Gå til innhold

SNIKTITT: Mirror's Edge Catalyst


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som gjorde Mirrors edge så enormt bra var at du hadde tilgang til alle ferdigheter i spillet fra første stund. Forskjellen var utførelsen av de forskjellige kartene. Det er en enormt kvalmende trend at fedighetene til karkterene i spill må holdes tilbake med erfaringspoeng. Et eksempel på dette i dag er Assassins Creed serien, hvor du på slutten av spillet er et supermenneske i spillverden du er i. Et annet eksempel er Middle-earth: Shadow of Mordor, hvor du starter med basic egenskaper og hvordan du spiller ulike møter og planlegger hvordan du skal ta ut de forskjellige trusslene i spillet er helt essensielt. På slutten av spillet er det bare sjefskampene som gir et snev av motstand. Dette er det jeg er redd for at skal skje i Catalyst, at du blir holdt tilbake av ferdigheter som trengs for å klare ett litt lengre hopp eller springe på veggen litt lengre for å nå nye områder. Dette sammen med at på slutten er det like lett å ta ut en gruppe fiender som i Assassins Creed serien ville virkelig ødelagt hele følelsen fra det første spillet.

 

Dette er en helt subjektiv mening selfølgelig. Jeg har selv brukt mange timer i Assassins Creed universet og i Shadow of Mordor. Jeg har bare lyst på en litt renere spillopplevelse der det er ferdighetene til spilleren som gjør at du klarer ett spill. 

 

Hvis noen har noen tips til spill jeg burde prøve så er det bare å komme med de.

Endret av KingKongelong
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er en enormt kvalmende trend at fedighetene til karkterene i spill må holdes tilbake med erfaringspoeng.

 

Helt enig. Dette gjorde at jeg nesten mistet troen på spillet, da det nå virker som om det blir mer som et generisk open-world actionspill med de fleste av dagens klisjèer.

 

Mirrors Edge var en stor overraskelse for meg da det først kom ut, da jeg fikk inntrykk av at det var revolusjonerende i all enkelhet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP

Open world *kaster opp* Har vi ikke fått nok open world spill den siste tiden? Jeg klarer ikke å spille de lenger fordi jeg har blitt helt utbrent på dem.

 

imo ville spillet antakelig blitt altfor kort, slik forgjengeren var. Hvis de klarer å laage et open world spill slik som Dying Light ser jeg potensiale, men nå skal man ikke crafte, og drepe zpmbier da, så blir spennende å se hva de får til. Blir sikkert race osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...