Gå til innhold

TEST: Intels nye plattform: LGA 775


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joda ser jo ganske bra ut dette, men problemet er vel at det kanskje er litt forut sin tid? Men det er muligens bevisst at de lanserer dette nå, slik at prisen vil være veldig mye lavere når folk faktisk trenger dette og ser rundt seg etter systemer som har det man "trenger".

Lenke til kommentar
Overklokkingssprerren er løst : Man må øke spenningen til chipsettet. I følge tester på nettet kan man da oppnå en FSB på opp mot 260 Mhz.

Er litt meir enn som så.

"there is much more to the story than Northbridge voltage."

Les her: http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2124

Ja, disse nye brikkesettene fra Intel er tydeligvis ikke designet for å være særlig overklokkingsvennlige i det hele tatt.

 

Mangel på PCI/PCI-Express lås er eksempel på det, og er et problem selv ikke ASUS, GigaByte eller ABIT har funnet løsninger på såvidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Ja, disse nye brikkesettene fra Intel er tydeligvis ikke designet for å være særlig overklokkingsvennlige i det hele tatt.

 

Mangel på PCI/PCI-Express lås er eksempel på det, og er et problem selv ikke ASUS, GigaByte eller ABIT har funnet løsninger på såvidt jeg vet.

Tar ofte litt tid å få orden på ny teknologi. Gjekk ei stund før det kom agp-lock og. Det er ein del vesentlige endringar her.

 

Eg vil ikkje sei at korta er dårlige å overklokka med heller, anandtech klarte 258, [H] klarte 255 og tomshardware klarte 280. Husk på at det var mykje problem med overklokking på 875 i starten og (msi t.d.).

 

At det er litt rusk i forbindelse med ny teknologi er heilt vanlig. Leeding edge blir ofte Bleeding edge.

Enten det er Intel eller AMD.

Lenke til kommentar
Overklokkingssprerren er løst : Man må øke spenningen til chipsettet. I følge tester på nettet kan man da oppnå en FSB på opp mot 260 Mhz.

Er litt meir enn som så.

"there is much more to the story than Northbridge voltage."

Les her: http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2124

Ja, disse nye brikkesettene fra Intel er tydeligvis ikke designet for å være særlig overklokkingsvennlige i det hele tatt.

 

Mangel på PCI/PCI-Express lås er eksempel på det, og er et problem selv ikke ASUS, GigaByte eller ABIT har funnet løsninger på såvidt jeg vet.

Problemet er "løst". Ratio kan settes ved boot. Både Asus og Abit har en slik løsning. Abit sliter fremdeles litt med noen små ting, mens Asus ser ut til å ha løst de fleste problemene.

 

[H] leker med Prescott og LGA775 HK

 

mye info fra AnandTech Samme linken som Ggg hadde med (Snorreh orket sikkert ikke lese den).

Endret av mar
Lenke til kommentar

Bra!

 

Dere skriver i artikkelen at brikkesettene støtter maks PCI-E x20 og at alle kombinasjoner av dette er mulig. Vil det si at et hk med et av disse brikkesettene vil kunne ha to PCIe x16 slotter?

Har ikke hørt noe så langt...

 

Og en annen ting: Hvor blir det av kort til PCI x1: lydkort, nettverkskort multimediakort.... osv?

 

Går sikkert en evighet før alt av det gamle PCI-greiene er helt borte fra nye hovedkort. Tror dagens hk ennå sitter med ISA-bussen, skammelig :thumbdown:

Lenke til kommentar

bra test, oversiktlig og fin :)

Liker godt de nye grafene! :thumbup:

 

Men; at max PciExpress = 20x, vil vel si at man kan lage kombinasjoner innenfor en maximum av 20x, dvs: 1x 16x, + 4x 1x; 1x 16x, 2x 2x. (?)

 

Også kjølerern; mente at jeg leste på tomshardware at de mente boxed-kjøleren var elendig; men har det kommet en ny type kjøler etter deres test eller?...

Hvor høy var forresten tempen på CPUen dere testet? (har jeg oversett noe her? :hmm: )

 

til slutt: kommer dere til å komme med en ny test der dere går grundigere inn på lyden, og "matrix"-saken?

 

Ellers som sagt en kjempegod test! :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...