Gå til innhold

Nye toppskjermer fra Samsung


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte meg en Samsung SyncMaster 191 T (rundt Kr. 8000,-) for halvannet år siden. Har kjørt den på Windows XP sise året uten tilleggsdrivere eller justeringer av noe slag.

Må bare si at pengene til tross så er dette "den eneste fornuftige" investering jeg har gjort innen EDB noen gang. Håper folk kunne få råd til noe lignende, og virkelig begynne å SE hva de driver med. :cool:

Lenke til kommentar
Kjøpte meg en Samsung SyncMaster 191 T (rundt Kr. 8000,-) for halvannet år siden. Har kjørt den på Windows XP sise året uten tilleggsdrivere eller justeringer av noe slag.

Må bare si at pengene til tross så er dette "den eneste fornuftige" investering jeg har gjort innen EDB noen gang. Håper folk kunne få råd til noe lignende, og virkelig begynne å SE hva de driver med. :cool:

Fullstendig enig. Heh, greit jeg *kjøpte*jo ikke skjermen min da, men hadde jeg gjort det hadde det uten tvil vært en av to-tre virkeligt fornufige kjøp noensinne, sammen med bla anlegget og mus&tastaturet mitt. Det er slikt som det er verdt å bruke penger på på en PC, en GOD LCD-skjerm og lignende, ikke masse unødvendig ytelse!

Lenke til kommentar
Er det programmvare i skjermen da?
Ja.. det følger med noen CD-er med drivere og fancy justeringer som seff måtte prøves første tiden........

Og for de som gidder kan det finnes noe (mye) lurt .. :green:

Inne i selve skjermen finns det vanlige skjerm-justeringer. Det er om å gjøre å tilvenne seg til std.

Edit:

Bare de lager en sort skjerm i børstet alu nå (aka lian li).

Da kjøper jeg.

Det er greit at den er fin å se på, men det er liksom etter at den blir slått på at openbaringen kommer :thumbup: Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

Oooh, jeg har jo faktisk den ene av de :p

 

173P da vel og merke. Den er i grunnen ganske krem :)

 

Det er ikke mye negativt å si om den egentlig. Den ser pen ut, og har en helt fantastisk fargegjengivelse - i tillegg til at det går helt fint å spille med den.

 

MagicTune er faktisk ganske morsomt, selv om jeg i grunnen ikke har brukt det noe særlig. Natural Colour er inmari kjekt hvis man driver med foto, ettersom de fargene man ser på skjermen er de man får ut dersom man skriver ut et bilde.

Lenke til kommentar

Jeg har planer om å kjøpe en 19" LCD skjerm og en shuttle el. lignende boks med tv-kort, og tenkte å bruke dette som et lite tv på rommet.

 

Noen anbefalinger på skjerm? Fungerer en 19" LCD til dette formålet? Kommer til å sitte ganske nære så jeg tror ikke størrelsen er noe problem.

 

Har tenkt til å kjøpe Hauppauge PVR350 tv-kort. Noen som har erfaringer med dette til slikt bruk, eller andre anbefalinger?

 

Anders.

Lenke til kommentar
Noen anbefalinger på skjerm? Fungerer en 19" LCD til dette formålet? Kommer til å sitte ganske nære så jeg tror ikke størrelsen er noe problem.

Funker fint ... Du får så bra bilde at litt avstand ikke er noe problem...

Jeg har en TV-decoder i forbindelse med skjermkortet, og det funker også fint. Man kan også legge ut et lite TV-bilde et sted på skjermen (som DVD) og følge med TV mens man gjør andre ting. :cool:

 

Edit: Da jeg kjøpte SyncMaster gav den mest for pengene, og det viser seg den i dag. Imidlertid kan der være kommet mer kostnadseffektve skjermer. Det vet jeg ikke ... skal ikke skifte ... :green:

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...