Gå til innhold

TEST: Xiaomi Mi Band 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kontinuerlig pulsmåling er tilgjengelig, men kun om man laster ned den kinesiske versjonen av appen. apkmirror.com hoster den. Den er ikke på kinesisk, men den har noe mer funksjonalitet.

 

Forøvrig får man disse båndene til rundt 300lappen på aliexpress.com, jeg har bestilt mange av de selv.

 

Det har vært problemer med smart unlock på noen samsungmodeller som kjører marshmallow, hos meg fungerer det derimot utmerket på en moto g4 plus, uten at jeg egentlig har behov for det lenger med fingeravtrykksensoren.

 

Til prisen og funksjonalitet er det helt idiotisk å kjøpe fitbit, siden denne også kan gi deg notifications ved varsler på telefonen (man kan velge hvilke apps den skal varsle på), IP67, og 20+ (!) dagers batteritid. Har selv testet, og 20-30 dager er helt normalt selv med masse notifications.

Lenke til kommentar

Får ikke til smart unlock på HTC med marshmallow heller. Finner båndet i Bluetooth lista, men får bare en feilmelding om feil pin eller passord når jeg prøver å pare det med telefonen. Mi fit fungerer imidlertid fint. Jeg har 1S, og batteriet på det holder glatt 40-50 dager. Førstegenerasjon uten pulsmåling tror jeg kunne holde opp mot 90 dager. Det er så lenge at man nesten roter bort ladekabelen mellom hver lading.

Endret av teitur
Lenke til kommentar

Bra dere tester andre merker, men det var da voldsomt hvor mye dere skulle referere til Fitbit. Ikke rart det er synonymt med treningsarmbånd når til og med "fagmedia" som dere skriver som dere gjør.

 

At Fitbit er blitt såpass dominante er ikke pga kvalitet, det vet de fleste som har vært borti treningsarmbånd.

 

Hvorfor har dere ikke testet Sony Smartband 2? Eller for den del Smartband 1 når det kom ut?

 

Smartband 2 koster under 500-lappen idag, er tilgjengelig i de fleste norske webbutikker, og i motsetning til Fitbit faller de ikke fra hverandre etter mindre enn 6mnds bruk.

 

Men å teste et bånd som ikke engang er lansert i Norge er ok? Da bør dere jo teste NTT Docomo sitt Moveband også, som allerede er ute i versjon 3 og har funksjoner de andre merkene kan se langt etter foreløpig?

 

http://www.d-healthcare.co.jp/products/moveband3/

Lenke til kommentar

Jeg forhåndsbestilte denne og har brukt den en god stund nå. Den teller skritt, viser klokken, søvnmønster og gir beskjed om telefonen ringer eller jeg får en melding.

HR biten er jeg ikke spesielt imponert over, den er ok om du sitter still og skal ta en måling. Om du derimot er ute på en joggetur eller er litt svett på hånder så klarer den ikke å lese pulsen i det hele tatt. Jeg har prøvd mange ganger, men med en gang pulsen går opp og en starter å svette så er den ubrukelig. Skal du ha en slik dings tiltenkt trening så vil jeg sett på noe annet.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...