Gå til innhold

Nå får Steam-brukerne mer båndbredde å boltre seg på


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er på tide for å si det mildt, Steam er den tregeste serveren jeg har vært borti, var ikke så lenge jeg fikk 200 mbit\s i en kort periode. FTP uninett.no klarer å laste ned mellom 50\55 MB\S orgin er også mye raskere.

 

Steam klarer alt fra 0 kb\s til 250 kb\s til 32 MB\S som er høyeste jeg har fått der i en kort periode.

Harddiskene blir knapt belastet har måttet switche ofte fra Norge\Sverige på grunn av dette. Særlig oppdateringer som tar lang tid.

 

Orgin er mye raskere og bedre på nedlasting. Så håper treghetene på steam er historie.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Da må du ha bayonette\Altibox, muligens problemet er størst på Get\Canaldigital\Telenor og hafslund fibernett.

 

Du må vel ha opplevd steam som veldig treg i jula? Har vel vært så stor belasting at det ikke var mulig å bestille spill.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Fikk også maks av linja da jeg hadde Canal Digital fiber (100/100) og også i perioden jeg hadde Get (100/5). Mobilbredbåndet jeg må bruke nå er en helt annen historie, though, men det er vel som det skal være med den type bredbånd (selv om det står "5G" når jeg kobler til).

 

Angående trege oppdateringer så går ikke det nødvendigvis på båndbredden, en del spill bruker kompliserte kompresseringsmetoder for å minske nedlastingstørrelsen, minuset er at det tar evigheter å pakke ut (et eksempel er Path of Exile).

Lenke til kommentar

Så er bare jeg som sitter på utsiden av byen og sliter å laste ned?

 

Da jeg ikke har noe problemer med å laste ned fra uninett gjennom firefox.

Men får ikke gjort lingdene på steam når Steam klienten henger seg, og står 200 KB\S veldig mye av tiden før etter noe minutter går det opp mot 6-13 MB\s så faller det ned igjen til 2-3 mb\s og tilslutt henger den seg nedi 200 kb\s.

Lenke til kommentar

 

Angående trege oppdateringer så går ikke det nødvendigvis på båndbredden, en del spill bruker kompliserte kompresseringsmetoder for å minske nedlastingstørrelsen, minuset er at det tar evigheter å pakke ut (et eksempel er Path of Exile).

Hvordan er Portal, Half life, Counter strike, Planet X, metro last light redux

 

Husker ikke alle spillene jeg har, men vet særlig oppdateringer tar ofte lengere tid.

Ulempen er man heller ikke finner om de forskjellige spillene har forskjellige server, kan være jeg er uheldig å alltid laster ned når det er mest trafikk, eller kjøper de spillene som har tregest nedlasting.

 

Ofte må man laste ned et spill i noen sekunder, og begynne å laste ned et annet for å få fortgang i det hele ellers kan kan vente flere timer å laste ned 20 spill på en 500 mbit linje.

Lenke til kommentar

Gjorde en liten test nå, og fikk ca 60MB/s nedlastingshastighet etter noen få sekunder. Dette var mens Youtube stod å kjørte en video i bakgrunnen. Så tipper det er noe rart med instillingene/nettverket ditt LMH1.

Hva slags spill laster du ned da GTA5? Har ennå ikke prøvd det, godt mulig de største spillene har raskest nedlasting, et annet kanskje Fallout 4 og Destiny.

Lenke til kommentar

Kan være enkelte steder\internetlevrandører som prioriter trafikk ut i fra hvordan man bor.

For ville vært rart at Asus router stuper trafikken fordi det ikke er satt opp noe begrensinger der, får jeg først tilgang til nedlasting så burde det gå bra, synd det ikke finnes egne steam server man kunne laste ned fra eller måle hastighet siden får god hastighet ved å teste speedtest gjennom sverige.

 

 

Det var da som bare!

Det ser ut som vi sliter litt med serverne våre gitt. Hold på hestene, så fikser vi straks!

Litt teknisk mumbojumbo: 503 Service Unavailable

Fikk også det for noen minutter, diskusjon.no nede i 1-2 minutter.

Så kan tyde på diskusjon.no ikke er helt stabilt heller.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Kan det ha noe med peering avtale de ulike levrandørene har med forskjellig kommuner\kunder?

 

Folk som bor i oslo er nok nærmere et knytepunkt (NIX) så de har fordel med tanke på trafikkproritering.

Her vil de som bor 15-25 km unna ha en ulempe med mindre man betaler ekstra for peering.

Lenke til kommentar

Dere som har Canal Digital, hvordan er ytelsen til og fra og til resten av verden?

Jeg lurer fordi jeg får stort sett alltid tilnærmet full hastighet ned fra Steam og Telenors speedtest-server, men sliter med langt lavere ytelse både ned fra og opp til stort sett «alt annet» andre steder i verden – BitTorrent og Usenet inkludert. Har prøvd alt jeg kan tenke meg, bortsett fra å bytte ISP. :S

Endret av ahw_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

BitTorrent\Utorrent sies å være dårlig optimalisert for over 100 mbit da det ble laget på ADSL\VDSL tiden.

Speedtest sies å være dårlig på 1 gigabit og høyere da den er mest optimalisert for 100 mbit men viser høyere en det.

 

Men jeg er enig kanskje utlandstrafikken er dårlig, ut i fra så vidt jeg vet.

Får kun brukbar nedlasting mot sverige men muligens ikke lengre.

 

Har hatt mere problemer med dårlig nedlasting mot steam mot House of nerd i oslo, som har altibox.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...