Gå til innhold

TEST: Samsung Galaxy Tab S 8.4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1 ting jeg savner i denne artikkelen som jeg syntes er en god grunn til å kjøpe dette nettbrettet. En kan ta lysstyrken helt ned til 2 cd/m2. Da kan du bruke det i et helt mørkt rom uten å plage andre, også veldig greit om en har lite strøm og vil aggressivt spare strøm.

 

attachicon.giflyssvak.jpg

 

 

 

Det finnes flere apper for å justere ned lysstyrken:

https://play.google.com/store/apps/details?id=pt.bbarao.nightmode

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.haxor

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sebmorand.brightcom

Lenke til kommentar

Lest at flere merker lagging under nettsurfing, det har ikke jeg lagt noe merke til, men derimot relativt mye lagg/delay når apper åpnes/lukkes. Begynner å bli irriterende, for det er relativt merkbart. Stor forskjell på hvordan min S4 oppfører seg i menyer, apper osv..

 

- Merket dere noe til dette under testen, eventuelt noen andre som har samme brett?

 

Jeg får se om det kommer en oppdatering snart, eventuelt prøve å ta en formatering.

Lenke til kommentar

Fra artikkelen: "Er du ikke så opptatt av superskjerm, eller av mulighetene dette brettet gir, er det likevel noen konkurrenter å velge blant. Et selvfølgelig valg for deg som bare skal surfe på nett eller spille spill er Apple iPad Mini 2. Her får du tilgang til litt andre apper, iTunes og et annet skjermformat (4:3), men brettet er tyngre, tykkere og har både mindre og svakere skjerm enn Tab S 8.4. "

 

Dette er det verste våset jeg har lest i en såkalt produkttest på en stund - men dessverre veldig forutsigbart at enkelte anmeldere ikke klarer å legge skjul på sine tydelige sympatier og antipatier, der euforisk skryt om den ene, og utelatelser og nedsnakking om den andre, gjerne går hånd i hånd.

For det første har iPad mini med Retina-skjerm en superskjerm som for alle formål er like skarp og god som Tab S 8.4 sin pentile-AMOLED. Og jeg ser at PR-tekstene fra Samsung, som anmelder lydig gulper opp for n'te gang i sin obligatoriske beskrivelse av fortreffeligheten til AMOLED, selvsagt unnlater å nevne at Samsung-skjermen har merkbart dårligere lysstyrke enn gode IPS-skjermer.

Og hvorfor i alle dager påstår Swang at iPad bare er for de som skal "surfe eller spille", når utvalget av nettbrettoptimalisert produktivitetsprogramvare er mye bedre for iPad? Er mannen helt idiot? iPad-brukere har bl.a tilgang til ekte Microsoft Office, god integrasjon med MS Exchange/AD, for ikke å snakke om Adobe-apps og Creative Cloud, og slipper altså å måtte ta til takke med dårligere kopier av det som for mange er essensiell programvare.

Joda, snart ett år gamle iPad mini er "hele" 30 gram tyngre - dvs. like mye tyngre som Galaxy S5 er ift. iPhone 5s - men iPad mini er også raskere, har like bra batteritid, har en skjerm som er like skarp, svært fargenøyaktig og mer lyssterk. iPad mini er med andre ord et fullverdig alternativ for alle bruksområder, minst like godt egnet for alle som har flere interesser enn litt surfing og spilling - og med iPad mini slipper man lagging og hakking.

Endret av Newton
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Meh. Tegra K1. 72 shaders. nVidia SHIELD. Nuff said.

 

Note;

Slutt med det tåpelige "retina"-utrykket, det er like dumt som Samsung's "Super AMOLED" begrep. IPS finnes på så mye rart nå om dagen og mye av det når 300ppi.

 

Dette er det verste våset ...

Gretten i dag? Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Meh. Tegra K1. 72 shaders. nVidia SHIELD. Nuff said.

 

Note;

Slutt med det tåpelige "retina"-utrykket, det er like dumt som Samsung's "Super AMOLED" begrep. IPS finnes på så mye rart nå om dagen og mye av det når 300ppi.

 

Dette er det verste våset ...

Gretten i dag?

 

 

Og "nVidia SHIELD" skal liksom være noe mindre dumt "begrep" - eller rettere sagt varemerke - enn Super AMOLED eller Retina? For det er det disse betegnelsene er, varemerker, fra hhv. Nvidia, Samsung og Apple, og jeg ser ikke problemet med at de brukes i relevante kontekster, om produktene fra disse selskapene.

 

Kan bli litt smågretten over enkelte produkttester når de har såpass tydelig slagside, og man begynner å se et gjentagende mønster som gjør at man fristes til å tvile på skribentens habilitet eller kunnskapsnivå, ja...

Endret av Newton
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Samsung har da selv enda et alternativ i tillegg til de nevnte, som er galaxy tab pro 8.4.

 

Jeg prøvde pro versjonen i en butikk, men synes det var tregt i forhold til mine preferanser.

Det opplevdes tregere enn nexus 7.

Mye er nok takket være touchwiz og den høyere oppløsningen.

 

Da bytter du til noe annet enn Touchwiz på den vettu.

Lenke til kommentar

Fra artikkelen: "Er du ikke så opptatt av superskjerm, eller av mulighetene dette brettet gir, er det likevel noen konkurrenter å velge blant. Et selvfølgelig valg for deg som bare skal surfe på nett eller spille spill er Apple iPad Mini 2. Her får du tilgang til litt andre apper, iTunes og et annet skjermformat (4:3), men brettet er tyngre, tykkere og har både mindre og svakere skjerm enn Tab S 8.4. "

 

Dette er det verste våset jeg har lest i en såkalt produkttest på en stund - men dessverre veldig forutsigbart at enkelte anmeldere ikke klarer å legge skjul på sine tydelige sympatier og antipatier, der euforisk skryt om den ene, og utelatelser og nedsnakking om den andre, gjerne går hånd i hånd.

For det første har iPad mini med Retina-skjerm en superskjerm som for alle formål er like skarp og god som Tab S 8.4 sin pentile-AMOLED. Og jeg ser at PR-tekstene fra Samsung, som anmelder lydig gulper opp for n'te gang i sin obligatoriske beskrivelse av fortreffeligheten til AMOLED, selvsagt unnlater å nevne at Samsung-skjermen har merkbart dårligere lysstyrke enn gode IPS-skjermer.

Og hvorfor i alle dager påstår Swang at iPad bare er for de som skal "surfe eller spille", når utvalget av nettbrettoptimalisert produktivitetsprogramvare er mye bedre for iPad? Er mannen helt idiot? iPad-brukere har bl.a tilgang til ekte Microsoft Office, god integrasjon med MS Exchange/AD, for ikke å snakke om Adobe-apps og Creative Cloud, og slipper altså å måtte ta til takke med dårligere kopier av det som for mange er essensiell programvare.

Joda, snart ett år gamle iPad mini er "hele" 30 gram tyngre - dvs. like mye tyngre som Galaxy S5 er ift. iPhone 5s - men iPad mini er også raskere, har like bra batteritid, har en skjerm som er like skarp, svært fargenøyaktig og mer lyssterk. iPad mini er med andre ord et fullverdig alternativ for alle bruksområder, minst like godt egnet for alle som har flere interesser enn litt surfing og spilling - og med iPad mini slipper man lagging og hakking.

 

Hei! Jeg ser poenget ditt. Det var ikke hensikten å antyde at iPad Mini ikke egner seg til annet enn surfing og spill, for det gjør den unektelig. Det er ogå særdeles godt egnet for nettsurfing og spill. Jeg står likevel fast ved at skjermen på Tab S er bedre enn skjermen på iPad mini 2. Det bekreftes ikke bare av testene vi gjør, men også når jeg ser de to side om side. Men det betyr ikke at det ikke er en god skjerm også på iPad Mini.

 

Når det gjelder programvare finnes det gode løsninger på begge plattformer. Jeg har omformulert teksten så den ikke så lett skal misforstås.

 

I dine øyne er jeg muligens "helt idiot". Det kan jeg leve med. Ha en god helg!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...