Gå til innhold

Do you rasterbate?


Anbefalte innlegg

For de uinnvidde, rasterbating er en teknikk som lager stoore versjoner av relativt små bilder.

 

"Javel, hva skal jeg med det?"

-Teknikken er dritkul, og du får stilig veggpynt som du har laget selv.

 

Let's rasterbate!

 

 

 

Jeg tok for meg en av mine favorittfilmer, og boostet opp et bilde jeg hadde liggende.

Resultatet:

 

CIMG0006redux.jpg

 

 

 

I sort-hvitt:

 

CIMG0010redux.jpg

 

 

 

 

 

Ganske emot-cool.gif, spør du meg.

 

Så finn frem et bilde som ser godt ut i sort og hvitt (du får ingen farger), og la printeren jobbe for pengene.

Jeg trykket disse på tykkere papir hos et trykkeri, men det er ingenting i veien for å gjøre det selv.

Endret av Kowalski
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tar jeg ikke helt feil så selges den hylla på IKEA. Hvis det ikke er den samme, så ligner de i hvert fall meget på hverandre. Jeg ville satset pengene mine på at det er den samme hylla som på IKEA. :)

 

Haltan: 299,- til 399,- tror jeg det var IKEA skulle ha for den.

Lenke til kommentar

Oh, flotters enden! :) Den er nå offisiellt på Handlelista.

 

Trykkejobben blir vel ikke veldig dyr, kan jeg tenke meg. Sort-hvitt rett fra PDF-fil. Ikke en veldig vanelig jobb, så er vel like greit å bare forhøre seg på trykkeriet, så får du nok en OK deal. Ellers er det jo ikke akkurat slik at en gjennomsnittlig laserprinter ikke gjør jobben godt.

Lenke til kommentar

Enden:

Jeg har ikke postet så mye her det siste halvåret, men når jeg først poster så forsøker jeg jo å lage noen gode tråder.

Her ble det jo til og med litt positiv respons :)

 

MU26599:

Trykkeriet krevde meg for den nette sum av 30 kroner.

Det inkluderte denne (32 A4-ark) og to til (20-25 A4-ark hver).

Kvaliteten på arket er da såpass god at de er ugjennomsiktige - ca. 100-120 gram bør arkene veie.

 

Veldig rimelig med andre ord.

 

Goof:

Jeg har brukt teip på baksiden av arkene, kun i festepunktene.

Brukte lang tid, slik at det skulle bli bra.

Jeg delte hele greia opp i seksjoner à fire ark, og teipet de sammen.

Så teipet jeg sammen de seksjonene som var over hverandre, slik at jeg endte opp med 4 lange seksjoner.

 

Dr.X:

32 A4-ark. Det er sånn passe :)

De hang jeg så opp på veggen ved hjelp av en slags klistersak som jeg kjøpte på Clas, en tyggislignende masse.

Ser helt fint ut, henger inntil veggen overalt og det er ingen fare for at det detter ned.

Lenke til kommentar

oOoO! Det har jeg så sinnsykt lyst til å gjøre! Nå har jeg penger og greier, så da skal jeg spice opp rummet.

 

Thanks for teh tipz, Kowalski.

 

edit: Hvordan gå frem? Kan jeg gjøre dette med min pc + fargeprinter? Dele opp i photoshop + forstørre er jo 0 problem, men er det tilstrekkelig?

Endret av (jonas)
Lenke til kommentar

psilocybe:

Takk for tipset. Har ikke merket noe slikt på det jeg har hengt opp tidligere, men skal forandre løsningen min litt. Vil ikke ødelegge godsakene, spesielt ikke all den andre veggpynten min :(

 

 

enden:

Bildet trenger absolutt ikke å være veldig detaljert eller stort i utgangspunktet, det som teller er at det vil se godt ut uten farger.

 

Her har du originalbildet mitt:

 

 

Fear & Loathing In Las Vegas

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...