Gå til innhold

KOMMENTAR: Kan Apple Watch ta igjen resten i ett eneste jafs?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min erfaring, etter Sony Smartwatch 2 og nå Smartwatch 3 er at den primært brukes til å sjekke klokken, uten å ta opp mobilen. Nå skal det sies at jeg brukte ikke tradisjonell klokke, for jeg hadde mobil. Jeg ville ha noe mer. Smartwatch gir meg noe mer. Jeg leser eposter. Sveiper disse unna uten å ta opp mobilen. Jeg styrer musikk. Volum og skipping fungerer godt. Jeg leser meldinger og jeg får opp kalendervarsler og måler skritt. I tillegg gir den meg retningen med bilde og tekst om jeg er ute og går. Alt dette uten å ta i mobilen.

 

Det Jeg savner mest er at jeg kan snakke til den på norsk. Da kan jeg lese inn meldinger, mail og andre ting uten å ta opp mobilen. Jeg snakker engelsk idag. Jeg kan be den telle ned ti minutter når jeg koker egg eller är noe i ovnen. Eller jeg kan be den minne meg på noe når som helst eller ta notater. Jeg søker etter alt mulig.

 

Når dette kommer på norsk tror jeg flere vil bruke det. For meg er er det største ankepunktet at jeg ikke kan snakke norsk til den for det er for meg det beste så langt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Mange tusen kroner for en klokke som speiler i mindre format det man allerede har på telefonen i lommen?

 

 

Ja, det er jo like absurd som å bruke mange tusen kroner på en smarttelefon som speiler i mindre format det man allerede har på laptopen i sekken...

 

Enda bra at det ikke finnes noen der ute som bruker mange tusen kroner på en klokke som ikke gjør annet enn å vise noenlunde riktig klokkeslett... :p

Endret av Newton
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Nå kan man jo ringe og sende sms med telefonen også da, men jeg ser poenget ditt :ermm:

 

Men samtidig synes det det finnes grenser for hvor mange duppeditter man skal ha til samme oppgaver, og hvor mange ganger man trenger det i enda nærmere og mer forminsket utgave...

 

Men klart, mange kommer til å digge dette også! Og sikkert også Apple-pennen med 3mm stort display oppå som man styrer Apple klokken med! Kommer neste år :D

Lenke til kommentar

Eg har ein Moto 360 og den sparer meg enormt mye fikling med mobilen når eg er på jobb. Apple Watch kommer til å selge meir enn alle andre, det er eg ganske sikker på, som igjen er bra for alle som bruker eller vil ha ei smartklokke i framtiden om det er apple, android eller windows.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 Watch er i allefall bedre enn løsningen Samsung kom med der det fulgte med en liten telefon så man slapp å plukke opp den store fra lommen hele tiden.

En på jobben har en slik. Jeg er nå fremdeles rystet :)

Trodde HTC sto bak den uhyrligheten der, dvs de hadde den lille "telefonen" som ekstrautstyr, men det skulle ikke forundre meg om Samsung hadde gjort noe liknende.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig i det som står i denne kommentar, og spesielt i siste del. Whitings sin versjon av "smartklokke" virker veldig intressant, og det er nettopp p.g.a det fokuseres på noen få vesentlige ting - istedet for å være en krympet mobil.

 

Ta en enkel ting som skrittelling, det vesentlige er att hardware (sensor) er i klokka (som faktisk er ganske praktisk), du vil uansett att registreringene skal synkroniseres med en app på mobilen - da mener jeg det er mer nyttig å kunne bruke det i en app på mobilen, enn masse fancy grafikk på en klokke.

 

Kutter en da ut den fancy skjermen, så vips har man batteri til å bruke samme sensor til å registrere søvn også.

 

Allikevel, jeg synes en gyllen mellomvei er riktig strategi. Derfor er jeg veldig fornøyd med min Pebble Steel. Den gjør en del vesentlige ting på en veldig bra måte og klokka tåles å brukes overalt og betjenes i enhver situasjon (jeg er bonde og har utsatt min klokke for det som er av mishandling). I tillegg kan en skreddersy displayet til å vise omtrent hva som helst. Mitt "klokke bilde" er i praksis en værstasjon med verdier ifra vind, regn og temp sensorer tilknyttet mitt eget hjem - hele tiden automatisk oppdatert. Pluss mye annet relevant (for meg)..

 

Jeg synest det er rart att omtrent alt som er av smartklokker blir vurdert opp i mot hvor mye de klarer å gjøre av oppgaver - som våre telefoner i dag gjør (og i de aller fleste tilfeller bedre). Er det virkelig sånn at majoriteten av brukere vil legge igjen sine mobiler hjemme og erstatte den med en smartklokke?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

For min del synes jeg Samsung Gear S ser mest absurd ut - en svær klump av en klokkofon bøyd rundt håndleddet, liksom... :p

 

gear_s-1.jpg

 

LOL, de skulle kalt den Pip-boy og endret UI i den retningen så tror jeg den hadde solgt bedre :)

 

UI fines allerede, det er enda mer surrealistisk.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nd.android.pandatheme.pipboy_3000_donate

Haha, det eneste som mangler her er en katastrofisk atomkrig -med en haug av bomberom- så tenker jeg at virtual reality kan ta seg en rimelig stor bolle med radioaktive rosiner.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...