Gå til innhold

One Call får bruke «Like bra»-slagord


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Nå snur ombudet, og godtar slagordet under forutsetning av at One Call opplyser om at det er 3G de tilbyr, hvilken hastighet kunden kan forvente å få, og at opplevd hastighet vil variere"

 

Dette har jeg ikke sett at de andre selskapene gjør, ingen som sier noe om hva du kan forvente å få. De snakker bare om opptil hastigheter og liknende.

 

Uansett så ER de like bra, på tilsvarende tjenester.

 

"? Vi lager sinnsykt irriterende direkte reklame. Vi bruker reklamen for å komme med et direkte budskap, og driver et slags «folkeopplysningen for mobiltelefoni», sier Eriksen." Like a BOWS :) :) :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Like bra - bare 3G", eller

"Like bra - bare 3Gre"

 

Samma det, vi får se hva det blir igjen av Tele2 når høsten kommer.

 

Hahaha "like bra bare 3gre" er fantastisk.

 

Og nei, de er ikke like bra. Ikke for meg. De tilbyr ikke 4g, og dermed er de ett og slett ikke like bra. Ganske enkelt og greit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

4G er tidenes største markedssvindel! Får man f.eks. 80 Mbit/s hastighet som Netcom og Chess kan levere, bruker man 36000 MB data på en time. Når kvota på en måned er 8000 MB sier det seg selv at det blir som å doble trykket i dusjen og ha en varmtvannstank på størrelse med en vaskebøtte.

 

Jeg måler rundt 15 Mbit/s på min mobil med 3G. Det vil si at jeg kan bruke opp månedskvota på litt over en time med kvote på 8000 MB. Store websider er ca etpar MB, dvs. de tar ca 2 sekunder å laste. Streaming i HD-kvalitet ligger på ca 3,5-6 Mbit/s, så jeg kan streame 3 kanaler samtidig. Jeg testet 4G mot 3G da jeg hadde Netcom-abonnement. Den eneste appen jeg kunne se forskjell i var Speedtest. Merket ellers null foskjell ved normal bruk. Dette var helt tilfeldige tester rundt om i Oslo sentrum med min Sony Xperia V.

 

4G gir kun en fordel ved lasting av store filer, så store at man ikke har kvote til det i et mobilabonnement uansett. Selv kvotene til hjemmeruter-abonnementene er i minste laget hvis man har behov for 4G-hastighet.

 

Og forresten, lykke til med 4G i utlandet til den latterlige lave prisen av 0,99/MB, eller 36000 kr i timen hvis man oppnår 80 Mbit/s :-)

Lenke til kommentar

"I en pressemelding skriver Forbrukerombudet at 3G objektivt sett ikke er like bra som 4G. Ombudet har likevel konkludert med at brukeropplevelsen til One Calls kunder kan være, eller er, like bra som opplevelsen konkurrentenes kunder har. Dette skyldes blant annet lav utbredelse av 4G-telefoner, og at 4G-dekningen til de konkurrerende operatørene fremdeles ikke er så god som den etter hvert skal bli."

 

Dette er da slett ikke riktig! De aller fleste mobiltelefoner som selges i dag, har støtte for 4G.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Og hva er så bra med dem som tilbyr 4G uten å opplyse at hastigheten du får kan være mindre enn 3G hvis du velger et billig abonnement?

3G nettet sliter mange steder med og ta unna all trafikken, så færre flaskehalser er vel største fordelen med 4G, hastighetsmessig holder sikkert 3G for de fleste.

Lenke til kommentar

Tatt i betraktning hva de fleste andre operatører gir av hastighet uten å betale ekstra for det, synes jeg det er ok at de får bruke slagordet.
Hadde alle andre operatører hatt fri fart uten begrensning på 4G, hadde saken vært en annen.

4G hos Telenor gir faktisk mindre hastighet enn 3G kan klare med mindre man betaler for det.
4G er litt oppskrytt, og etter min mening er det litt villedende slik det er pr i dag.

Lenke til kommentar

 

Hvordan kan de være like bra når de ikke har 4G?

Like bra 3G-dekkning kanskje :D

Det kan godt hende at 3G-hastighetene OneCall-kundene opplever per dags dato er noenlunde de samme som andre kunder får hos 4G-operatører. Poenget er bare at 4G-nettet har mye større potensiale enn hva 3G-frekvensene har. Netcom driver feks med en et kraftig dekningsløft av sitt 4G-nett. Så vidt jeg vet snakker vi om kostnader i milliardklassen. Det blir da feil å si at OneCall sitt tilbud er like bra.

 

Synes det er villendene overfor forbrukerne at OneCall får bruke "like bra"-slagordet. Slagordet er også uheldig overfor aktørene som tilbyr 4G.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Nå snur ombudet, og godtar slagordet under forutsetning av at One Call opplyser om at det er 3G de tilbyr, hvilken hastighet kunden kan forvente å få, og at opplevd hastighet vil variere"

 

Dette har jeg ikke sett at de andre selskapene gjør, ingen som sier noe om hva du kan forvente å få. De snakker bare om opptil hastigheter og liknende.

 

Uansett så ER de like bra, på tilsvarende tjenester.

 

"? Vi lager sinnsykt irriterende direkte reklame. Vi bruker reklamen for å komme med et direkte budskap, og driver et slags «folkeopplysningen for mobiltelefoni», sier Eriksen." Like a BOWS :) :) :)

 

Hos One call er du heldig om du får 5 Mbit/s.

Og at de veksler mellom sitt og Telenor sitt nett byr også problemer.

Det få vet er at ingenting er dyrere enn å kjøpe telefon med OneCall.

Lenke til kommentar

 

Og hva er så bra med dem som tilbyr 4G uten å opplyse at hastigheten du får kan være mindre enn 3G hvis du velger et billig abonnement?

 

TNS Gallup utførte en hastighetstest på oppdrag av NetCom. TNS Gallup valgte stedene selv. OneCall er i rødt.

https://netcom.no/image/image_gallery?uuid=a82eafc1-7614-424d-915b-35d3aef1d661&groupId=10156&t=1402581595570

Nework Norway, som OneCall bruker, gir tydeligvis langt dårligere dekning enn Telenor/Netcom, uten at det har noe med 3G/4G å gjøre. Hastighetene til OneCall i grafene ligger langt under hva man kan forvente av 3G. Jeg hadde selv et abonnement hos Tele2 på den tiden da Network Norway-nettet ble tatt i bruk av dem, og merket at dekningen, spesielt data, ble langt dårligere. Telefonen jeg brukte hadde ikke 4G-støtte.

 

Det at de får lov å markedsføre at de er like bra når nettet de bruker er såpass mye dårligere enn konkurrentenes 3G-nett, er litt rart. Det er jo villedende markedsføring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...