Gå til innhold

BETALT INNHOLD: Selskapet hans frigjorde hundretusener med å leie


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Komplett også (trykk bedrift) så dukker det lease-pris opp.
Har vurdert det selv i mitt firma.

 

Om man ikke leier ferdige pcer, men komponenter, så ville jeg ha leaset alt uten om kabinett med tanke på at dette en gang skal pakkes ned og sendes som det var.

Endret av War
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor reell er frigjøringen av egenkapital hvis selskapet går mot avvikling i leieperioden? Det er vel ikke billig å avbryte bindingen, så noe egenkapital må vel øremerkes og bindes opp til det formålet?
 

Renten er lavere enn avkastningskravet

Her bør man vel regne inn alle avgiftene og ikke bare renta.

 

Er det ikke ryddigere og billigere å ta opp et ordinært lån? (så fremt banken har tro på selskapet og betalingshistorikken er bra). Det gir i hvert fall økt fleksibilitet med mulighet for å endre nedbetalingstiden om man skulle ha behov for lavere månedsbeløp eller raskere nedbetaling.

Endret av Simen1
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Renten er lavere enn avkastningskravet

Her bør man vel regne inn alle avgiftene og ikke bare renta.

Hei

 

Takk for tips! Som det går frem i teksten, er det den effektive renten (dvs inkl avgifter) du må bruke når du skal regne på om dette er lønnsomt. Vi har oppdatert faktaboksen så dette ikke kan misforstås.

Lenke til kommentar

Hvorvidt leasing eller lån lønner seg avhenger av kapitalstrukturen og balansen til selskapet. For enkelte selskap vil en mindre omfangsrik balanse lønne seg.

 

Selve avskrivningstiden følger regnskapsloven og skikk for regnskapsføring. Denne kan du ikke endre på. Du kan, imidlertid, nedskrive fordringer og verdier om dette blir et korrekt grep utfra selskapets økonomiske tilstand, og tilstand til balanseførte verdier for å sikre at balansen viser et korrekt bilde av verdiene til et selskap.

 

For meg (gründer i et nyoppstartet selskap) så vil leasing av en del av driftsmidlene være essensielt fordi det hverken binder likviditet eller binder egenkapital på samme måte som om jeg hadde tatt opp et lån. Avtalene som ligger til grunn for leieforholdet/leasingen vil måtte tilpasses vårt selskap og våre forventninger til drift.

 

Om et selskap går konkurs vil leasede eiendeler gå tilbake til selskapet som leaser de ut da betalingsevnen til mottakerselskapet er borte. Det betyr at det konkursrammede selskapet har færre eiendeler å selge unna, men vil samtidig heller ikke bli belastet for resten av leieperioden.

Lenke til kommentar

Hei

Takk for tips! Som det går frem i teksten, er det den effektive renten (dvs inkl avgifter) du må bruke når du skal regne på om dette er lønnsomt. Vi har oppdatert faktaboksen så dette ikke kan misforstås.

 

 

Muligens jeg misforstår men hvordan kan dere redigere innholdet i artikkelen når "Journalistene i Tek.no er ikke involvert i produksjonen" ?

Lenke til kommentar

 

Hei

Takk for tips! Som det går frem i teksten, er det den effektive renten (dvs inkl avgifter) du må bruke når du skal regne på om dette er lønnsomt. Vi har oppdatert faktaboksen så dette ikke kan misforstås.

 

 

Muligens jeg misforstår men hvordan kan dere redigere innholdet i artikkelen når "Journalistene i Tek.no er ikke involvert i produksjonen" ?

 

 

Hei

Denne saken er laget av Teks nye reklamebyrå, Tek Story Labs, i samarbeid med MPX.

 

Du kan lese mer om det nye byrået her:

http://www.tek.no/artikler/derfor-starter-vi-et-eget-reklamebyra/167636

Her kan du for øvrig se listen over hvem som jobber hvor hos oss:

http://www.mediehusettek.no/ansatte/

Lenke til kommentar

Første jeg tenkte da jeg åpnet denne artikkelen var at her har dere virkelig forsøkt å tekkes de kritiske røstene. Godt merket før man åpnet artikkelen og *veldig* godt merket (med static banner) etterpå. Og innholdet var også bra, betalt eller ei.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...