk pga de redigerer på en dårlig kalibrert skjerm. Noen skjermer slik som Hyundai L70S+ har så store feil at hvis man kalibrerer korrekt for 50% grå så vil en lys gråfarge ha blåstikk i seg. En objektiv måling av en slik skjerm vil vise hvor dårlig den egner seg til bilderedigering.

 

Det blir liksom litt for mye synsing av testere her på harware.no.

Lenke til kommentar

Hei, jeg driver for tiden og undersøker dette med kalibreringsverktøy. Vi er helt enige i at dette vil bedre innholdet i testene for den som trenger en skjerm til grafisk arbeide.

 

Når det gjelder nevnte Hyundai så klarte vi vel å påpeke at denne sliter kraftig selv uten statiske måleinstrumenter, men poenget tas :)

Lenke til kommentar
Nå husker ikke jeg hvem som lovet hva den gang, men jeg teller fire tester av 17-tommere, tre av 19-tommere og en test av en 20-tommer siden den forrige philips-testen. Som sagt jobber jeg hardt med 17-tommere nå :)

Hehe, sorry mac. Jeg mente selvfølgelig 17" Phillips skjermen, ikke 17" generelt. Men som sagt, jeg smører meg med tålmodighet jeg. Har ikke penger helt definitivt ennå...

Lenke til kommentar

"Vi jobber med en masse 17-tommere nå. Byttet faktisk inn denne med lillebroren nå nettopp"

 

Philips 170S5FG? Har vurdert den til søstra, er det ca samme skjermen som storebror bare med mindre skjermbilde?

Skal ha en LCD til ca 3k, da står det imellom denne, og hyundai L70s/n

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...