Gå til innhold

Eizos gedigne superskjerm har fått norsk pris


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er jo bare et IPS-panel 4k kontor-skjerm som er rimlig overpriset og ikke direkte pen heller.

 

Når kommer 4k ultra HD skjermene med 144 hz og HDMI v2 samt displayport 1.3 med 3d støtte? Og støtte for Gsync.

 

De klarte nettopp å få den fra 30Hz til 60Hz. Hva skal du med 3D støtte på en slik skjerm? Og tviler på at denne typen skjermer får Gsync på en stund, med mindre nvidia får alle skjermprodusenter til å legge det inn. Dette er jo ikke en skjerm du vil spille på. Den har sikkert ganske høy responstid, regner med mye ghosting her.

 

Og ny teknologi koster alltid mye, sånn er det bare. Det er dyrt å utvikle.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skal man med 144hz? Er det ikke VR (ala Oculus) som er inn om dagene ?? :p spilling over vanlig pc skjerm er snart ut!

 

Oculus er fortsatt veldig langt ifra å bli lansert, og hvertfall langt ifra å bli vanlig. Det må jo og lages utstyr til Oculus slik at du kan gå rundt omkring uten en fotballbane, at du kan se hendene (fins, men ikke offisielle versjoner) osv. Så det kan være fremtiden. Dessuten så er 4K 144 Hz Oculus bedre enn 1080p 60hz Oculus :)

 

Skal jo være Viritual Reality, og det blir mer realistisk med høyere oppdateringshastighet (det stemmer, 30 fps cinematic er absolutt ikke maksimum for øyene våre...), høyere oppløsning og gjerne bedre skjermteknologi (oled, blir lettere og tynnere også da)

Lenke til kommentar

Endelig en skjerm hvor minimal lysstyrke ikke brenner sent på kvelden. Er faktisk flere ganger hvor jeg har jobbet på en skjerm som bare går ned i ca 160cd/m^2 og skulle ønske den ble mørkere.

 

Er jo bare et IPS-panel 4k kontor-skjerm som er rimelig overpriset og ikke direkte pen heller.

Prisen er "ok" for hva dette er. Er skjerm for "proffe" arbeidere. Så på nettsiden til eizo, og foten til denne skjermen støtter en latterlig mengde tilt bakover. I tillegg så har skjermen en del "software" funksjoner som gjør det veldig attraktiv (iallefall for meg) å jobbe med. Men er det en spill-skjerm? lol, nope.

 

Når kommer 4k ultra HD skjermene med 144 hz og HDMI v2 samt displayport 1.3 med 3d støtte? Og støtte for Gsync.

Hva skal du med 144Hz i photoshop, gimp, 3dmax, lightroom, vegas eller CAD programmer? Det er veldig langt nede på listen over prioriteter. I tilleg tror jeg ikke 144hz hadde vært noe koselig med IPS. De bruker allerede overdrive for å nå 5ms. VIl du virkelig se MER overdrive for å få flere Hz? På en proffskjerm hvor visuelle defekter er retur-grunn?

 

Hvorfor skulle denne skjermen ha støtte for DP 1.3? Så vidt jeg ser er det ingenting ekstra i 1.3 som denne skjermen kunne benyttet seg av. Se her om du ser noe denne skjermen kunne ha hatt nytte av. Men HDMI 2 hadde vært greit, om enn bare for et alternativ 4k imput i 60Hz.

 

En annen funksjonen denne skjermen har, som jeg ikke har sett tidligere, er 4 bilder fra 4 forskjellige kilder vist samtidig på et panel.

 

TL:DR; Ikke en gaming skjerm. Skjermen har derfor ikke gaming-spesifikke funksjoner eller pris.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eizo er jo kvalitet så prisen var jo som forventet!

Dette er jo logisk nok ingen spillskjerm så 144 hz har ingen som helst hensikt osv osv.

 

Skjermen er beregnet som sagt for gjerne CAD, 3D, Photoshop, GIS programmer osv osv.

 

Så i forhold så hva programmene faktisk koster så. Så sprenger man neppe budsjettet med denne.

 

Designet er jo klassisk Eizo, bygd for å vare. Ikke for å se super fancy ut! Funksjon går selvsagt foran design.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...