Gå til innhold

Nå er Moto 360 lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan ender dette opp som et endelig produkt?? Den smartklokken med mest attraktivt design osv så langt, men holder altså ikke ut dagen engang, du MÅ lade den på et eller annet tidspunkt mellom du står opp til du legger deg og det er jo helt latterlig... At 1-3 dager batteri i seg selv er smått irriterende med en klokke så tar jo ca 12 timer kaka...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hvordan ender dette opp som et endelig produkt?? Den smartklokken med mest attraktivt design osv så langt, men holder altså ikke ut dagen engang, du MÅ lade den på et eller annet tidspunkt mellom du står opp til du legger deg og det er jo helt latterlig... At 1-3 dager batteri i seg selv er smått irriterende med en klokke så tar jo ca 12 timer kaka...

 

Er tilbøyelig til å være enig.

 

For en treningsklokke er det greit med kort levetid, da den brukes i spesifikke sammenhenger. For en klokke som skal brukes kontinuerlig er tolv timer en total showstopper. 24 er et absolutt minstekrav.

 

Dette, kombinert med den ikke-runde skjermen får meg til å lure på hvilke andre hjørner som er kuttet.

 

Men den ser bra ut når den av, da.

Endret av Audun_K
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er all grunn til å vente med bestillingen til nye priser dukker opp.

 

Prisene nevnt i artikkelen spratt opp samme dag eller tidligere enn den amerikanske prisen ble nevnt. CDON-prisen er jo nøyaktig tigangen fra dollarprisen.

 

Jeg tipper dette betyr at disse prisene sannsynligvis ikke er basert på leverandørpriser, har sikkerhetsmarginer, og at nye priser uten sikkerhetsmarginer vil dukke opp så snart offisiell leverandør etableres. Det er i alle fall vanlig at prisene faller så snart flere butikker legger ut varene.

Lenke til kommentar

Bildene som er brukt i reklame for denne klokken er bevisst laget for å legge skjul på at klokken ikke har bilde nederst (eller på siden).

 

Jeg er mer spent på LG G Watch R. Wired har noen ålreite bilder, om enn litt lite info. http://www.wired.co.uk/news/archive/2014-09/04/lg-g-watch-r-hands-on/viewgallery/338159

 

Største problemet mitt nå er å finne ut hva jeg vil bruke den til. Jeg har allerede en klokke, den er i grunn ganske mye stiligere (helt subjektivt selvsagt) enn enhver smartklokke jeg har sett og ser aldri feil ut enten med shorts eller dress. Noe jeg ikke kan si om så mange smartklokker...

Lenke til kommentar

Personlig håper jeg aldri smartklokker slår an, av den enkle grunn at jeg samler på mekaniske ur og heller vil bruke slike. Samtidig er jeg glad i gadgets og kommer til å slite med å holde meg unna om smartklokkene blir bra. Forhåpentligvis fortsetter det å se like dumt ut med smartklokke som det gjør med pulsklokke.

 

Strøm har ingenting i en klokke å gjøre, nemlig.

 

 

 

Jeg har allerede en klokke, den er i grunn ganske mye stiligere (helt subjektivt selvsagt) enn enhver smartklokke jeg har sett og ser aldri feil ut enten med shorts eller dress

 

Den klokka finnes ikke ;)

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Personlig håper jeg aldri smartklokker slår an, av den enkle grunn at jeg samler på mekaniske ur og heller vil bruke slike. Samtidig er jeg glad i gadgets og kommer til å slite med å holde meg unna om smartklokkene blir bra. Forhåpentligvis fortsetter det å se like dumt ut med smartklokke som det gjør med pulsklokke.

 

Strøm har ingenting i en klokke å gjøre, nemlig.

 

 

 

Jeg har allerede en klokke, den er i grunn ganske mye stiligere (helt subjektivt selvsagt) enn enhver smartklokke jeg har sett og ser aldri feil ut enten med shorts eller dress

 

Den klokka finnes ikke ;)

 

Mekaniske ur er jo dårlige på "batterilevetid" (de lagrer ofte ikke energien på ett batteri, men prinsippet er det samme)

 

AtW

Lenke til kommentar

Mekaniske ur er jo dårlige på "batterilevetid" (de lagrer ofte ikke energien på ett batteri, men prinsippet er det samme)

Stemmer, men de holder gjerne i 48-72 timer og kan trekkes når som helst på noen få sekunder. Så de er litt bedre enn smartklokker på den fronten. Skal man ha noe praktisk kjøper man kinetic eller batteriquartz.

 

Smartklokke vinner dog på funksjoner - det mest fancy mekaniske jeg har er verdensur med 24-timersvisning av valgt by. Får en noen titalls m360er for en sånn en :)

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

 

Mangler en stor del av skjermen nederst (eller på siden når man lader).

Ok, da er jo endel av bildene i artikkelen misvisende, men det er jo selvfølgelig ganske dust.

 

AtW

Tja, bildene viser den sorte delen som sort, men det er vanskelig å se det når det vises en sort nummerskive. Jeg la altså ikke merke til det, og trodde det var et sort område i designet, ikke manglende skjerm.

 

Dette bildet viser problemstillingen veldig tydelig:

 

Skjermbilde%202014-03-18%20kl.%2020.35.5

 

Årsaken har blitt nevnt tidligere, i artikkelen om LG-klokka. I det sorte området ligger nødvendig elektronikk til skjermen. LG hadde i utgangspunktet samme tekniske utfordring, og løste det med å dekke over tilsvarende elektronikk med å ha en sort ramme (vendbar?) rundt hele skjermen, som er helt vanlig på gammeldagse klokker. I tillegg ser det ut til at LG har lengre fester til reima, og det kan hende at noe elektronikk ligger inni festet der, altså på utsiden av sirkelen.

 

LG-G-WATCH-R-04-1024x841.jpg

Endret av tommyb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

LG hadde i utgangspunktet samme tekniske utfordring, og løste det med å dekke over tilsvarende elektronikk med å ha en sort ramme (vendbar, med retningsmerker) rundt hele skjermen, som er helt vanlig på gammeldagse klokker. I tillegg ser det ut til at LG har lengre fester til reima, og det kan hende at noe elektronikk ligger inni festet der, altså på utsiden av sirkelen.

 

 

I følge The Wired er den ikke vendbar.

 

The dial, which is made of plastic and didn't actually move.

http://www.wired.co.uk/news/archive/2014-09/04/lg-g-watch-r-hands-on

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

<p>Batteritid

 

vet ikke hvor du har fått med deg at moto 360(og LG G watch(som ser bedre ut en 360 hvis man ikke regner med metall/plast etter min mening)) har mindre en 24 timer ut av... de fleste som har testet dem har fått en og en halv dag. (ca. 40% igjen etter 24. timer)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...