Gå til innhold

TEST: Linksys EA9500 Max-Stream


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liten glipp i teksten?: "Forskjellen på MU-MIMO og MIMO er enkelt fortalt at med MU-MIMO kan kun én enhet kommunisere med aksesspunktet av gangen, mens med MU-MIMO kan aksesspunktet kommunisere med mange enheter samtidig. "

 

Hei!

 

Takk, det dukket visst opp en "MU" for mye, der :) Vi har fikset feilen nå.

 

- Niklas

Lenke til kommentar

Rart at det ENDELUG kommer en router-toppmodell med 8 porter først nå, nå som alt er trådløst. Det der burde vært en greie for 10 år siden da man hadde kabelspaghetti i alle hjem.

Jeg har mange enheter idag som fremdeles er kablet, så en ruter med 8 porter er absolutt positivt.. betale flere tusen kroner for en ruter derimot..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Venter fortsatt på at 10 og 16 antenner skal få utbredelse. Det er gått noen år siden jeg første gang nevnte det i et diskusjon.no-innlegg, at Qualcomm hadde slike planer. Hvem som er bremsekloss er jeg usikker på. 8 antenner er ganske gammelt allerede.

 

Kanskje Qualcomm har etterhvert satset mer på small cells solution.

Ser også at det finnes en Snapdragon X16 som takler 10 strømmer annonsert i 2016 - men da for 4G. Qualcomm jobber også iherdig med 5G. Kan jo være at en rask utvikling på så mye på en gang, gjør at de finner slikt mer egnet et annet sted, som f.eks. med 4G.

 

Det var en "tech review"-webside som nevnte de 10 og 16 antenners WiFi chip'en fra Qualcomm for flere år siden.

Endret av G
Lenke til kommentar

Rart at det ENDELUG kommer en router-toppmodell med 8 porter først nå, nå som alt er trådløst. Det der burde vært en greie for 10 år siden da man hadde kabelspaghetti i alle hjem.

 

Masse ting som fremdeles er kablet. Jeg bruker ihvertfall alle 4 portene til min trådløs router og har ofte hatt brukt for flere også så har en switch i tillegg.

 

TV boksen sin nett inngang er kablet, PS4 er kablet da trådløst var ustabilt, PC'en er kablet da trådløst var for ustabilt, printeren er kablet, utviklerkort som raspberry pi eller ODROID er kablet, NAS'en er kablet, osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

jeg skulle gjerne hatt en med 1 port, null antenne.

 

Er det ikke enklere å bare kjøpe en vanlig router da og deaktivere trådløst.. om du absolutt ikke vil ha trådløst nettverk.

1 port er nok verre, men en ubiquiti Edgerouter Lite er jo gull, 3 porter og nada wifi.

Bruker den selv

 

-j

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...