Gå til innhold

Egen nettbutikk for lisens på Linux


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om et eksternt firma har lagd denne løsninga håper ikke for deres skyld at betalinga er provisjonsbasert. Men det er vel bare en måte å roe nett gemyttene på; dersom de sender ut brev til stadighet er det en slags forhåndsdømming som de bare kan bli saksøkt for allikevel.

 

Men nå sto det jo også i artikkelen at dette gjaldt kun til kommersiell bruk da... Ser ut til at SCO roer'n littegrann. De fikk vel ikke i nærheten av den responsen de ønska...

 

Ser ut som den eneste vennen SCO har, er Microsoft.

 

Er vel ingen ekte venn. Om SCO skulle vinne, vil de bruke dette til å kjøre enda mer agressivt ut mot Unix/ Linux og da vil jo SCO allikevel ikke vinne på det. Om de ikke begynner med "Unix for Windows" da...

Lenke til kommentar
Er vel ingen ekte venn. Om SCO skulle vinne, vil de bruke dette til å kjøre enda mer agressivt ut mot Unix/ Linux og da vil jo SCO allikevel ikke vinne på det. Om de ikke begynner med "Unix for Windows" da...

Hva om SCO og Microsoft går sammen? Alle vet at Unix er mye bedre egnet til store servere enn windows. Det vet også Microsoft. Og hvis Microsoft plutselig kan tilby Unix-teknologi i sine OS...

Microsoft har også bidratt til å holde SCO i gang.

 

Edit: det er linux Microsoft har gått kraftig ut mot.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Har SCO bevist at Linux er stjelt ut i fra Unix? Visst man betaler til SCO, også kommer det ut en nyhet om at SCO ikke hadde krav på penger i det hele tatt. Ville det ikke blitt krav på refunderinger til de grader?

Nei, det er ikke bevist. Og Linus Thorvalds har prøvd å bevise til det motsatte ved å påpeke punkter i den originale kildekoden til linux.

Lenke til kommentar
Hva om SCO og Microsoft går sammen? Alle vet at Unix er mye bedre egnet til store servere enn windows. Det vet også Microsoft. Og hvis Microsoft plutselig kan tilby Unix-teknologi i sine OS...

Microsoft har også bidratt til å holde SCO i gang.

 

Edit: det er linux Microsoft har gått kraftig ut mot.

Du sa noe der. Kanskje det er tanken bak det hele; først støtter de fram SCO slik at de kanskje vinner og så kjøper de opp hele selskapet. Og dermed blir Linux (og kanskje Unix?) eid av Microsoft. Da er det ikke mye igjen... (Mac OS X var også basert på Unix, var det ikke?)

 

Selv om alle (også Microsoft) vet at Unix er bedre, trenger ikke det bety at Microsoft "synes" det samme... Det kommer garanert til å "windowsifisere" Unix/ Linux om de i det hele tatt bruker teknologien. Netware 6 fra Novell har jo tapt mye til windows/ AD selv om det regnes å ligge milevidt foran teknologisk sett. Novell tapte på markedsføring rett og slett og det er på slike ting MS er sterke

Lenke til kommentar
Selv om alle (også Microsoft) vet at Unix er bedre, trenger ikke det bety at Microsoft "synes" det samme... Det kommer garanert til å "windowsifisere" Unix/ Linux om de i det hele tatt bruker teknologien. Netware 6 fra Novell har jo tapt mye til windows/ AD selv om det regnes å ligge milevidt foran teknologisk sett. Novell tapte på markedsføring rett og slett og det er på slike ting MS er sterke

Man kan si mye om Microsoft, men å gi dem skylda for at det går dårlig for Novell er vel og strekke det litt langt. Novell har bare seg selv og takke for hvordan det går med dem.

 

BTW, Yallis: Good one :thumbup: tenkte akkurat det samme når jeg så den posten.

Endret av Civilix
Lenke til kommentar
Man kan si mye om Microsoft, men å gi dem skylda for at det går dårlig for Novell er vel og strekke det litt langt. Novell har bare seg selv og takke for hvordan det går med dem.

Mente ikke at MS har skylda, men at Novell tapte. Det er jo ingen tvil om at MS er gode på markedsføring og Novell var jo samtidig heller ikke flinke til å markedsføre produktet sitt. Poenget mitt er at MS klarer å selge produktene sine med god marging selv om bedre produkter finnes på markedet, derfor er det ikke nødvendigvis slik at Unix overlever selv om MS skulle overta dette også

Lenke til kommentar

Visste ikke at HW.no fortalte vitser jeg men....

 

Hahahaha, Microsoft nummer to, dette.

 

Jeg skal brenne de pengene istedet for å kjøpe lisens. Dem som kjøper lisensen er VIRKELIG!!!! dumme. Da mener jeg seriøst galskap, og ikke sånn tullete!!

 

Microsoft: Noen prøver å leke dere, er det arvingen deres ell??? ;);););)

Endret av haackon
Lenke til kommentar

Jeg forstår godt at folk hater SCO når de påberoper seg eierettighetene til GPL-lisensiert kode - kode som mange har brukt mye av tiden sin på å skrive :angry: . Men ennå har ikke SCO klart å komme med noen konkrete bevis, så det er ingen grunn, selv for de mest paranoide, å betale for en lisens.

Endret av Manuel
Lenke til kommentar

Hmm.. Lurer på hvor mange som betaler for et produkt de ikke aner om de får eller ikke?

 

Bare for å ha det nevnt: SCO har ennå ikke bevist at de har laget noe som helst av det de påstår å ha laget.

 

Jeg synes mange av disse rettsakene (SCO, Lindows, Mandrake) ligner mer og mer kverulering på høyt plan og "Nei, den er min"-leken. Dette gangner jo egentlig ingen (bortsett fra advokater og slikt, men de gangner jo kun seg selv og gjør i den store sammenhengen bare produktene dyrere).

Lenke til kommentar
Bare for å ha det nevnt: SCO har ennå ikke bevist at de har laget noe som helst av det de påstår å ha laget.

Det mest paradoksale er at de ikke har laget noe som helst, de påstår de har kjøpt rettighetene fra Novell, noe Novell forøvrig ikke er enig i... Tror dette eierskapet er mer komplekst enn SCO håper vi er i stand til å forstå.

 

Jaja, vi får vel vite det i 2006 når rettsaken mot IBM er ferdig :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...