Gå til innhold

Akkurat nå: DNB under angrep – nettsidene nede


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utrolig hvor mye problemer DNB har, tydligvis har evry vært skyld i 3 dager nedetid.

Også dette? Tror dette kan føre til en del bankkunder bytter bank, ville aldri vurdert DNB selv, skandiabanken er så mye bedre.

 

Nja jeg har DNB selv, har utrolig lav rente og dette er en gedigen bank. Skal mer til for at jeg bytter ihvertfall. Har snakket med flere banker og ingen som kunne matche renten jeg har hos dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvem kan ha motiv for å gjøre noe sånt? Dette er neppe noen tenåringer som bare vil ha gøy. Hvis de er i stand til å sende et DDoS-angrep, så er de istand til å vite at det er enkelt å spore hvor angrepet kommer ifra og at det blir å få alvorlige følger. Kommer angrepet utenlands fra så blir det kanskje litt annerledes.

Lenke til kommentar

Hvem kan ha motiv for å gjøre noe sånt? Dette er neppe noen tenåringer som bare vil ha gøy. Hvis de er i stand til å sende et DDoS-angrep, så er de istand til å vite at det er enkelt å spore hvor angrepet kommer ifra og at det blir å få alvorlige følger. Kommer angrepet utenlands fra så blir det kanskje litt annerledes.

 

Angrepet kommer fra "botnet", dvs uskyldige datamaskiner som din og min som kanskje en gang trykte på en link på facebook/mail som gjør at du går inn og uheldigvis laster ned noe ondskapsfull programvare.

 

Da må man nesten fange opp kallet fra "master" til "nodene" om man skal fange opp riktig person(er).

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er mye som tyder på at dette er et angrep som kommer fra utenfor Norge, men vi ønsker ikke være mer spesifikke før vi har gjort noen flere undersøkelser, forteller Geir Remman, informasjonsdirektøy i Evry.

Ja det er som oftest mange utenlandske maskiner involvert i et ddos.

 

Er ikke lenge før evry er nesten helt utav ligninga når det kommer til DNB og drift av tjenestene deres da, så godt som alt er på vei til India nå, om det er bedre vet jeg ikke men evry har jeg i alle fall ikke troa på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Utrolig hvor mye problemer DNB har, tydligvis har evry vært skyld i 3 dager nedetid.

Også dette? Tror dette kan føre til en del bankkunder bytter bank, ville aldri vurdert DNB selv, skandiabanken er så mye bedre.

Hvis det er Evry sin feil, hvilken bank? Skandiabanken bruker også Evry.

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar

Haha jeg ser allerede 2 stykk som kan kåres til klageprisen 2014 - årets nordmann!

 

Så spør dere selv, er det DNB sin egen skyld at de blir angrepet? Skal dere bytte nettbank hver gang dere blir utsatt for DDOS angrep? Enkelte nordmenn er verdensmestere i å klage rett og slett.

 

Jeg har hatt DNB siden mitt første bankkort og har aldri vært noe annet enn fornøyd, nettbanken er jo allerede oppe å kjører igjen. De har også uslåelig pris på forsikring som gjorde at jeg sparte halvparten på delkasko i forhold til Gjensidige sin.

Kundeservicen har vært excellent.

 

Det skal mye mer til for at jeg bytter bank pga. en såpass liten filleting egentlig, men andre får det tydeligvis ikke like lett.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

Hvem kan ha motiv for å gjøre noe sånt? Dette er neppe noen tenåringer som bare vil ha gøy. Hvis de er i stand til å sende et DDoS-angrep, så er de istand til å vite at det er enkelt å spore hvor angrepet kommer ifra og at det blir å få alvorlige følger. Kommer angrepet utenlands fra så blir det kanskje litt annerledes.

Angrepet kommer fra "botnet", dvs uskyldige datamaskiner som din og min som kanskje en gang trykte på en link på facebook/mail som gjør at du går inn og uheldigvis laster ned noe ondskapsfull programvare.

 

Da må man nesten fange opp kallet fra "master" til "nodene" om man skal fange opp riktig person(er).

For de som er interessert i hva "botnet" er, og har lyst til å leke litt med det så kan jeg anbefale ZeuS bot, man finner u-infisert binaries og kildekode her: https://github.com/Visgean/Zeus

 

Dette er en eldre versjon av ZeuS, som fungerer på Windows maskiner opp til Win7. Dette er gøy å sette opp i en virtuell lab, for å se hvordan RAT's/botnets fungerer.

 

WARNING: ZeuS bot er laget for å stjele kredittkort og annen sensitiv informasjon, så det er lett å gjøre seg selv til kriminell hvis man ikke passer på hvor man sprer trojaneren sin! Du kan evt. velge å ikke inkludere "web-inject" forms når du kompilerer filen, da stjeler du ikke informasjon automatisk hvis filen skulle komme på avveie :)

 

Pro tip: Trenger du en VPS tilbyder som godtar anonym registrering og anonym betaling? Kan da anbefale www.vpsbg.eu

 

Have fun! :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er jo ikke akkurat forventet at dette skal skje på forhånd hos DNB sine sider. De har jo ikke noe valg å legge ned siden inntil problemet er løst. Hva annet er det folk forventer at DNB skal gjøre i slike situasjoner? Men vi nordmenn er jo kjent for å krisemaksimere når ting ikke fungerer for en kort periode. Greit at DNB har hatt noen tekniske problemer samt dette tilfellet, men hvis man tenker på hvor mye oppetid de har i løpe av ett år, så skal vi egentlig være fornøyd.

Lenke til kommentar

James Bond, den 08 Jul 2014 - 14:17, sa:snapback.png

Haha jeg ser allerede 2 stykk som kan kåres til klageprisen 2014 - årets nordmann!

Så spør dere selv, er det DNB sin egen skyld at de blir angrepet? Skal dere bytte nettbank hver gang dere blir utsatt for DDOS angrep? Enkelte nordmenn er verdensmestere i å klage rett og slett.

Jeg har hatt DNB siden mitt første bankkort og har aldri vært noe annet enn fornøyd, nettbanken er jo allerede oppe å kjører igjen. De har også uslåelig pris på forsikring som gjorde at jeg sparte halvparten på delkasko i forhold til Gjensidige sin.
Kundeservicen har vært excellent.

Det skal mye mer til for at jeg bytter bank pga. en såpass liten filleting egentlig, men andre får det tydeligvis ikke like lett.

Endret av biltema90
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Haha jeg ser allerede 2 stykk som kan kåres til klageprisen 2014 - årets nordmann!

 

Så spør dere selv, er det DNB sin egen skyld at de blir angrepet? Skal dere bytte nettbank hver gang dere blir utsatt for DDOS angrep? Enkelte nordmenn er verdensmestere i å klage rett og slett.

 

Jeg har hatt DNB siden mitt første bankkort og har aldri vært noe annet enn fornøyd, nettbanken er jo allerede oppe å kjører igjen. De har også uslåelig pris på forsikring som gjorde at jeg sparte halvparten på delkasko i forhold til Gjensidige sin.

Kundeservicen har vært excellent.

 

Det skal mye mer til for at jeg bytter bank pga. en såpass liten filleting egentlig, men andre får det tydeligvis ikke like lett.

 

+1

 

Virker som enkelte individer ikke er i stand til å tenke rasjonelt.

Nordmenn syter generelt alt for mye over ting de generelt ikke har peil på.

Endret av Defo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes det er fint folk klager for ellers blir aldri ting forbedret. Dnb vil ikke ha dårlig medieoppmerksomhet og klagingen i kommentarfeltene bidrar til at de tar problemene sine mer alvorlig som f.eks. å sparke Evry. Bruker nettbanken 1 gang i måneden så jeg bryr meg ikke nevneverdig. Dnb har mobilapp hvor man kan sjekke saldoen sin kjapt og enkelt i tillegg til 24 timers kundesupport, noe ikke mange banker har. Derfor blir jeg i DNB!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...