Gå til innhold

Høstkonkurransen avsluttes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer virkelig på hvordan de finner ut om det er samme personen som svarer flere ganger, når det er forskjellig mail og navn, de bare vet det liksom, og kasnkje det har vært flere venner som på samme ip (om det er mulig og sjekke det) har svart med forkjsellig navn og mail, på samme tidspunkt, eller samme dagen.

 

Hvordan vet de hvem som har prøvd og "jukse" og hvem som ikke har?

Lurer jeg virkelig på...

 

Men Han med 80 på 3 sec eller hva nå enn det var, den var jo kanskje innlysende da.

Lenke til kommentar
Lurer virkelig på hvordan de finner ut om det er samme personen som svarer flere ganger, når det er forskjellig mail og navn, de bare vet det liksom, og kasnkje det har vært flere venner som på samme ip (om det er mulig og sjekke det) har svart med forkjsellig navn og mail, på samme tidspunkt, eller samme dagen.

 

Hvordan vet de hvem som har prøvd og "jukse" og hvem som ikke har?

Lurer jeg virkelig på...

 

Men Han med 80 på 3 sec eller hva nå enn det var, den var jo kanskje innlysende da.

Det må vel egentlig "menneskelig" dømmekraft til for å avgjøre noe sånt. I de tilfellene det er lik epostadresse OG samma navn så kan datamaskina sortere ut. Men det går an å se på litt forskjeller i samme navn. F.eks utelatte mellomnavn og sånt. Men så må man huske på at det er flere personer som har samme navn også. Men det er vel en kombinasjon av IP, tidspunkt, navn og epost som gjør at det skal gå an å gjøre hver enkelt deltaker temmelig unik.

Lenke til kommentar

Hvordan kan dere finne ut at det er samme person som har sendt inn disse svarene?

 

I noen tillfeller så er det sikkert ganske innlysende, men i andre tillfeller så kan det være en skoleklasse som har meldt seg på i friminuttet.

 

Fra min IP så finnes det bare to navn; meg selv og min far .. så jeg føler meg ikke akkurat truffet av dette. Jeg synes bare det er litt skummelt at dere kommer til å utelukke mange som en følge av at de deltok i konkuransen samtidig som en annen med samme IP. Det er mange skoleelever der ute, og jeg er temmelig sikker på at noen av de dere snakker om ikke er skyldige i fusk.

Lenke til kommentar

Folkens, det er ingen fare for at vi "utelukker" de som har deltatt med god samvittighet.

 

Men når vi har mottatt f.eks. et titalls svar

 

- fra samme IP

- med samme fornavn/etternavn og/eller e-post adresse (ulike kombinasjoner her)

- over et tidspunkt på noen få minutter

 

Er det svært mye som tilsier at dette er en person som har sendt inn flere svar.

 

Det er heldigvis bare noen få slike "ekstreme" tilfeller det er snakk om her.

Lenke til kommentar

Jeg bare lurte på om dere kunne foreta en liten "oppsummering" på siste dagen, hvor dere ramser opp alle sørsmålene pluss svar. I tillegg la dere ved en "X antall personer trodde dette var riktig svar (X prosent)" for hvert svaralternativ i hvert spørsmål. Hadde vært utrolig morsomt å se hvor de fleste folka tabbet seg ut :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...