Gå til innhold

Elite: Dangerous får ikke skikkelig «offline»-spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge spillet blir bra så ser jeg ikke problemet.

 

Så mange Kickstarter spill feiler på grunn av at de har for høye ambisjoner,

 

Se på Feudal Life hvor de har et perfekt spill og utvikle, men de jobber med en massiv online versjon som sikkert aldri kommer til og levere.

 

Bli bare ferdig med spillet og etter det kan de starte med løfter som er alt for høyt i skyene.

Lenke til kommentar

Ikke et problem for min del.

 

Online-delen var den store appelen for meg. Følelsen av å være alene i rommet og at "hva som helst kan skje" var det som tiltrakk meg mest. De tilfeldighetene og utfordringene andre spillere medbringer er spillets største trekkplaster for meg.

 

Samtidig skjønner jeg hvorfor andre kan bli frustrerte når slikt som er "lovet" plutselig forsvinner. Grunnen til at jeg skriver "lovet" er at folk snart burde forstå hvordan spill på kickstarter kan utvikle seg.

Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke støttet spillet om jeg visste dette. Den eneste grunnen til at de krever at du skal være koblet til en server er at de tror det er en effektiv DRM for å stoppe piratkopiering. Ikke noe annet. Nå blir vel spillet sikkert Steam-eksklusivt også.

 

Dette er ikke hva Kickstarter handler om spør du meg. Da kunne de like gjerne gått til EA eller Ubisoft.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke støttet spillet om jeg visste dette. Den eneste grunnen til at de krever at du skal være koblet til en server er at de tror det er en effektiv DRM for å stoppe piratkopiering. Ikke noe annet. Nå blir vel spillet sikkert Steam-eksklusivt også.

 

Dette er ikke hva Kickstarter handler om spør du meg. Da kunne de like gjerne gått til EA eller Ubisoft.

Hadde de fått EA eller Ubisoft i ryggen så hadde de ikke trengt Kickstarter

 

Dette kommer jo til å suge den dagen de skrur av serverne.. Folk spiller jo enda Frontier Elite 20 år etter.

Den tid, den sorg :)

Lenke til kommentar

Det med serverstøtte er vel største problemet ja, når man trenger kapital fra kickstarter til å utvikle spillet er det større mulighet at det går dårlig hvis salget i etterkant ikke møter forventningene.

 

Selv om det ikke nødvendigvis trenger å utvikle seg til ett stort problem er det skuffende, og legger seg på haugen med brutte kickstarter løfter fra så mange forskjellige utviklere...

Lenke til kommentar
For min del har ikke dette noe å si, men jeg kan forstå frustrasjonen til de som betalte og forventet en 100% offline-utgave. Typiske eksempler som trekkes frem er folk som er militærfolk som er stasjonert i f.eks. utlandet, yrkessjåfører (tenk lastebilsjåfør som ikke akkurat kommer seg hjem samme dag) osv. I tillegg er det jo dessverre en god del mennesker i verden som bor sånn til at de ikke har en internettilgang man kan stole på.
Så langt i beta (3.04 og 3.05) har jeg kun spilt solo, men planen etter første wipe (det er vel førstkommende torsdag?) er å spille open.
Jeg tror det er en flere grunner til at de ønsker å beholde serveren selv, DRM (bah), at folk ikke skal få fordeler ved å spille offline først og så så bruke informasjonen online etterpå (kan vel løses om de har en annen seed for offline-biten) og ikke minst hva det eventuelt vil kreve ekstra av maskinvaren.. Jeg håper at de kanskje i fremtiden kan enten gå for litt samme løsningen som Minecraft har nå, eller i det minste slippe muligheten for private servere, selvfølgelig med en annen seed enn online-universet har.

The online servers provide all of the data and processing for the galaxy, interactions between players and all transactions of value.

 

Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke støttet spillet om jeg visste dette. Den eneste grunnen til at de krever at du skal være koblet til en server er at de tror det er en effektiv DRM for å stoppe piratkopiering. Ikke noe annet. Nå blir vel spillet sikkert Steam-eksklusivt også.

 

Dette er ikke hva Kickstarter handler om spør du meg. Da kunne de like gjerne gått til EA eller Ubisoft.

 

Helt enig. Det er så tydelig BS at de plutselig nå oppdager at de må lage "to forskjellige spill for å nå ambisjonene." Hvis det var visjonen har de visst dette lenge. Sleng inn ord som "dynamisk" og "sosialt" for å selge møkka hvor valgfrihet ikke hadde hatt noen ulemper for kunden. Jeg personlig støttet dette for å slippe tvungne ustabile online-tjenester som blir lagt ned når de ikke er profitable mer.

 

Dette er ikke et spill, men en tjeneste. Ble litt skuffet nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...