Gå til innhold

ATI X800 spesifikasjoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser ut som Nvidia ligger best ann for meg. Bedre specs og billigere pris, hvis man sammenlikner x800pro og GF6800

Jeg synes det ser bra ut ! Hvis du sammenlikner Radeon 9800XT med Nvidia 5950 , er speksa til Nvidia overlegne , men 9800XT er alikevel bedre. Og speks til X800 Pro har høyere klokkefrekvens vå VPU - 500 på X800 mot "opptil 400" på 6800 til Nvidia , og "Over 400 " på 6800 Ultra .

Lenke til kommentar
Burde vel vente til de litt mer detaljerte lanseringene før vi går altfor mye innpå hvem som blir best ytelse messig? Men hvis man ser på hva man får for penga så ligger Nvidia ett godt stykke foran.

men hva hvis Nvidia yter mindre enn ati..

 

tror ikke helt at nye toppkort kan koste ca 3000.-

4000-5000.- er jo mere normalt.

Lenke til kommentar
Hvor mye strøm trekker disse kortene? Hvis man må skaffe seg en 480w strømforsyning blir dette ille...

Den samme galskapen som vi ser i CPU-markedet, er for full fart inn i skjermkortmarkedet (eller var det motsatt ?)... Snart må noen skjønne at man ikke kan ha flere 100W's komponenter i en PC ... ... ... håper jeg :(

Lenke til kommentar
Prisene er neppe fastsatt. Jeg tror x800Pro kommer til å falle på 300-3500. Det er det samme som 9800Pro kortene gjorde når de var ny.

I følge et gammelt pcgw som jeg sitter med her , kostet 9800pro fra 4000 til 7000 og ble da sett på som noenlunde lik ytelse som et 5800 ultra.

Lenke til kommentar

tar alt jeg leser angående R420/R423 og NV40 med en liten klype salt før jeg får lest de offisielle tallene og testene. Spesifikkasjoner sett ved siden av hverandre på ppiret sier ikke altt, se fo eksempel på cpu markede. En 2,2 ghz athlon kan sammenlignes med en 3,2 Ghz P4 og 128MB ram på skjermkort viser seg i visse tilfeller å være bedre en 256MB.

 

Ja jeg vet det finnes grunner til at ed Athlon yter "mer" per mhz og det er en grunn til at 128mb er til tider raskere en 256Mb. Poenget mitt er at det som står på papiret sier ikke alt og det er derfor ikke noe vits å komme med noen forhastige konklusjoner.

Lenke til kommentar

Nvidia skal komme opp med noe rimelig genialt om de skal tukte ati. Hvem husker vel ikke 5800ultra. Med 1000 mhz minne...ble det noe suksess? Nei, hvorfor...stort tungt og varmt. 59xx serien var mye bedre, men klarte i de fleste tilfeller ikke å tukte ati. Holder en knapp på ati. Syns ikke nvidia har hatt skikkelig gode kort siden gf4 serien. Er ikke alltid raskere minne hjelper..eller høyere core clock. Arkitekturen har mye å si.

Lenke til kommentar

husk at fx 5800 hadde bare 128 bit minne,sikker derfor de måtte

ha mye power for og hevde seg mot ati..

 

ati har jo ligget i noen år bakom Nvidia når den handler om

til ytelse på kortene.(iallefall toppkortene)

var jo først da ati 9700 kom på markede,at de kunne måle

seg mot Nvidia.

 

men er bra med konkuranse,da må jo Nvidia skjerpe seg ennå

mere.

 

ps:hadde vært perfekt om det kommet et til merke som kunne

konkurere med ati og Nvidia.

 

tror ikke Nvidia er blitt så dårlige,men noen(ati) har tatt igjen forspranget

de hadde..

Lenke til kommentar
Ser ut som Nvidia ligger best ann for meg. Bedre specs og billigere pris, hvis man sammenlikner x800pro og GF6800

Jeg synes det ser bra ut ! Hvis du sammenlikner Radeon 9800XT med Nvidia 5950 , er speksa til Nvidia overlegne , men 9800XT er alikevel bedre. Og speks til X800 Pro har høyere klokkefrekvens vå VPU - 500 på X800 mot "opptil 400" på 6800 til Nvidia , og "Over 400 " på 6800 Ultra .

feil?? Etter at gffx 5950 fekk nye drivera (og fx5900), holder disse korta like godt nivå som 9800-kort.

Du kan dessuten ikkje sammenligne sånn, det blir feil. Mhz=ytelse kan ikkje brukast for å sammenligne dei to nye korta. Dette burde man ha lært fra fx5800-floppen.

 

Nvidia har også skifta navn, det betyr ny brikke med nye muligheter, lite trulig at samme feilen skjer igjen. Har trua på at det kan bli en ny Ti4600-tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...