Gå til innhold

- Retina Macbook Air blir helt lydløs


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Altså, kanskje det kom litt feil ut. Og var for lite info. Hadde en 15" retina, og merket at jeg ikke trenger mer enn 13 tommer og at den var for tung for meg. Kjøpte den før jeg visste at Apple skulle komme med 13" retina. Og jeg trengte egentlig ikke så "high end" specs for bruken min. Så etter å ha hatt 15" retina i nesten 2 år bestemte jeg meg for å selge den mens den fortsatt var verd en del og vente på en fin lett maskin med retina skjerm over 12" ca. :)

Lenke til kommentar

Altså, kanskje det kom litt feil ut. Og var for lite info. Hadde en 15" retina, og merket at jeg ikke trenger mer enn 13 tommer og at den var for tung for meg. Kjøpte den før jeg visste at Apple skulle komme med 13" retina. Og jeg trengte egentlig ikke så "high end" specs for bruken min. Så etter å ha hatt 15" retina i nesten 2 år bestemte jeg meg for å selge den mens den fortsatt var verd en del og vente på en fin lett maskin med retina skjerm over 12" ca. :)

 

Men du så at den ikke er ventet før i Mars? Og det er kun rykter, kanskje litt rask på labben der. ;-)

Lenke til kommentar

 

 

Og det er i vente av denne maskinen at jeg har nylig solgt min MBP Retina 15 tommer. Denne skal jeg ha! :D

Javel? Gratulerer med en solid nedgradering da.

Det synes jeg ikke det trenger å være. Markedet mangler maskiner som setter fokus på batteritid og portabilitet, framfor ytelse. Jeg ville heller hatt en lydløs MacBook Air 15 med stort batteri enn en Pro 15.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Javel? Gratulerer med en solid nedgradering da.

 

Svært lite innsiktsfull kommentar. En nedgradering i ytelse og tall trenger ikke være en nedgradering sett opp mot bruksmønster. Tvert i mot. Jeg kjøper ikke en diger bobil om jeg kun skal pendle til jobb, men det er da absolutt ingen nedgradering for meg å heller kjøpe en liten toyota, fordi da er det lettere å få parkering og lettere å kjøre i køen i rushtiden.

Lenke til kommentar

 

Javel? Gratulerer med en solid nedgradering da.

Svært lite innsiktsfull kommentar. En nedgradering i ytelse og tall trenger ikke være en nedgradering sett opp mot bruksmønster. Tvert i mot. Jeg kjøper ikke en diger bobil om jeg kun skal pendle til jobb, men det er da absolutt ingen nedgradering for meg å heller kjøpe en liten toyota, fordi da er det lettere å få parkering og lettere å kjøre i køen i rushtiden.

 

I dette tilfellet er det stort sannsynlighet for at det er det:

 

Bedre skjerm krever mer av batteriet.

Bedre skjerm krever bedre CPU som igjen tar mer av ytelsen OG batteriet.

 

Til syvende og sist er det eneste du vinner på er tynnheten og vifteløs, som etter min mening er ubetydlig, mens alt annet er dømt til å bli dårligere - dog får vi vente å se før de endelige specsa er på bordet.

 

Bobileksemplet ditt er dårlig, sammenligningen er mer lik en Mercedes S klasse vs Toyota.

 

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Hvorfor står det Marsch istendenfor Mars?

Må si at jeg er litt skeptisk mtp på oppløsning, tror 1920x1080 er greit nok kompromiss mellom batteritid og oppløsning. Må jo ha litt batteritid igjen

 

Det står March fordi det er navnet på kilden her?

 

Ganske negativ til å droppe USB til fordel for en tynnere PC. Vi er langt unna at type c vil være utbredt, og det er ugunstig å drasse rundt på overganger på slikt. Forøvrig lanserte de jo Magsafe 2 for at maskinene skulle kunne bli tynnere.. Noe de foreløpig ikke har utnyttet (MBP ble jo tynnere, men ikke tynnere enn MBA var med den gamle kontakten).

Lenke til kommentar

I dette tilfellet er det stort sannsynlighet for at det er det:

 

Bedre skjerm krever mer av batteriet.

Bedre skjerm krever bedre CPU som igjen tar mer av ytelsen OG batteriet.

 

Til syvende og sist er det eneste du vinner på er tynnheten og vifteløs, som etter min mening er ubetydlig, mens alt annet er dømt til å bli dårligere - dog får vi vente å se før de endelige specsa er på bordet.

 

Bobileksemplet ditt er dårlig, sammenligningen er mer lik en Mercedes S klasse vs Toyota.

Bedre skjerm? Hvordan er en 12" retina-skjerm bedre enn en 15" retina-skjerm? Poengene dine fordufter jo, fordi det her er jo snakk om en dårligere skjerm i både oppløsning og størrelse.

Eksempelet skulle illustrere stor vs liten og er gjort ekstremt for å vise et poeng. Det er snakk om kanskje halvparten av vekten (15" MBP veier 2 kg og 11" MBA med vifte veier 1 kg) og en ganske signifikant nedgang i fysisk størrelse må jo også være realistisk å anta.

Lenke til kommentar

 

I dette tilfellet er det stort sannsynlighet for at det er det:

 

Bedre skjerm krever mer av batteriet.

Bedre skjerm krever bedre CPU som igjen tar mer av ytelsen OG batteriet.

 

Til syvende og sist er det eneste du vinner på er tynnheten og vifteløs, som etter min mening er ubetydlig, mens alt annet er dømt til å bli dårligere - dog får vi vente å se før de endelige specsa er på bordet.

 

Bobileksemplet ditt er dårlig, sammenligningen er mer lik en Mercedes S klasse vs Toyota.

Bedre skjerm? Hvordan er en 12" retina-skjerm bedre enn en 15" retina-skjerm? Poengene dine fordufter jo, fordi det her er jo snakk om en dårligere skjerm i både oppløsning og størrelse.

Eksempelet skulle illustrere stor vs liten og er gjort ekstremt for å vise et poeng. Det er snakk om kanskje halvparten av vekten (15" MBP veier 2 kg og 11" MBA med vifte veier 1 kg) og en ganske signifikant nedgang i fysisk størrelse må jo også være realistisk å anta.

 

Du misforstår, bedre skjerm kontra dagens Macbook Air. Dagens Air har bra batteritid fordi den har dritt skjerm og lav ytelse, med en Retina Air vil en bedre skjerm sluke mer strøm og mer CPU kraft. Det innebærer at batterifordelen til Air kan forsvinne, så har jeg rett vil man bare ha en treigere maskin med like bra batteritid kontra dagens Retinamodeller. Han kunne like gjerne byttet til en Retina 13, istedenfor en Air 13.

Lenke til kommentar

Jeeeeeez.

 

Jeg vet jeg kunne bytte til en Retina 13. Vurderte det lenge. Men så var ene tingen at Retina 13 har nå Haswell, og de nye kommer jo med Broadwell. Så bestemte meg å vente til neste år og klare meg til da. Også har jeg tenkt å se om Macbook Air'en med Retina kommer ut med gode nok specs (og klarer å beholde en god standard av batterliv samtidig som det blir en Retina skjerM) til at at den er "kraftig nok" i bruk, fordi jeg trenger ikke en så hardcore maskin som min Retina 15 var, som jeg sier jo var kanskje en liten "tabbe" av meg å kjøpe; mtp på min bruk altså.

 

Og som reaksjon på disse "ryktene" ble jeg bare litt spent på denne maskinen da jeg tror Apple kommer til å klare å holde et godt nivå med batteri samtidig som det blir en herlig oppløsning på en Air. Som er mye lettere (som Nimrad sier) i vekt og i bruk, noe som er fint når man er student som meg og løper fra sted til sted.

Endret av tc47
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...