Gå til innhold

GUIDE: Dette er månedens billigste mobilabonnementer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bruker Talkemore og har 5 GB data for 225 og kona har 1 GB for 69. Det har seg slik at vi sa vi ville flytte abonnementene over til andre og fikk da dette tilbudet hos Talkemore. Slo til og ble værende og en grei pris fikk jeg. :)

 

Det gjelder de fleste operatørene. Jeg har to ganger sagt ja til Telenor sine telefonselgere fordi jeg vet at Chess kommer til å kontakte meg for å prøve å få meg til å bli. Første gang fikk jeg 12 måneder gratis Spotify, andre gang fikk jeg kr 50,- i avslag de neste 12 månedene.

 

Dette tilsvarer altså kr 1200,- første gang, og kr 600,- andre gang. Litt skuffet over at jeg ikke fikk Spotify igjen, men kr 600,- hjelper det også.

 

Har vært kunde hos Chess siden 2008 da, så det kan jo være det også hjelper.

Lenke til kommentar

10 GB? Høy databruk?

Hello tilbyr 20 GB for 400 kroner.

Det er heller ikke spesiellt høyt.

Sjekk Telias tilbud i Danmark!

https://www.telia.dk/privat/abonnementer/mobiltelefoni/

 

Vennligst ikke omtal disse puslete abonnementene som store.

 

Kanskje en idé å skaffe dansk mobilt bredbånd. Disse skal jo fungere i Norden uten ekstra kostnad.

Telia Danmark: 399,- mnd for 500GB.

Telia Norge: 799,- for 200GB...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

- Nkom mener at følgende er gjennomsnittet pr. forbruksklasse...:

Lite = 1025 MB pr. Måned, altså tilsvarende en datakvote på 2 GB pr. Måned.

Middels = 2340 MB pr. Måned, altså tilsvarende en datakvote på 3 GB pr. Måned.

Høy = 6500 MB pr. Måned, altså tilsvarende en datakvote på 7 GB pr. Måned.

 

Det samsvarer gangske bra med kvoteringen som TEK her kommer med..., med unntak av ved Lite/Lav forbruk.

Logisk nok fordi de aller fleste leverandørene tilbyr stortsett datakvoter på 1 GB pr. Måned og ikke 2 GB, men hopper rett opp til 3 GB eller 5 GB.

  • Liker 1
Lenke til kommentar


 

 

10 GB? Høy databruk?
Hello tilbyr 20 GB for 400 kroner.
Det er heller ikke spesiellt høyt.
Sjekk Telias tilbud i Danmark!

https://www.telia.dk/privat/abonnementer/mobiltelefoni/

Vennligst ikke omtal disse puslete abonnementene som store.

 

 

Kanskje en idé å skaffe dansk mobilt bredbånd. Disse skal jo fungere i Norden uten ekstra kostnad.
Telia Danmark: 399,- mnd for 500GB.
Telia Norge: 799,- for 200GB...

 

 

- Du glemte å ta høyde for forskjellen i Krone-kursen.
D-Kr vs N-Kr...
Pr. dagens kurs så tilsvarer 399,- D-Kr, 492,33 N-Kr.
Men for å holde den norske målestokken tro..., så tilsvarer den nok 499,- her til lands.

Uansett så er 500 GB for 499,- langt billigere enn, som du sier..., 200 GB for 799,-.
Om det da ikke kommer noen ekstra tillegg i prisen da selvsagt.
Noe som ikke hadde forundret meg en smule..., for hvis det er noe som den norske stat elsker å gjøre så er det å påltvinge ekstra avgifter på folk. <Sukk>

 

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar

Hovedproblemet mitt er ikke prisen, men at abonnementene faktisk ikke finnes.

Telenor har best datakvote i et SIM-kort som også kan ringe, men det er bare 25 GB.

Du ser hvor høy datakvote danskene får.

 

Teleoperatørene i Norge har også store datakvoter, men ikke i SIM-kort som du kan ringe med. Du må ha et eget SIM-kort. Dermed må du drasse rundt på en lommerouter, eller ha to telefoner slik som jeg har.

Et dataabonnement i smarttelefonen, og et billig abonnement for å ringe i en rimelig Windows-telefon.

 

Jeg vil ha alt i ett SIM-kort, og det er ingen god grunn til at jeg ikke kan få det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

10 GB? Høy databruk?

Hello tilbyr 20 GB for 400 kroner.

Det er heller ikke spesiellt høyt.

Sjekk Telias tilbud i Danmark!

https://www.telia.dk/privat/abonnementer/mobiltelefoni/

 

Vennligst ikke omtal disse puslete abonnementene som store.

 

Du kan ikke sammenligne Danske telefonabonnementer med Norske. Prisen for å bygge ut 4G i Danmark er en brøkdel av det det koster i Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når basestasjonene først står der, må vi jo kunne bruke dem.

Ellers står de jo bare til pynt.

De har nok kapasitet til å betjene kundene, for teleselskapene fortsetter å reklamere med hvor lynrask linje de tilbyr, og 4G utnytter frekvensene veldig mye mer effektivt enn 3G.

De tilbyr store data-abonnement for nettbrett og router. Disse kan ikke brukes til å ringe med.

Hvis basestasjonene hadde så begrenset kapasitet, burde teleselskapene slutte å tilby disse abonnementene.

 

Jeg klager ikke på prisen.

Jeg klager på at mobilabonnement over 25 GB faktisk ikke finnes på det norske markedet.

Hvis jeg trenger over 25GB hos Telenor, eller 20 hos Telia, må jeg ha to abonnement. Ett til telefonen og en egen lommerouter. Det er en helt unødvendig begrensning. Lomma mi er full av elektronikk, selv om smartmobilen burde kunne brukes til alt.

 

En ting som ikke kan sammenliknes er konkurransesituasjonen.

I Danmark har man konkurranse, og kundene velger det beste, billigste abonnementet.

I Norge har vi dupol. Telenor og Telia (tidligere NetCom) deler markedet mellom seg.

Du tror kanskje det finnes flere teleselskaper?

Djuice og Talkmore eies av Telenor, mens Onecall og Chess eies av Telia. De later som de konkurrerer, men de har nok blitt enige om prisfiksing på bakrommet.

De eneste uavhengige teleselskap jeg kommer på er ICE, Banzai og Hello. Av disse har kun ICE eget nett, men kun for router og ikke mobilen.

Telenor og Telia har for mye makt. Derfor gidder de ikke å være kundevennlige.

 

Se også kvotene og prisene for Sverige og Finland:

Sverige http://www.telia.se/privat/telefoni/abonnemang-kontantkort

Opptil 40 GB

 

Finland:

https://www.sonera.fi/svenska/handla/telefoni/sopiva+for+mig?intcmp=etusivu-SV-mobilabonnemang

Aktivera Plus-egenskapen till valfritt abonnemang så får du obegränsad surf i Finland för tilläggspriset +6 €/mån.
Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

10 GB? Høy databruk?

Hello tilbyr 20 GB for 400 kroner.

Det er heller ikke spesiellt høyt.

Sjekk Telias tilbud i Danmark!

https://www.telia.dk/privat/abonnementer/mobiltelefoni/

 

Vennligst ikke omtal disse puslete abonnementene som store.

Vel... ja... da ble det ganske åpenbart at norske mobiloperatører melker kundene her i landet ganske voldsomt.

 

 

Ei mast på Møllehøj - Check på dekning... Bare passe på at linja til tårnet er rask nok  :grin2:

Endret av Knutgrus
Lenke til kommentar

 

10 GB? Høy databruk?

Hello tilbyr 20 GB for 400 kroner.

Det er heller ikke spesiellt høyt.

Sjekk Telias tilbud i Danmark!

https://www.telia.dk/privat/abonnementer/mobiltelefoni/

 

Vennligst ikke omtal disse puslete abonnementene som store.

 

Vel... ja... da ble det ganske åpenbart at norske mobiloperatører melker kundene her i landet ganske voldsomt.

Du har ikke tenkt på kostnaden for å bygge ut og vedlikeholde et nett som det vi har i norge? Vi må jo ha et vanvittig antall basestasjoner for å dekke opp for alle fjellene og dalene! ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...