Gå til innhold

Denne boksen gir stasjonær grafikkytelse til din tynne bærbare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet er nok man trenger spessielle programvare\ skjermutgang som gjør det mulig å koble til maskinen.

Teoretisk sett kan man bruke usb 3.1\thunderbolt. men det gir nok noe svakere ytelse.

 

Da man trenger nok 8 GB/s (×16) for ikke skjermkortet bli flaskehals.

Selv ser jeg ikke vitsen med denne teknolgien.

 

Da kabinettet blir like stor som ITX. Maskin.

Lenke til kommentar

Hva med steaming? Av spill nvidia\Steam har vel noe programvare man kan bruke.

Det er egentlig bedre løsning, men ofte ikke stabil løsning, særlig ved bruk av trådløs.

 

Ellers tror jeg dette blir en vits, nå som GTX 1080M kommer tror jeg forskjellene mellom laptop\stasjonær blir ennå mindre.

Er vel størrelsen og prisen som kommer å avgjør men tror folk ikke dropper å kjøpe laptop selv om de må betale 15-18 k.

 

Er vel heller problemet å finne måte man kan gjøre det enkelt på å bytte skjermkortet i laptopen.

Lenke til kommentar

Problemet er nok man trenger spessielle programvare\ skjermutgang som gjør det mulig å koble til maskinen.

Teoretisk sett kan man bruke usb 3.1\thunderbolt. men det gir nok noe svakere ytelse.

 

Da man trenger nok 8 GB/s (×16) for ikke skjermkortet bli flaskehals.

Selv ser jeg ikke vitsen med denne teknolgien.

 

Da kabinettet blir like stor som ITX. Maskin.

 

Thunderbolt er kraftig nok den. Se link. Poenget er at folk som har lyst å investere i en god laptop ikke trenger å kjøpe en laptop som er som en varmepumpe. De kan kjøpe en laptop med bra CPU og ram. Men som ikke trenger en så bra gpu på farten. Når de kommer hjem og vil spille så kan de bare plug and play. Er sykt mange laptoper som har mye kraft i seg men blir overopphetet og clocker seg ned etter stund. Samtidig så er store laptoper med heftige skjermkort store og klumpetet med dårlig batteritid.

 

 

http://www.intel.com/content/www/us/en/io/thunderbolt/thunderbolt-technology-developer.html

Lenke til kommentar

Et produkt av og for klovner. Dedikerte løsninger er best. En bærbar som duger til sitt og en stasjonær for sin bruk.

Dette er nesten like dumt som å bruke gamingkomputeren til musikkarbeidsstasjon bare fordi man kan. Spesifikasjonene man ønsker på en slik arbeidsstasjon er natt og dag fra en spillkomputer. Man får ikke satset på både spill og musikkproduksjon, man må velge det ene eller det andre. Når man har hybridløsninger så sender det ut et eneste signal og det er. "Han valgte ingen av delene." Det er bedre å være god i ett felt enn halvveis i flere.

Like dumt som en hybrid-bil som ikke er optimal for verken elektrisk eller fosil drift.

Jeg vet hvor populært det er med elektonisk apperatur som gjør mange oppgaver "tilsynelatende bra" men det kan ikke måle seg med dedikerte løsninger. Dette er løsninger for folk som ønsker alt men samtidig inten ting.

Hva er mest elegant av en påkostet boks med mus, tastatur og skjerm tilkoblet eller ei notebook med mus, tastatur, grafikkforsterker, skjerm og lydinterface tilkoblet? Det ser ut som man har et halvt loppemarked på skrivebordet.

Dette er et produkt for folk som ønsker et middelmådig liv hvor når man snur seg 360 grader rundt ser halvveise løsninger i alt de eier og gjør.

 

Skal man i dette tilfellet ha en ekstra bærbar som er kraftig nok til å drive et kraftig grafikkort og så ei ulraportabel maskin i tillegg? Da er det like greit eller bedre å ha ei ultraportabel maskin og ei stasjonær maskin.

Endret av BadCat
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Hva skal du med laptop når du må drasse på en boks på størelse med en stasjonær pc?

 

Nei takk.

Denne boksen er vel ikke ment for å bæres rundt. Du har den stående i stua hjemme og bærer en ultrabook rundt til skole/jobb.

Ei ultraportabel maskin har ikke kraftig nok prosessor.

Lenke til kommentar

Et produkt av og for klovner.. Alle vet at dedikerte løsninger er best. En bærbar sm duger til sitt og en stasjonær for sin bruk.

 

Dette er nesten like dumt som å bruke gamingkomputeren til musikkarbeidsstasjon bare fordi man kan. Spesifikasjonene man ønsker på en slik arbeidsstasjon er natt og dag fra en spillkomputer. Man fpr ikke satset på både spill og musikkproduksjon, man må velge det ene eller det andre. Når man har hybridløsninger så sender det ut et eneste signal og det er. "Han valgte ingen av delene." Det er bedre å være god i ett felt enn halvveis i flere.

 

Like dumt som en hybrid-bil som ikke er optimal for verken elektrisk eller fosil drift.

 

Jeg vet hvor populært det er med elektonisk apperatur som gjør mange oppgaver "tilsynelatende bra" men det kan ikke måle seg med dedikerte løsninger.

 

Hva er mest elegant av en påkostet boks med mus, tastatur og skjerm tilkoblet eller ei notebook med mus, tastatur, grafikkforsterker, skjerm og lydinterface tilkoblet? Det ser ut som man har et halvt loppemarked på skrivebordet.

 

Dette er et produkt for folk som ønsker et middelmådig liv hvor når man snur seg 360 grader rundt ser halvveise løsninger i alt de eier og gjør.

 

Det finnes gjerne noe imellom "middelmådige løsninger på alt man gjør", og "ingen middelmådige løsninger". Personlig driter jeg litt i at jeg har en middelmådig gressklipper. Har andre ting å bruke penger og ressurser på, ser ikke helt problemet at andre tenker det samme om spilling.

 

AtW

  • Liker 5
Lenke til kommentar

ATWindsor:

 

Jeg snakker ikke om dedikert utstyr av middelmådig kvalitet. Jeg snakker om multiløsninger mot dedikerte løsninger. Gressklipperen gjør antakelig jobben så lenge du ikke har alt for mye plen eller konstruksjonen gjør den farlig i bruk. Du skal nok ikke delta i VM i plenklipping med den uansett. Når det kommer til spill så er det en konkurranse hvor det er totalt botkastet å spille med mindre man er top 500 i verden eller er spilljournalist av virke.

 

Det er sjanseløst å spille hvis man ikke har tenkt å satse på det. Kanskje ikke så farlig før man er 20 år, men jo egentlig selv der da det går utover sosial utvikling. skole og studier, men hvis man sitter etter fylte 25 og spiller videospill på måfå fremfor å bruke tiden til fremskritt i eget liv, da er man rett og slett veldig dum. Man får noe gevinst når det kommer til koordinasjon og logisk tenking, men langt mindre enn man taper i andre ferdigheter. Statistikk viser at det er folk i 30 årene som utgjør den største andelen av folk som spiller, så da er det tydelig store mengder av dumme mennesker der ute.

 

Ser man på inntektene til pro gamere ser man at det ikke er spesielt mange millioner de har tjent og at summene stuper straks man kommer litt ned på lista. I andre felt har folk som er gode på det de gjør tjent hundre og tusenvis av millioner. Folk burde ikke spille.

 

All form for aktivitet er bortkastet så lenge man ikke gjør det konstuktivt eller lærer noe av det. Man spiser for å leve, ikke for at hver dag skal være en fest og man skal være overvektig, tung på foten og anpusten av å bevege seg fem meter. Stadig flere spiser som om hver dag er en fest og har pengebruk og kropp deretter. Man burde ikke spille hvis man ikke gjør det for å leve.

 

Fantastisk med grafikkforsterker slik at man kan drømme seg bort under styremøtet mens man venter på man skal hjem med den bærbare og sette igang med gaming.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

ATWindsor:

 

Jeg snakker ikke om dedikert utstyr av middelmådig kvalitet. Jeg snakker om multiløsninger mot dedikerte løsninger. Gressklipperen gjør antakelig jobben så lenge du ikke har alt for mye plen eller konstruksjonen gjør den farlig i bruk. Du skal nok ikke delta i VM i plenklipping med den uansett. Når det kommer til spill så er det en konkurranse hvor det er totalt botkastet å spille med mindre man er top 500 i verden eller er spilljournalist av virke.

 

Det er sjanseløst å spille hvis man ikke har tenkt å satse på det. Kanskje ikke så farlig før man er 20 år, men jo egentlig selv der da det går utover sosial utvikling. skole og studier, men hvis man sitter etter fylte 25 og spiller videospill på måfå fremfor å bruke tiden til fremskritt i eget liv, da er man rett og slett veldig dum. Man får noe gevinst når det kommer til koordinasjon og logisk tenking, men langt mindre enn man taper i andre ferdigheter. Statistikk viser at det er folk i 30 årene som utgjør den største andelen av folk som spiller, så da er det tydelig store mengder av dumme mennesker der ute.

 

Ser man på inntektene til pro gamere ser man at det ikke er spesielt mange millioner de har tjent og at summene stuper straks man kommer litt ned på lista. I andre felt har folk som er gode på det de gjør tjent hundre og tusenvis av millioner. Folk burde ikke spille.

 

All form for aktivitet er bortkastet så lenge man ikke gjør det konstuktivt eller lærer noe av det. Man spiser for å leve, ikke for at hver dag skal være en fest og man skal være overvektig, tung på foten og anpusten av å bevege seg fem meter. Stadig flere spiser som om hver dag er en fest og har pengebruk og kropp deretter. Man burde ikke spille hvis man ikke gjør det for å leve.

 

Fantastisk med grafikkforsterker slik at man kan drømme seg bort under styremøtet mens man venter på man skal hjem med den bærbare og sette igang med gaming.

 

Noen ganger vet jeg ikke om jeg skal le eller gråte... Men enkelte burde gå litt i seg selv før de kaller andre dumme...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...