Gå til innhold

SAMLETEST: Mistet noe? Disse brikkene er på saken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Brikken er imidlertid den dyreste i testen, selv om det ikke er med veldig mye."

Unnskyld meg, men mener du at hele 27% dyrere enn den nest dyreste ikke er veldig mye?

Du glemmer også å nevne at når batteriet dør så skal den byttes til 'en brøkdel av prisen' (ca. halvpris ifølge Tile, men hva med frakt??). Men hvordan er dette mulig når man ikke en gang kan frakte den fra produsenten hjem til Norge.

Ikke kjøpe denne brikken om du ikke har en plan for akkurat dette problemet.

Endret av joebush
  • Liker 3
Lenke til kommentar

"Brikken er imidlertid den dyreste i testen, selv om det ikke er med veldig mye."

 

Unnskyld meg, men mener du at hele 27% dyrere enn den nest dyreste ikke er veldig mye?

 

Du glemmer også å nevne at når batteriet dør så skal den byttes til 'en brøkdel av prisen' (ca. halvpris ifølge Tile, men hva med frakt??). Men hvordan er dette mulig når man ikke en gang kan frakte den fra produsenten hjem til Norge.

 

Ikke kjøpe denne brikken om du ikke har en plan for akkurat dette problemet.

Dette er typisk produkter man synes virker geniale i kjøpsøyeblikket og som havner i en skuff etter noen dagers bruk.

Lenke til kommentar

"Brikken er imidlertid den dyreste i testen, selv om det ikke er med veldig mye."

 

Unnskyld meg, men mener du at hele 27% dyrere enn den nest dyreste ikke er veldig mye?

 

Du glemmer også å nevne at når batteriet dør så skal den byttes til 'en brøkdel av prisen' (ca. halvpris ifølge Tile, men hva med frakt??). Men hvordan er dette mulig når man ikke en gang kan frakte den fra produsenten hjem til Norge.

 

Ikke kjøpe denne brikken om du ikke har en plan for akkurat dette problemet.

 

Ja, tenker det samme, virker veldig upraktisk å sende inn brikken, og når leverandøren ikke leverer til norge, kan man engang gjøre det?

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg ser på clas ohlson at en del klager på Kensington Proximo Tag, at den ikke kobler seg til telefonen igjen hvis den har vært out of range en stund. Har dere opplevd det?

 

Jeg syns også det hadde vært interessant med en test av rekkeviddene. Chipolo har jo dobbelt så lang oppgitt rekkevidde som en del av konkurrentene, er det reelt?

Lenke til kommentar

"Brikken er imidlertid den dyreste i testen, selv om det ikke er med veldig mye."

 

Unnskyld meg, men mener du at hele 27% dyrere enn den nest dyreste ikke er veldig mye?

 

Du glemmer også å nevne at når batteriet dør så skal den byttes til 'en brøkdel av prisen' (ca. halvpris ifølge Tile, men hva med frakt??). Men hvordan er dette mulig når man ikke en gang kan frakte den fra produsenten hjem til Norge.

 

Ikke kjøpe denne brikken om du ikke har en plan for akkurat dette problemet.

 

Hei!

Ja, det har du helt rett i. Feilen er rettet opp nå, takk for innspillet.

 

– Torstein

Lenke til kommentar

Jeg ser på clas ohlson at en del klager på Kensington Proximo Tag, at den ikke kobler seg til telefonen igjen hvis den har vært out of range en stund. Har dere opplevd det?

 

Jeg syns også det hadde vært interessant med en test av rekkeviddene. Chipolo har jo dobbelt så lang oppgitt rekkevidde som en del av konkurrentene, er det reelt?

 

Hei!

 

Vi har ikke gjort noen egen undersøkelse av rekkevidden, mest fordi de aller fleste ikke kommer til å tenke mye på det i daglig bruk. Derimot kan vi slå fast at ingen av produktene (unntatt Eletra Bluetooth Tracker, gud forby) har noe problem med rekkevidde i opplevd bruk.

 

Selv om Chipolo har over dobbelt så lang oppgitt rekkevidde på papiret, vil både den og de andre brikkene varsle deg omtrent samtidig om du er i ferd med å gå fra dem. Kartfunksjonen gjør at du vet sånn ca. hvor brikken befinner seg, og i de aller fleste tilfeller har det ikke mye å si om du kommer deg 30 eller 60 meter unna brikken. Du vil uansett ikke høre noen av brikkenes lyd så langt unna, så nytteverdien av så lang rekkevidde kan diskuteres.

 

– Torstein

Lenke til kommentar

Hvor er TrackR Bravo?

https://www.thetrackr.com/bravo

 

Ville sagt at denne er litt mer utbredt enn de fleste sporingsbrikker, de shipper internasjonalt (for $10 ekstra) og har ett enkelt og stilrent utseende på brikkene.

Appen ser også flott ut.

 

På nettsiden kan du også se på kartet de har over TrackR-aktivitet rundt om i verden, ikke dumt om du er opptatt av god dekning av "Crowd GPS".

(Du finner dette nederst på "Technical specs"-siden)

 

I tillegg har de et referral program der hvis en venn kjøper en trackr med din referral-kode vil dere begge få en gratis TrackR.

 

Nå vet ikke jeg hvor utbredt Chipolo og Tile er i forhold, men i de fleste reviews jeg har lest kommer TrackR best ut.

 

Ellers en flott test!

Blir vel innkjøp av en sporingsbrikke til jul :)

 

PSR

Lenke til kommentar

Hvor er TrackR Bravo?

https://www.thetrackr.com/bravo

 

Ville sagt at denne er litt mer utbredt enn de fleste sporingsbrikker, de shipper internasjonalt (for $10 ekstra) og har ett enkelt og stilrent utseende på brikkene.

Appen ser også flott ut.

 

På nettsiden kan du også se på kartet de har over TrackR-aktivitet rundt om i verden, ikke dumt om du er opptatt av god dekning av "Crowd GPS".

(Du finner dette nederst på "Technical specs"-siden)

 

I tillegg har de et referral program der hvis en venn kjøper en trackr med din referral-kode vil dere begge få en gratis TrackR.

 

Nå vet ikke jeg hvor utbredt Chipolo og Tile er i forhold, men i de fleste reviews jeg har lest kommer TrackR best ut.

 

Ellers en flott test!

Blir vel innkjøp av en sporingsbrikke til jul :)

 

PSR

 

Hei!

 

Vi har faktisk en Trackr Bravo på vei hit, og både den og et par andre vil bli testet på nyåret i en ny samletest. Grunnen til at vi ikke inkluderte den i denne testen er rett og slett at vi ikke har fått den til kontoret enda på grunn av diverse komplikasjoner fra produsentens side.

 

Når vi tester Bravo, vil den selvfølgelig også bli sammenlignet med Chipolo, Tile og de andre brikkene.

 

– Torstein

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det dumme med disse brikkene er at du må vite hvor du mister det du mister.

Disse har f.eks. ikke fungert da jeg i forrige uke mistet bilnøklene mine på togstasjonen. Hadde heldigvis tatt forhåndsregler for at jeg skulle på tur, og funnet Norgesbrikken.no... Da jeg kom hjem, hadde noen vært inne og registrert brikken, som gjorde at jeg fikk beskjed med en gang. Snedig!

Lenke til kommentar

Det dumme med disse brikkene er at du må vite hvor du mister det du mister.

Disse har f.eks. ikke fungert da jeg i forrige uke mistet bilnøklene mine på togstasjonen. Hadde heldigvis tatt forhåndsregler for at jeg skulle på tur, og funnet Norgesbrikken.no... Da jeg kom hjem, hadde noen vært inne og registrert brikken, som gjorde at jeg fikk beskjed med en gang. Snedig!

 

"Kartet er også svært nyttig, og lar deg se både brikkene og telefonene du har koblet til appen. "

Lenke til kommentar

 

 

Det dumme med disse brikkene er at du må vite hvor du mister det du mister.

Disse har f.eks. ikke fungert da jeg i forrige uke mistet bilnøklene mine på togstasjonen. Hadde heldigvis tatt forhåndsregler for at jeg skulle på tur, og funnet Norgesbrikken.no... Da jeg kom hjem, hadde noen vært inne og registrert brikken, som gjorde at jeg fikk beskjed med en gang. Snedig!

 

"Kartet er også svært nyttig, og lar deg se både brikkene og telefonene du har koblet til appen. "

Dette gjelder vell innenfor Bluetooth-området? Den største rekkevidden på den ene brikken er 60 meter, som ikke vil hjelpe stort etter en 8 timers togtur. Da er man takknemlig for at det finnes andre løsninger.

Lenke til kommentar

Dette gjelder vell innenfor Bluetooth-området? Den største rekkevidden på den ene brikken er 60 meter, som ikke vil hjelpe stort etter en 8 timers togtur. Da er man takknemlig for at det finnes andre løsninger.

 

Du får oversikt på kartet hvor den befant seg sist den hadde kontakt med telefonen. Så med mindre du har mistet den på toget, eller noen har stjålet den bør den fortsatt ligge i nærheten der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...