Gå til innhold

Nå har Bluetooth 5 offisielt ankommet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bluetooth 5 supports transfers at 2 Mbit/s instead of the usual 1 Mbit/s

 

Hvordan er det fysisk mulig? Må vel være skrivefeil? Da den burde klare 100-200 mbit?

 

Da 50 Mbit/s sier https://en.wikipedia.org/wiki/Bluetooth

 

I den linken din står det: Bluetooth 5 supports transfers at 2 Mbit/s instead of the usual 1 Mbit/s.

 

Edit: Lengre oppe ser jeg det står en tabell med 50 Mbit/s. Det referer antakelig til teoretiske verdier hvor man ikke bruker Bluetooth linken, men andre protokoller som for Bluetooth 3.0 + HS som står beskrevet lengre nede.

Endret av nilsch
Lenke til kommentar

 

Bluetooth 5 supports transfers at 2 Mbit/s instead of the usual 1 Mbit/s

 

Hvordan er det fysisk mulig? Må vel være skrivefeil? Da den burde klare 100-200 mbit?

 

Da 50 Mbit/s sier https://en.wikipedia.org/wiki/Bluetooth

 

I den linken din står det: Bluetooth 5 supports transfers at 2 Mbit/s instead of the usual 1 Mbit/s.

 

Edit: Lengre oppe ser jeg det står en tabell med 50 Mbit/s. Det referer antakelig til teoretiske verdier hvor man ikke bruker Bluetooth linken, men andre protokoller som for Bluetooth 3.0 + HS som står beskrevet lengre nede.

Det er snakk om Bluetooth 5 low energy som overfører dobbelt så raskt (2mbit/s) enn forgjengeren. Altså ikke "high performance" Bluetooth delen

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok, da har kravet mitt til nytt utstyr fått seg et nytt mål. Så kan de som selger 3.0, 4.0, 4.1 og kanskje også 4.2 brenne inne med en del av utstyret. Æsj, det er faktisk fremdeles noen luringer som selger versjon 2.x fremdeles. Folk kan nok rett og slett lite om versjonsforskjellene, og har sikkert nesten ikke eller ikke greie på at de selger på 2.x og 3.x utstyr enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...