Gå til innhold

– Utvidet virkelighet vil bli større enn VR


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørs helt hvor bredt man favner og hvor langt fram man snakker, men det er ikke vanskelig å være enig i at AR kan være mere "allmennyttig" enn VR. Men foreløpig er det ikke noe som tyder på at vi må velge.

 

AtW

 

Saken er vel at VR er en flopp? Det ser ut til at Apple nok en gang skjønner noe veldig mange andre ikke har skjønt.

Lenke til kommentar

 

Spørs helt hvor bredt man favner og hvor langt fram man snakker, men det er ikke vanskelig å være enig i at AR kan være mere "allmennyttig" enn VR. Men foreløpig er det ikke noe som tyder på at vi må velge.

 

AtW

 

Saken er vel at VR er en flopp? Det ser ut til at Apple nok en gang skjønner noe veldig mange andre ikke har skjønt.

VR for gaming kommer aldri til å bli husket som en "flopp". Tar kanskje litt tid, men det blir braa!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Etter min mening er ikke VR en direkte flopp, men som Cook sier en mer begrenset type teknologi.

 

Samsung er inne på noe når det gjelder å åpne opp for følelsen av opplevelser som ellers ville vært utilgjengelige for deg.

 

Men det er to vesentlige forskjeller på disse to teknologiene slik jeg ser det:

VR handler i stor grad om å utvide, innhente, og/eller smelte sammen opplevelser.

AR handler i stor grad om å utvide, innhente, og/eller smelte sammen informasjon.

 

Og vi vet alle hvilken av disse to "handelsvarene" (opplevelse vs informasjon) som har mest verdi i dagens samfunn, gjør vi ikke? :)

Lenke til kommentar

Ikke kom å si at VR er en flopp. Et av de store potensialenen til VR er sosiale appplikasjoner som bringer folk sammen på tvers av avstander og tidssoner. På sikt kommer nok vi til å se en sammenslåing av VR og AR. Men VR er stødig nok til å stå på egne bein.

Jeg deltok på en konsert med Reggie Watts i Altspace i natt og det var helt utrolig gøy. Veldig mye folk! Ser kanskje ikke slik ut i denne videoen, men folk ble fordelt over mange flere rom for at serverene skulle takle presset.



Festen etter konserten var helt utrolig! Sykt mye potensiale her. Minnet meg om den store festscenen fra boken Ready Player One.

Reggie Watts dukket også opp på dansegulvet etter konserten. Det var helt supert! :D Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

 

Spørs helt hvor bredt man favner og hvor langt fram man snakker, men det er ikke vanskelig å være enig i at AR kan være mere "allmennyttig" enn VR. Men foreløpig er det ikke noe som tyder på at vi må velge.

 

AtW

 

Saken er vel at VR er en flopp? Det ser ut til at Apple nok en gang skjønner noe veldig mange andre ikke har skjønt.

 

 

Er det? Etter hvilke mål mener du VR er en flopp?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Spørs helt hvor bredt man favner og hvor langt fram man snakker, men det er ikke vanskelig å være enig i at AR kan være mere "allmennyttig" enn VR. Men foreløpig er det ikke noe som tyder på at vi må velge.

 

AtW

 

Saken er vel at VR er en flopp? Det ser ut til at Apple nok en gang skjønner noe veldig mange andre ikke har skjønt.

 

 

Er det? Etter hvilke mål mener du VR er en flopp?

 

AtW

 

Eneste jeg kan tenke meg han kan mene er prisen man må betale for å få en maskin som kan utnytte VR til sitt fulle, samt kabler og annet dilldall man må hekte på seg, men det er også det eneste.

Ny tekonologi er alltid dyrt og klumpete i starten, men det er da vittelig derfor vi har videreutvikling.

Lenke til kommentar

Det dumme med VR er at det er dyrt.

GearVR er ikke den samme opplevelsen på noen måte som Vive/Oculus.

 

Ser ut som PSVR kommer til å legge seg i midten og jeg håper de bringer VR ut til massene og får opp en solid platform.

(og at det ikke ender opp som PSEye eller Vita)

 

Nå har vel Samsung aldri ment at Gear VR skal konkurrere med hverken Oculus eller PSVR, men det er en meget billig inngang til VR, og med tiden vil dette fungere bedre og bedre på mobil, siden mobilene bare blir kraftigere.

 

Mange som har testet PSVR og de sier det virker helt fantastisk, også oppimot Vive/Oculus.

På PS4 vil VR være godt optimalisert for kun den konsollen, mens på PC er det ikke like godt optimalisert pga et hav av diverse konfigureringer. Selv med lavere oppløsning sier de at PSVR virkelig kan få fart på teknologien. Men det avhenger igjen av at spilla er bra. Resident Evil 7 i VR tror jeg blir helt rått, og det er slike spill som trengs for at VR skal overleve i fremtiden. Rollercoaster demoer holder ikke i lengden.

Lenke til kommentar

 

 

Spørs helt hvor bredt man favner og hvor langt fram man snakker, men det er ikke vanskelig å være enig i at AR kan være mere "allmennyttig" enn VR. Men foreløpig er det ikke noe som tyder på at vi må velge.

 

AtW

 

Saken er vel at VR er en flopp? Det ser ut til at Apple nok en gang skjønner noe veldig mange andre ikke har skjønt.

VR for gaming kommer aldri til å bli husket som en "flopp". Tar kanskje litt tid, men det blir braa!

 

Jeg tviler sterkt. Gidder folk virkelig å spille med en hjelm el.l. på hodet? Kanskje en liten nisje. Ikke folk flest.

Lenke til kommentar

 

 

Spørs helt hvor bredt man favner og hvor langt fram man snakker, men det er ikke vanskelig å være enig i at AR kan være mere "allmennyttig" enn VR. Men foreløpig er det ikke noe som tyder på at vi må velge.

 

AtW

 

Saken er vel at VR er en flopp? Det ser ut til at Apple nok en gang skjønner noe veldig mange andre ikke har skjønt.

 

 

Er det? Etter hvilke mål mener du VR er en flopp?

 

AtW

 

At det ikke selger. Det er liten til ingen interesse blant "massene", såvidt jeg kan se. Det ser i beste fall ut til å selge til en liten nisje av folk.

Lenke til kommentar

Apple er vel ofte skeptisk til ting så lenge de ikke har det selv. Hvis de får det blir det gjerne fantastisk, magisk og revolusjonerende.

 

Apple pleier ikke å ta stilling til det meste der ute. De jobber som regel med sine egne ting. Når de nå går ut og konkret "snakker ned" VR så er det noe man bør ta på alvor. Apple pleier veldig ofte å trekke.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...