Gå til innhold

Anmeldelse: Metal Gear Solid V: Ground Zeroes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si meg enig i dette egentlig. Spilte gjennom historie-delen av GZ i går og det klarte jeg helt fint på 1 time. Er en enkel base i GZ, men er til gjengjeld er god demonstrasjon og ett bra innblikk i hvor stilig The Phantom Pain kommer til å bli når det eventuelt kommer.

 

Håper både for fansen ( og for helhetsverdien av Ground Zeroes produktet ) sin del at den eksklusive DLCn som er på Xbox One vil komme etterhvert til PS4 ( GRATIS ) og at den som er på PS4 vil også komme til Xbox One ( GRATIS ).

 

Gleder meg bare enda mer til å spille The Phantom Pain nå og angrer egentlig ikke på å kjøpt Ground Zeroes. Som en helblods fan av Metal Gear så gleder jeg meg til å gå tilbake til basen å gjøre Extra Ops missionene som jeg såvidt ble å teste litt i går. Er også endel våpen å låse opp så er endel å kødde med for de med litt fantasi.

 

Greit nokk kan si 300kr er kanskje litt mye for en "Veldig God" demo, men skal likevel bruke mer tid på denne etterhvert. Runnet som sagt historie-delen av GZ og da var det rett over på InFamous: Second Son ;)

Lenke til kommentar

Jeg har egentlig ingenting imot sånne "demoer", men det må gjøres på en bedre måte. Mange spill (Etrian Odyssey 4, Bravely Default, Dead Rising 2: Case Zero osv) lar oss overføre ting fra demoen til fullversjonen. Andre igjen gis oss en bedre pris på fullversjonen om vi har demoen. Gjør GZ noe sånt?

 

Et annet alternativ er ganske enkelt å selge den mye billigere. En hundrelapp hadde holdt lenge. Betaler ikke 350 spenn for en demo på to timer eller mindre.

Lenke til kommentar

Husker tilbake når jeg kjøpte Zone of Enders for 600kr fordi den inneholdt en demo av MGS2.

 

I regret nothing! (Men kan nå i voksen alder vente på det fullstendige spillet, før jeg går til innkjøp av ny konsoll)

 

Krysser fingra for en PC versjon av GZ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Husker tilbake når jeg kjøpte Zone of Enders for 600kr fordi den inneholdt en demo av MGS2.

 

I regret nothing! (Men kan nå i voksen alder vente på det fullstendige spillet, før jeg går til innkjøp av ny konsoll)

 

Krysser fingra for en PC versjon av GZ...

 

Forskjellen er at du kunne velge å kjøpe den demoen, men skal du ha med deg hele spillet og hele storyen så må du kjøpe GZ.

Lenke til kommentar

Av det jeg har sett på Twitch så virker det artig. En kan bli ferdig på en blunk og gi seg. Men da er det ingen vits å kjøpe spillet. Om en vil utforske alle mulige måter å gjøre det på osv osv så virker det som det er mange timer underholdning i spillet.

 

Det er fint dem som er stor fan av serien og slike spill har noe å leke med mens en venter på det endelige spillet. Men jeg synes prisen burde vært lavere...150-200kr hadde vært mer en nok. Personlig tror jeg det havner på PS+ etterhvert.

Lenke til kommentar

Ser ikke problemet, de største indie spillene varer kortere. og de får priser som faen.

Hva er så galt med Ground Zero da. Hideo, sa selv at spillet var kort, hva mer forventer du.

Det koster 350 spenn på PSN, og så vidt jeg vet er en fysisk kopi enda dyrere. Indiespill koster mye mindre, og varer mye lengre. Denne "demoen" burde vært gitt ut gratis som en ekte demo, eller i det minste ha hatt en prislapp som tilsvarer innholdet. En hundrelapp hadde holdt lenge, eller de kunne ha latt oss få rabatt på fullversjonen om vi har demoen fra før. Eller i det minste la oss få spille mer, som f.eks sideoppdrag og så videre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ser ikke problemet, de største indie spillene varer kortere. og de får priser som faen.

Hva er så galt med Ground Zero da. Hideo, sa selv at spillet var kort, hva mer forventer du.

Det koster 350 spenn på PSN, og så vidt jeg vet er en fysisk kopi enda dyrere. Indiespill koster mye mindre, og varer mye lengre. Denne "demoen" burde vært gitt ut gratis som en ekte demo, eller i det minste ha hatt en prislapp som tilsvarer innholdet. En hundrelapp hadde holdt lenge, eller de kunne ha latt oss få rabatt på fullversjonen om vi har demoen fra før. Eller i det minste la oss få spille mer, som f.eks sideoppdrag og så videre.

 

Koster 150 på Ps3 Psn

Lenke til kommentar

Koster 150 på Ps3 Psn

 

 

1960968_1409715022621887_1882679415_o.jp

 

Dobbelsjekket nå nettopp. Metal Gear Solid: Ground Zeroes, kr 349,-. Som sagt er det svindyrt for en demo på en time eller to. Men problemet er ikke bare at dette er ekstremt dyrt for en demo. Hva skjer når neste utgiver bestemmer seg for å gjøre det samme? Vi har allerede fått Dead Rising 2: Case Zero til en hundrelapp, men det var mye mer å gjøre der, historien var dypere, og det vi gjorde ble overført til fullversjonen (våpen vi lager osv blir blueprints i fullversjonen.) Hva skjer om f.eks neste Call of Duty blir gitt ut med étt kart, én game mode og maks seks spillere, og selges for tre hundre spenn? Hva om neste Tomb Raider bare har huset til Lara uten noe spesielt å gjøre der, og selges til samme pris som Ground Zeroes? Det er akkurat det MGS: GZ gjør. Vi får en knøttliten bit av det fulle spillet, til en svært høy pris. Om folk aksepterer dette og betaler for det, sier dere rett ut til utgivere at dette er helt greit. Da er det rett frem for hvem som helst å utnytte dere enda verre enn Ground Zeroes gjør. Dere har jo bevist det er helt greit for dere.

 

Og for den saks skyld, ser nå at du nevnte PS3. Det betyr med andre ord at det er over dobbelt så dyrt på PS4, til tross for at det er nøyaktig samme spill, bare med litt bedre grafikk. Er dette noe man faktisk aksepterer? Ja, ifølge fanboys. Nei, ifølge alle andre.

 

Btw hvor stor plass tar det på PS3? Har lyst til å se hvor stor forskjellen egentlig er i filstørrelse.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Gran Turismo 5: Prologue, anyone? Å skrive at det er en prolog hjelper fint lite. Folk flokker til og kjøper det uansett hvor lite innhold det faktisk er, og hva det faktisk koster. Men GT5: P hadde faktisk mange biler og en del baner, og det var så vidt jeg husker billigere enn MGS5: GZ.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Burde det ikke stå en advarsel på spillet at det er en prologue/dlc av selve spillet. Noen burde ringe forbrukerrådet.

 

Da har de litt av en jobb foran seg. Gjennomførte The Force Unleashed 2 og Kane & Lynch 2 på rundt 3 timer hver, og disse spillene ble solgt til full pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...