Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog BMW E39 523i


Anbefalte innlegg

Får vel lage en liten worklog for den nyanskaffede kebabtrallen min.

 

Det er altså en 95 modell BMW E39 523i med en M52B25 motor som skal yte 170 hk.

Var ikke veldig mange av de hestene som levde da jeg kjøpte den, men fikk byttet luftfilter og plugger, så fikk jeg igjen litt futt i den.

 

 

Foreløpige planer for bilen; Få den gjennom vinteren, ferietur til polen med rustfiks og hellakkering av bilen i orginal farge, M fanger bak, bilstein etc coilovers i vognkort

Få på M50 innsug som flower 40% mer luft per sylinder samt 528 dyser, og en omprogrammering av hjernen, så skal jeg kunne lukte på 200 hk i følge han som jeg har vært i kontakt med.

 

Har ikke så veldig mye bilder av bilen enda, men det kommer en dag været tilsier at jeg kan knipse.

 

Her er noen bilder fra finn annonsen

81_650670465_xl_zps4f98cce3.jpg

 

81_679716591_xl_zpscd8ac0e9.jpg

 

81_848306149_xl_zps73a21f05.jpg

 

81_158682039_xl_zpscbf6c9ed.jpg

 

Den er fin langt ifra men langt ifra fin, og ubrukelig lav.

Jeg fant mye pirk på den når jeg var å så på den, og den gikk som en gammal mann med kols, så jeg fikk pruta den ned med 10K fra hva vi var enige om over tlf.

Var likefør jeg dro hjem tomhendt...

 

 

Det som er av lakk/karosseriarbeid som må gjøres

 

81_158682039_xl_zpscbf6c9ed.jpg

 

Noen har prøvd seg på hjemmelakkering, glemt klarlakk much?

 

20140930_150723_zpsqkveobaj.jpg

 

Og kanalen har fått seg en trøkk pga for lav bil..

 

20140930_150706_zpskgjdk0tb.jpg

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ble stoppet av satans vegvesen og må inn til full teknisk kontroll, så i den forbindelse har jeg fått tak i orginale fjørbein til bilen, og må få orden på en eksoslekkasje, så krysser jeg fingrene egentlig..
Skal prøve å få dokumentert fjørbeinsbytte (ikke alltid lett å ta bilder mens man skrur.. )
Har også bestilt meg ny belg til etter LMM da denne har blitt teipet med sølvteip pga hull, så tipper det vil hjelpe litt på gangen.
Hjulene må jeg garantert bytte ut da det er dekkstrekk fra helvete på de og det bare er teit.
Har lyst på rondell felger eller lignende, helst i 18".
Lenke til kommentar

Vinterhjul bak på ene bildet, de med kant er sommerhjul med verdens mest ubrukelige strekk.

Jobber med å spinne ut vinterdekkene som står bak pga det er nankang. Slikt kjører jeg ikke på.. Det er selvmord.

 

Bilen skal over på orginale fjørbein nå pga full teknisk, også blir det bilstein senk til sommeren og noen 18" felger, enten bbs (kopi) eller rondell

Lenke til kommentar

Da har jeg time til teknisk kontroll 3. november. Litt spesielt å ha time til noe jeg ikke har deler til å komme gjennom enda :p
Var i kontakt med en høgger i dag, så de skulle ringe meg i morgen med pris på fjørbein. Privatpersonen jeg var i kontakt med har jo sunket i jorden, så..

Også skal jeg inn på verksted hos en min far kjenner for gjennomgang neste fredag, så satser på det går fint til slutt

Lenke til kommentar

Audi? MX-5? Fersk Kebab trenger jo ikke å gi opp på E39 bare fordi han fikk et råttent eple. Når man kjøper en bil som er snart 20 år så kan man ikke forvente at alt skal være i tipp topp stand.

 

Vil uansett ikke si at bensinlekkasje er et vendepunkt. Det er irriterende å ha, men med mindre systemet er råttent tvers gjennom så er det et trivielt problem. Heller bensinlekkasje enn utslitte vanos-pakninger sier nå jeg, og vanosen kommer nok til å lage oppstyr en gang også. :p

 

Med importprisene til S4 så kunne Fersk Kebab like godt kjøpt en 99 E39 M5, så vi snakker om ganske ekstreme forskjeller i prisklasse her.

Lenke til kommentar

Vurderer å kaste en fyrstikk på bilen nå.. Da forsvinner den opp i flammer.

 

Fylte full tank i dag og nå er det en stooooooor dam under venstre bakhjul..

 

Lenge leve inspeksjonslokkpakning som ikke er på lager hos koed eller gs -.-

Sjekket med schmiedemann da?

 

Meh det kommer ikke til å skje mer i denne tråden. For mye jobb å få bilen gjennom

Hva er det som må til for å få denne igjennom da?

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...