Gå til innhold

Slik er det å bruke mobilen som PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"På baksiden er det i tillegg tre USB 2.0-porter. Den ene porten har høyere spenning, slik at du kan lade enheter raskere via den."

 

Hang on... Er det fordi spenningen skal strømme raskere inn i batteriet ellerno? Hva står egentlig "tek" for i tek.no?  :wallbash: 

 

Edit: korrigert, takk.

Endret av xRun
Lenke til kommentar

"På baksiden er det i tillegg tre USB 2.0-porter. Den ene porten har høyere spenning, slik at du kan lade enheter raskere via den."

 

Hang on... Er det fordi spenningen skal strømme raskere inn i batteriet ellerno? Hva står egentlig "tek" for i tek.no?  :wallbash: 

 

Ooops... Her har jeg gjengitt direkte – og åpenbart litt for ukritisk – fra Microsofts egen spesifikasjonsliste på http://www.microsoft.com/nb-no/mobile/tilbehoer/hd-500/spesifikasjoner/

 

Ser de har oversatt "electric current" med spenning :-). Har rettet opp til strømstyrke i artikkelen.

 

Kurt

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Det er litt idiotisk å først ha mulighet for å koble til ekstra skjerm hvis teknologien ikke kan brukes til spilling.

Vel, de fleste mobilspill er laget for touchskjermer.

 

Men jeg er på en måte enig. Spesielt Xbox-appen burde få denne støtten: Koble til en Xbox-controller og stream direkte fra Xbox'en, det går jo på andre Win10-dingser. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Per i dag ser jeg ikke det store poenget med denne funksjonen, virker for umodent.

 

AtW

 

det er langt fra umodent.

 

kjøp en USB-C til HDMI / Displayport og ha en pc med passiv adapter OVERALT. docken i seg selv er ikke greia her i mine øyne, men det at man får en ny skjerm og kan bruke den til PowerPoint osv via en liten dongle er virkelig fantastisk.

 

det er slutt den tiden man trenger å ta med en stor feit Laptop på presentasjoner. mobil og en liten overgang så kan man vise PowerPoint eller Excel med mobilen som styreplate :D

Lenke til kommentar

 

Per i dag ser jeg ikke det store poenget med denne funksjonen, virker for umodent.

 

AtW

det er langt fra umodent.

 

kjøp en USB-C til HDMI / Displayport og ha en pc med passiv adapter OVERALT. docken i seg selv er ikke greia her i mine øyne, men det at man får en ny skjerm og kan bruke den til PowerPoint osv via en liten dongle er virkelig fantastisk.

 

det er slutt den tiden man trenger å ta med en stor feit Laptop på presentasjoner. mobil og en liten overgang så kan man vise PowerPoint eller Excel med mobilen som styreplate :D

 

 

 

Per i dag ser jeg ikke det store poenget med denne funksjonen, virker for umodent.

 

AtW

det er langt fra umodent.

 

kjøp en USB-C til HDMI / Displayport og ha en pc med passiv adapter OVERALT. docken i seg selv er ikke greia her i mine øyne, men det at man får en ny skjerm og kan bruke den til PowerPoint osv via en liten dongle er virkelig fantastisk.

 

det er slutt den tiden man trenger å ta med en stor feit Laptop på presentasjoner. mobil og en liten overgang så kan man vise PowerPoint eller Excel med mobilen som styreplate :D

 

 

Problemet er at det virker som det ikke fungerer særlig godt som PC? Kun en app? Tregt? Ikke fullverdige utgaver? Det er ganske store hemsko. Til presentasjoner så tar man vel med en liten minnepinne i dag også om man ikke vil ha med PC? (min laptop er forøvrig hverken stor eller feit)

 

AtW

Lenke til kommentar

Synnes ikke det kommer godt nok frem av artikkelen at man ikke er avhengig av Display Dock eller Miracast for å bruke Continuum, men også kan bruke en USB-C til HDMI, og at man da kan bruke mobilskjermen som trackpad og tastatur, eller mobilen som trackpad, og koble til et Bluetooth tastatur, vet windowscentral har gjort en mer utfyllende test av dette

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"På baksiden er det i tillegg tre USB 2.0-porter. Den ene porten har høyere spenning, slik at du kan lade enheter raskere via den."

 

Hang on... Er det fordi spenningen skal strømme raskere inn i batteriet ellerno? Hva står egentlig "tek" for i tek.no?  :wallbash: 

 

Edit: korrigert, takk.

 

I dette tilfellet var det strømstyrken de mente, men det er uproblematisk med høyere spenning for å lade raskere. Qualcomm Quick Charge f.eks kan levere både 5V, 9V og 12V på dagens standard og snart alt fra 3,6 til 20 volt med 200mV intervaller. P=U*I ;)

Lenke til kommentar

 

"På baksiden er det i tillegg tre USB 2.0-porter. Den ene porten har høyere spenning, slik at du kan lade enheter raskere via den."

 

Hang on... Er det fordi spenningen skal strømme raskere inn i batteriet ellerno? Hva står egentlig "tek" for i tek.no?  :wallbash: 

 

Edit: korrigert, takk.

I dette tilfellet var det strømstyrken de mente, men det er uproblematisk med høyere spenning for å lade raskere. Qualcomm Quick Charge f.eks kan levere både 5V, 9V og 12V på dagens standard og snart alt fra 3,6 til 20 volt med 200mV intervaller. P=U*I ;)

 

Er det mulig!  ;)

Lenke til kommentar

OLED panel gjør vel mere nytte?

 

1.jpg

Det er litt idiotisk å først ha mulighet for å koble til ekstra skjerm hvis teknologien ikke kan brukes til spilling.

 

Nettbrett gjør mye av det samme og har større skjerm. Eneste fordel er usb 3.1.

 

Jeg har spilt på telefonen min med Continium på større skjerm. Det var riktig nok bare kabal.

Lenke til kommentar

Per i dag ser jeg ikke det store poenget med denne funksjonen, virker for umodent.

 

AtW

 

Noe umodent er det nok helt sikkert, men det må starte et sted. Synes det er spennende å se hvordan dette utvikler seg.

I den forrige bedriften jeg jobbet for, hadde de ansatte hver sin 4kg slepbare laptop (medfølgende powerbrick veide nesten like mye som de letteste ultrabook'ene). Dette slepte vi fra kontor til kontor, hvor en dockingstasjon med to skjermer stod og ventet på oss.

Om jeg kun hadde en telefon på 180 gram å slepe på, ville reisene vært mye mer behagelige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...