Gå til innhold

Innrømmer problemer med Bose-hodetelefoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er samme gamle problemet som med QC15. Bose lager produkter som er av bra funksjonsmessig kvalitet, men dessverre ikke bra teknisk kvalitet. Bare vent til øreputene går i oppløsning.

Bose har jo ganske bra lyd. Pen design. Og suveren støydemping. Skal du ha fantastisk byggekvalitet, ville prisen økt betraktelig. 

De er beregna på "folk flest", selv om de ligger i den øverste prisklasse fra før av. Skal de selge folkelig, så må de spare ett eller annet plass.

Lenke til kommentar

Dette er samme gamle problemet som med QC15. Bose lager produkter som er av bra funksjonsmessig kvalitet, men dessverre ikke bra teknisk kvalitet. Bare vent til øreputene går i oppløsning.

 

Øreputene på mine er det ikke noe i veien med ennå etter halvannet år med mye bruk. Det regner jeg som en del av hodetelefonene som en slitasjedel, dvs at jeg kjøper nye selv når de blir utslitt.

Lenke til kommentar

 

Dette er samme gamle problemet som med QC15. Bose lager produkter som er av bra funksjonsmessig kvalitet, men dessverre ikke bra teknisk kvalitet. Bare vent til øreputene går i oppløsning.

Bose har jo ganske bra lyd. Pen design. Og suveren støydemping. Skal du ha fantastisk byggekvalitet, ville prisen økt betraktelig. 

De er beregna på "folk flest", selv om de ligger i den øverste prisklasse fra før av. Skal de selge folkelig, så må de spare ett eller annet plass.

Problemet er jo bare at hvis de sparer på komponent kvaliteten, ryker det tidlig, som igjen medfører at Bose taper penger på og måtte reparere eller erstatte.

Hadde de laget kvalitet med en gang, hadde produktet vart lenge og behovet for erstatning hadde vært betraktelig mindre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kaster meg ikke på den almene klagesang, men har generelle fordringer til at tekniske dumpeditter bli fikset uten støy og mer plunder og heft enn nødvendig for kunden. Om problemet med Bose er stort, men Forbrukerrådet ikke er blitt vesentlig involvert, så kan det tyde på god service.

 

Er service et problem setter jeg meg ikke rolig ned og ikke lar dette komme andre til gode. Forbrukermakt er vesentlig og helt avgjørende for å hold leverandører i ørene.

 

Jeg fikk en defekt fjernkontroll til en BenQ projektor. En billig liten dings, som jeg skulle sende i retur, og den skulle sjekkes i hue og ræva. Produktet var kjøpt via Komplett, som pekte på BenQ.

Utfylling av BenQ returdokumenter og en masse ventetid på å få en ny. Det gikk flere måneder, og et vanntett teflon kundemottak parerer og som fulgte prosedyrer trolig etter boka.

Gjør en fullstendig handel, men dårlig reklamasjonsrutiner, for vondt, så er det siste handel. Det vesentlige for meg med dårlig oppnådd service er at alle skal gjøres del i hvor skoen trykker.

 

Derfor har jeg sans for IKEA. Ikke fordi alt de leverer at best, men de har en uovertruffen service. Det er aldri noen tøv. Det er bare å levere tilbake, og det skjer totalt uten friksjon.

Da kommer jeg igjen.

 

Selv har jeg Bose. Med den prisen skal det være friksjonsfri respons. Om ikke blir det nest leverandør på listen ved neste korsvei.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Dette er samme gamle problemet som med QC15. Bose lager produkter som er av bra funksjonsmessig kvalitet, men dessverre ikke bra teknisk kvalitet. Bare vent til øreputene går i oppløsning.

Bose har jo ganske bra lyd. Pen design. Og suveren støydemping. Skal du ha fantastisk byggekvalitet, ville prisen økt betraktelig. 

De er beregna på "folk flest", selv om de ligger i den øverste prisklasse fra før av. Skal de selge folkelig, så må de spare ett eller annet plass.

Dette er dessverre verken her eller der. Øreputer som ikke går i oppløsning krever ikke akkurat de store investeringer slik at prisen øker betraktig, om i det hele tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Dette er samme gamle problemet som med QC15. Bose lager produkter som er av bra funksjonsmessig kvalitet, men dessverre ikke bra teknisk kvalitet. Bare vent til øreputene går i oppløsning.

 

Øreputene på mine er det ikke noe i veien med ennå etter halvannet år med mye bruk. Det regner jeg som en del av hodetelefonene som en slitasjedel, dvs at jeg kjøper nye selv når de blir utslitt.

 

Mitt tredje sett med øreputer er gått i oppløsning. Jeg har brukt de daglig i timevis siden jeg kjøpte hodetelefonene for ca. 6 år siden. Du får vente litt og se hva som skjer. Til kr.400 per par er det ikke bare kos å erstatte gang på gang.  ;)

 

Og merk at jeg ikke sa at de blir utslitt. Sømmen går helt i oppløsning slik at skumgummien blir utvendig. Men om det er QC25 du har er det teknisk sett mulig at de har bedret kvaliteten til akkuart øreputene. Det finner man vel ut etterhvert.

Endret av joebush
Lenke til kommentar

 

 

Dette er samme gamle problemet som med QC15. Bose lager produkter som er av bra funksjonsmessig kvalitet, men dessverre ikke bra teknisk kvalitet. Bare vent til øreputene går i oppløsning.

 

Øreputene på mine er det ikke noe i veien med ennå etter halvannet år med mye bruk. Det regner jeg som en del av hodetelefonene som en slitasjedel, dvs at jeg kjøper nye selv når de blir utslitt.

 

Mitt tredje sett med øreputer er gått i oppløsning. Jeg har brukt de daglig i timevis siden jeg kjøpte hodetelefonene for ca. 6 år siden. Du får vente litt og se hva som skjer. Til kr.400 per par er det ikke bare kos å erstatte gang på gang.  ;)

 

Og merk at jeg ikke sa at de blir utslitt. Sømmen går helt i oppløsning slik at skumgummien blir utvendig. Men om det er QC25 du har er det teknisk sett mulig at de har bedret kvaliteten til akkuart øreputene. Det finner man vel ut etterhvert.

Ebay er din venn. Kjøp kopier av putene til en brøkdel av prisen:

 

http://www.ebay.com/itm/Replacement-2PCS-Leather-Ear-Pads-Cushions-For-Bose-QC2-QC15-Headphones-/161938884721?hash=item25b44f4871:g:b0EAAOSwT~9WjPzT

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det litt sånn som med Fitbit? Størst markedsandel / mest hype men thåpløs kvalitet, hvor flesteparten av produktene har fått en eller en annen uhelbredelig defekt etter en seks mnds bruk?

 

Har aldri måttet bytte noe som helst på noen av mine hodetelefoner, men når har ikke jeg hatt Bose heller da..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812387491234

Dette skjedde med mine også. Desverre var de kjøpt i utlandet og jeg hadde ikke lenger kvitteringen - så vidt jeg forstod på Boses retursider må de leveres inn via stedet du kjøpte dem :( Så 2500+ rett i do

Lenke til kommentar

Hadde de laget kvalitet med en gang, hadde produktet vart lenge og behovet for erstatning hadde vært betraktelig mindre.

Det er nok ikke en fremmed tanke for Bose. Bose sine økonomer har nok regnet på det og funnet ut at de tjener mer penger på å gjøre det sånn som de gjør det nå. F.eks. fordi at mange nok av dem som opplever problemer ikke krever produktet erstattet, men i stedet kjøper nytt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Dette er samme gamle problemet som med QC15. Bose lager produkter som er av bra funksjonsmessig kvalitet, men dessverre ikke bra teknisk kvalitet. Bare vent til øreputene går i oppløsning.

 

Øreputene på mine er det ikke noe i veien med ennå etter halvannet år med mye bruk. Det regner jeg som en del av hodetelefonene som en slitasjedel, dvs at jeg kjøper nye selv når de blir utslitt.

 

Mitt tredje sett med øreputer er gått i oppløsning. Jeg har brukt de daglig i timevis siden jeg kjøpte hodetelefonene for ca. 6 år siden. Du får vente litt og se hva som skjer. Til kr.400 per par er det ikke bare kos å erstatte gang på gang.  ;)

 

Og merk at jeg ikke sa at de blir utslitt. Sømmen går helt i oppløsning slik at skumgummien blir utvendig. Men om det er QC25 du har er det teknisk sett mulig at de har bedret kvaliteten til akkuart øreputene. Det finner man vel ut etterhvert.

Ebay er din venn. Kjøp kopier av putene til en brøkdel av prisen:

 

http://www.ebay.com/itm/Replacement-2PCS-Leather-Ear-Pads-Cushions-For-Bose-QC2-QC15-Headphones-/161938884721?hash=item25b44f4871:g:b0EAAOSwT~9WjPzT

 

Tusen takk! :) Kanskje bedre kvalitet og.

Endret av joebush
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...