Gå til innhold

Nettbutikk hevder å være offisiell Xiaomi-forhandler i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nyskjerrig ble jeg også den dagen nettsiden dukket opp. Jeg tenkte at siden dette var offisiell Xiaomi butikk så må også telefonen ha full 4G støtte i norge (frekvensbånd 800). Men ifølge spesifikasjonslisten var det ingen støtte for dette båndet. Så jeg slo på tråden til nettsiden for å forhøre meg om dette. Mannen var enig i at dette er noe som må være støttet, men ante ikke om det er europeiske versjoner av telefonene som selges, ifølge han.

Noen timer senere da jeg sjekket igjen, var oppgitt 4G støtte forsvunnet fra spesifikasjonslisten.

Hvis Xiaomi virkelig har satset på Europa, så er det også europeisk 4G bånd støtte. Skeptiske greier ja :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte min MI5 Pro fra banggood.com Den fungerer knall i Norge, og har den beste dekningen jeg har opplevd på en mobil. Knall fornøyd etter ca 2 mnd bruk.

 

Band 3 og 7 funker med greit i store byer. Fant ut min meizu pro 5 ikke har stotte for band 20 men funker greit nok h+ fart paa hytta.13mbps. Mens i byen har jeg 4g . Er banggood til aa stole paa?lest at de ikke er det.

Lenke til kommentar

Nyskjerrig ble jeg også den dagen nettsiden dukket opp. Jeg tenkte at siden dette var offisiell Xiaomi butikk så må også telefonen ha full 4G støtte i norge (frekvensbånd 800). Men ifølge spesifikasjonslisten var det ingen støtte for dette båndet. Så jeg slo på tråden til nettsiden for å forhøre meg om dette. Mannen var enig i at dette er noe som må være støttet, men ante ikke om det er europeiske versjoner av telefonene som selges, ifølge han.

Noen timer senere da jeg sjekket igjen, var oppgitt 4G støtte forsvunnet fra spesifikasjonslisten.

Hvis Xiaomi virkelig har satset på Europa, så er det også europeisk 4G bånd støtte. Skeptiske greier ja :)

 

Jeg skriver med en Xiaomi kjøpt i Kina nå og det er støtte for 4g ettersom Kina og Norge bruker samme bånd...

Lenke til kommentar

 

Nyskjerrig ble jeg også den dagen nettsiden dukket opp. Jeg tenkte at siden dette var offisiell Xiaomi butikk så må også telefonen ha full 4G støtte i norge (frekvensbånd 800). Men ifølge spesifikasjonslisten var det ingen støtte for dette båndet. Så jeg slo på tråden til nettsiden for å forhøre meg om dette. Mannen var enig i at dette er noe som må være støttet, men ante ikke om det er europeiske versjoner av telefonene som selges, ifølge han.

Noen timer senere da jeg sjekket igjen, var oppgitt 4G støtte forsvunnet fra spesifikasjonslisten.

Hvis Xiaomi virkelig har satset på Europa, så er det også europeisk 4G bånd støtte. Skeptiske greier ja :)

Jeg skriver med en Xiaomi kjøpt i Kina nå og det er støtte for 4g ettersom Kina og Norge bruker samme bånd...

 

 

Feil. Xiaomi støtter ikke bånd 20 (800MHz) som brukes til 4G på tettsteder/bygder. I byer har man nok 4G da det brukes 1800MHz/2600MHz til 4G i byer. Dette er støttet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Nyskjerrig ble jeg også den dagen nettsiden dukket opp. Jeg tenkte at siden dette var offisiell Xiaomi butikk så må også telefonen ha full 4G støtte i norge (frekvensbånd 800). Men ifølge spesifikasjonslisten var det ingen støtte for dette båndet. Så jeg slo på tråden til nettsiden for å forhøre meg om dette. Mannen var enig i at dette er noe som må være støttet, men ante ikke om det er europeiske versjoner av telefonene som selges, ifølge han.

Noen timer senere da jeg sjekket igjen, var oppgitt 4G støtte forsvunnet fra spesifikasjonslisten.

Hvis Xiaomi virkelig har satset på Europa, så er det også europeisk 4G bånd støtte. Skeptiske greier ja :)

Jeg skriver med en Xiaomi kjøpt i Kina nå og det er støtte for 4g ettersom Kina og Norge bruker samme bånd...

 

 

Feil. Xiaomi støtter ikke bånd 20 (800MHz) som brukes til 4G på tettsteder/bygder. I byer har man nok 4G da det brukes 1800MHz/2600MHz til 4G i byer. Dette er støttet.

Nemlig :)

Bånd 3,7 og 20 brukes mest til 4G i Europa. Xiaomi støtter kun bånd 3 og 7.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her er det slett journalistisk jobb, gitt. Dette blir som å spørre Steve Jobs (RIP) om han visste at Eplehuset starta opp i Trondheim back in the day. Agenturet til Xiaomi Norge kom gjennom Sverige, da det var dit Xiaomi Norge ble henvendt når de tok kontakt. At folket i Kina ikke er 100% oppdatert én uke etter lansering er vel ikke akkurat en sjokkerende nyhet.

 

Men dette er jo dessverre den nye hverdagen hvor klikkhysteri regjerer og fakta hadde ødelagt en artikkel som skaper interesse. Bra jobba Tek.no - null respekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi forsøkte å få kontakt med «Xiaomi Norge» i dag, men selskapet har ikke svart på våre henvendelser.

Når man sender ut en pressemelding så må man være beredt på å svare på forespørsler fra media. Journalisten har gjort jobben sin, altså slett arbeid fra Xiaomi Norge AS.

 

Eplehuset har forøvrig aldri kalt seg Apple Store Norge AS.

Endret av Deimos_Anomaly
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Når man sender ut en pressemelding så må man være beredt på å svare på forespørsler fra media.

Pressemelding sendt ut for over én uke siden, og det er snakk om lørdag morgen / formiddag? Ok. Håper sjefen din ser dette og setter nye krav til deg :)

 

Jeg er for tiden min egen sjef og om jeg hadde lansert et produkt eller en tjeneste så hadde jeg ikke latt en lørdag hindre meg i å svare på en henvendelse fra pressen angående seriøsiteten til min egen bedrift.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Verken Xiaomi Norge AS eller Lindvaag Holding AS (som er oppført som registranten av mistore.no) er registrert i MVA-registeret.

Om du søker opp 917 262 454, hva finner du da?

Et aksjeselskap som er oppført i foretaksregisteret, men ikke i MVA-registeret? Dette står oppført i feltet titulert "særlige opplysninger" i Brønnøysundregisteret. Se forskjellen selv:

 

Xiaomi Norway AS (kom til uhell for å skrive 'Norge' tidligere, 'Norway' er korrekt):

https://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=917262454

 

Teknisk Ukeblad Media AS:

https://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=919646683

 

Du burde forresten ha opplyst om at du er butikkleder for PhoneREP Trondheim, og eventuelt andre bånd til Xiaomi Norway AS og dets nøkkelpersoner for ryddighetens skyld..

Endret av Sondre K
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Kjøpte selv OnePlus One fra iwill.no. Funket helt fint med bestilling og levering. Eneste småplukk var at selve leveringen gikk fra Kina til iwill, og deretter til meg i Nord-Norge. Det tok ca 3-4 uker fra bestilling til at jeg hadde telefonen i hånda, noe som man rett og slett må regne med siden den må importeres.

Lenke til kommentar

Angående når spørsmål om svar ble sendt ut - det ble sendt ut fredag formiddag. Vi publiserer ikke alltid sakene våre samme dag som de blir skrevet.

 

Å sende forespørsler til et selskaps internasjonale PR-avdeling er ikke det samme som det ville vært å spørre Jobs om Eplehuset var offisielt. Det har mer til felles med å spørre Apples amerikanske PR-avdeling, og etter en ukes ventetid på svar, ville jeg regnet med at de kunne bekrefte at Eplehuset var offisielle, selv kort tid etter at de gikk i gang.

 

Det sagt fikk vi svar fra Xiaomi Norway nå på kvelden, og har oppdatert saken med svaret vi fikk fra dem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...