Gå til innhold

«G-Sync-knuseren» fra AMD blir gratis på alle skjermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Er det en del av standarden, kan vel Nvidia også bruke den? Eller?

 

Med behovet for å synkronisere bildeflyten mellom skjermkort og monitor gjort åpenbart av Nvidia, har imidlertid nå AMD staket ut kursen med en åpen standard som alle, også Nvidia, vil kunne benytte seg av.

Lenke til kommentar

Er det en del av standarden, kan vel Nvidia også bruke den? Eller?

 

Som det bekreftes nesten sist i artikkelen, ja det kan de.

 

Kudos til AMD, lang nese til Nvidia.

 

Ser forsåvidt ingen problemer med at dette kan oppdateres i driver/firmware til eldre skjermkort, bortsett fra om man vil ta utviklingskostnaden, eller at det krever noe fysisk som implementeres i DP v 1.2 uavhengig av om adaptive-sync/free-sync benyttes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så gjenstår det å se om "freesync" er like bra som g-sync :)

 

Siden det har vært så lite info/tester av freesync, så er jeg automatisk skeptisk. Like skeptisk jeg var mot Mantle, og det hadde jeg tydeligvis god grunn til å være ;)

 

Nvidias G-Sync works like a rocket

But with FreeSync and Analog Micro Devices

you can keep your "G's" in your pocket

and get those frames synced anywaises

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Så gjenstår det å se om "freesync" er like bra som g-sync :)

 

Siden det har vært så lite info/tester av freesync, så er jeg automatisk skeptisk. Like skeptisk jeg var mot Mantle, og det hadde jeg tydeligvis god grunn til å være ;)

 

Nvidias G-Sync works like a rocket

But with FreeSync and Analog Micro Devices

you can keep your "G's" in your pocket

and get those frames synced anywaises

Får vel vente på en av de store reviewsidene som f.eks anandtech og co for å vite fasiten. Om et par år :p

Lenke til kommentar

Flott! :) Det betyr i praksis at nVIDIA også må begynne å konkurrere på pris mot AMD.

 

AMD Radeon R9 290X (3500,-) <= 10%) nVIDIA GeForce GTX 780 Ti (5100,-)

 

AMD Radeon R9 290 (3000,-) = nVIDIA GeForce GTX 780 (3500,-)

 

AMD Radeon R9 280X (2000,-) = nVIDIA GeForce GTX 770 (2300,-)

 

AMD Radeon R9 270X (1400,-) = nVIDIA GeForce GTX 760 (1700,-)

 

AMD Radeon R7 260X (900,-) = nVIDIA GeForce GT 750 Ti(1100,-)

Lenke til kommentar

 

Får vel vente på en av de store reviewsidene som f.eks anandtech og co for å vite fasiten. Om et par år :p

 

Hvis du bare skal trolle kan du jo bare holde deg unna diskusjonen. Greit at du liker nVidia, men du bør da se at konkurranse er bra for alle parter?

Endret av Migern
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uansett , så betyr dette at den som vil ha glede av dette må investere i ny hardware.
Ingen(eller få) skjermer i dagens marked som har støtte for Freesync/VBLANK.

Spørsmålet er om hva som leverer den beste opplevelsen for brukeren.
Ettersom FreeSync er åpent, og G-Sync er nVidia spesifikt, så er det vel kun nVidia som kan kjøre på med støtte for begge standardene.
G-Sync er også på markeded i dag.

 

Vet ikke hvor lenge jeg blir å sitte på gjerdet, ny skjerm er høyt på listen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Men man må altså ha et spesifikt skjermkort for å få denne funksjonen..? F.eks et HD7970 vil ikke nytte..

 

Trot det eneste skjermkortet trenger er at det har Displayport 1.2, og det har 7970 allerede. Men man må oppgradere skjermen sin.

Lenke til kommentar

 

Er det en del av standarden, kan vel Nvidia også bruke den? Eller?

Det du definerer som "standarden" er allerde hva Nvidia har implementert i form av GSync, så svaret på det du spør om er ja.

 

 

Mener du alle skjermkort med g-sync har støtte for denne syncingen over display-port? Det er ikke sånn jeg har forstått det.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ja sånn er (dessverre/heldigvis) verden. nVidia hadde en god ide, men det er vanskelig å tjene penger på bare en god oppfinnelse. Dette var nesten uunngåelig ettersom 4K skjermer begynner å komme, og alle dagens skjermkort sliter nok til at *Sync gjør en stor forskjell, ikke bare i hardcore FPS spill

Lenke til kommentar

 

 

Får vel vente på en av de store reviewsidene som f.eks anandtech og co for å vite fasiten. Om et par år :p

 

Hvis du bare skal trolle kan du jo bare holde deg unna diskusjonen. Greit at du liker nVidia, men du bør da se at konkurranse er bra for alle parter?
Jeg troller ikkje, og liker bare høy ytelse. Samme for meg om det er Amd eller nVidia bare det yter veldig bra ;)

 

Savner bare harde fakta. Det er jo det alle vil ha.

 

Eneste fanboyen jeg er, er Arecafanboy :) Fordi det ER best.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...