Gå til innhold

– Steam Machines blir svært utfordrende


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

... ser med optimisme på fremtiden til PC-spilling og mulighetene som ligger i at det nå beveger seg over på TV-skjermen.

Nå ?

 

uh... enkelte er tydeligvis noen år etter oss andre.

Lenke til kommentar

Håhå! Tenk om de er sleipe og peiser inn HL 3 etc for å få folk til å kjøpe! Skal ærlig innrømme at jeg hadde vært svak for et slikt triks...

om de gjør det så vil det jo være spillbart på vanlig pc også, ergo ingen spessiell grunn til å kjøpe steam maskin.

Endret av Blaz3r
Lenke til kommentar

 

... ser med optimisme på fremtiden til PC-spilling og mulighetene som ligger i at det nå beveger seg over på TV-skjermen.

Nå ?

 

uh... enkelte er tydeligvis noen år etter oss andre.

 

 

Hehe, ikke bare noen år gitt.

 

Dessuten, mange av de litt eldre skjermkortene hadde jo mulighet for analog tilkobling til CRT-TVer via RCA Composite og/eller S-Video.

 

Og hvis man skal ta det enda lengre og gå utenfor "PC-sjangeren", så har man jo f.eks C64 og Amiga.

 

Så ja, de henger "noen" år etter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må ærlig innrømme at jeg ikke har helt trua på Steam Machines selv. Mange av oss har jo allerede en maskin som kan gjøre alt en Steam Machine kan gjøre. Eneste måten jeg tror de kan overleve på er at de gir ut ekslusiver slik som PS og Xbox gjør. Kan jo kanskje være at de utvikler Half Life 4 og Portal 3 som ekslusiver til Steam Machine for alt vi vet :cry:

Lenke til kommentar

Nå er jeg enig, det er litt tidlig, å ha høye forhåpninger, blir omtrent å selge gaming pc med linux å håpe det selger.

 

http://store.steampowered.com/livingroom/SteamOS/?l=norwegian

 

http://www.techradar.com/news/gaming/consoles/valve-steam-box-release-date-news-and-features-1127072

 

Som man ser her er ikke mye skjedd siden beta kom ut for første gang.

Om SteamOS blir bra, kommer jeg størst sansynlig å bygge selv, ASRock M8 D45 men strømforsyning under 600 watt er alt for lite, og hovedkortet var ikke veldig mye å skryte av.

 

Lurer på om det blir ekslusive Steam OS gaming, så det er mulig å spille direkte fra blueray eller DVD uten å måtte installere spillet.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Lurer på om det blir ekslusive Steam OS gaming, så det er mulig å spille direkte fra blueray eller DVD uten å måtte installere spillet.

 

Nope, det tviler jeg på. Er jo bare en linux maskin med Steam på, ikke noe mer hokkus pokkus. Den er vell hovedsaklig ment for å få flere konsoll-gamere over på PC/steam platformen. Den kommer jo tross alt til å kjøre alle spill bedre enn dagen konsoller.

Lenke til kommentar

Markedsføring har alt å si. Hvis de gjør dette riktig, noe de har ressurser til, så kan Steam Box bli godt mottatt. Men igjen, det er hva det er. PC-markedet er vanskelig nok.

 

ASRock M8 D45 men strømforsyning under 600 watt er alt for lite, og hovedkortet var ikke veldig mye å skryte av.

Hva er galt med hovedkortet? Bare sånn av nysgjerrighet.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ville heller valgt: ASRock Z87E-ITX kun fordi det hovedkortet har samme ram modulene som stasjonær.

Samt også har DVI, ikke det gjør veldig mye. Nå har jeg ikke modellbetegnelsen på hovedkortet i det kabinettet, men tviler på det råeste Asrock hovedkort, de fleste asrock hovedkort har High Density Glass Fabric PCB som er fordel ved overklokking og vannkjøling, hvordan det andre hovedkorter er aner jeg ikke. Men ser ut som den kun har bedre lydkort.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

 

Lurer på om det blir ekslusive Steam OS gaming, så det er mulig å spille direkte fra blueray eller DVD uten å måtte installere spillet.

 

Nope, det tviler jeg på. Er jo bare en linux maskin med Steam på, ikke noe mer hokkus pokkus. Den er vell hovedsaklig ment for å få flere konsoll-gamere over på PC/steam platformen. Den kommer jo tross alt til å kjøre alle spill bedre enn dagen konsoller.

Flere målgrupper, konsoll spillere som vil ha bedre grafikk er en, folk som vil ha en skikkelig spill pc ikke ønsker en vanlig starsjonær eller en bærbar til 20000 er en annen.

Fordelen med standariserte steam maskiner er at konfigurering kan automatiseres om de er nogelunde smarte

Lenke til kommentar

Man må ikke glemme alle de som synes det er så greit med konsoll fordi de er standardiserte - og som ikke har peiling på spesifikasjoner og hvordan man bygger en PC.

 

Om de er smarte så blir alle steam-maskinene gitt en rating slik at når man går inn på storen til steam så vil den gi deg beskjed med en gang om hvor bra spillet bil fungere på din maskin. Vil det fungere med instillingene satt til medium eller ultra? Når en maskin er standardisert kan de greit gi estimater på slikt.

Lenke til kommentar

 

... ser med optimisme på fremtiden til PC-spilling og mulighetene som ligger i at det nå beveger seg over på TV-skjermen.

Nå ?

 

uh... enkelte er tydeligvis noen år etter oss andre.

Hva enkelt gjør, og hva folk flest gjør er to forskjellige ting. Saken er at PC spilling ikke er like mainstream som konsoller, og det å kjøpe en ferdigboks som kobles til TV vil være med på å gjøre det nettopp mer mainstream.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...