Gå til innhold

Her stjeler robotene en parkert bil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde det ikkje vært betre med fire roboter som har litt bakkeklaring og ein jekk slik at ein effektivt sett setter bilen på fire mobile bukker? Då hadde ein også berre trengt fire robotar, i motsettning til dette systemet som krever 4 par av roboter.

Du kunne ein jekka bilen så høgt som ein ønska, og eg trur også at ein då kunne ha flytta bilen over ujavne underlag i tillegg.

 

Ved å berre løfte bilen max ein centimeter over bakken så vil denne roboten kun kunne brukast på betonggulv og andre heilt glatte flater. Det såg også ut som at bilen kan ha lett for å gleppe taket og falle ned.

 

Dersom bilen som skal flyttast var ein bil der ein hadde mistanke om at den var utstyrt med ei bilbombe så er det vell betre med eit system der ein ikkje risikerer at bilen kan falle nedigjen på bakken dersom ein møter ei hindring som f.eks ein kant eller fordjupning i vegen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan vi stoppe clickbait overskrifter á la Dagbladet nå?

 

Videoen er interessant nok i seg selv (ønsker meg et slikt system, hadde vært praktisk!), men overskriften er direkte tragisk. Ingenting blir stjålet i den videoen.

 

Takk for innspillet - endret tittel og ingress nå!

Vi prøver å unngå clickbait, men noen ganger kan vi kanskje bli litt for kreative når vi vinkler en sak.

Lenke til kommentar

 

Kan vi stoppe clickbait overskrifter á la Dagbladet nå?

 

Videoen er interessant nok i seg selv (ønsker meg et slikt system, hadde vært praktisk!), men overskriften er direkte tragisk. Ingenting blir stjålet i den videoen.

Takk for innspillet - endret tittel og ingress nå!

Vi prøver å unngå clickbait, men noen ganger kan vi kanskje bli litt for kreative når vi vinkler en sak.

 

Tusen hjertelig takk! Den nye overskriften gir mer mening.

Nå ble jeg rett og slett i godt humør. :)

 

Det var jo ikke helt Dagbladet/DinSide enda, for det står ikke "GJETT HVORDAN BILEN BLIR STJÅLET HER!!!!". Men i en verden hvis flertall av nettsider er laget for å generere mest mulig klikk, er det behagelig med Tek-nettverket som (iallfall forsøksvis) prøver å unngå det. Men da blir også reaksjonen større når uhellet er ute. ;)

Lenke til kommentar

Ingenting blir stjålet i den videoen.

 

Nei, ikke denne gangen, men i hendene på feil mennesker, så kan det kanskje være tilfellet.

 

Ser for meg noen som står med en semitrailer parkert utenfor kameraenes rekkevidde, og så kommer bil etter bil trillende inn i lasterommet, og ingen reagerer da det ikke er noen som bryter seg inn i bilen der og da.

 

Kanskje noen reagerer om de ser bilen bevege seg uten sjåfør, men det kan løses ved å velge tidspunkt eller steder der det er minimalt med trafikk...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ingenting blir stjålet i den videoen.

Nei, ikke denne gangen, men i hendene på feil mennesker, så kan det kanskje være tilfellet.

 

Som med absolutt all annen teknologi. Man kan ikke la være å lage geniale systemer bare fordi de teknisk sett kan misbrukes. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...