Gå til innhold

Mistet fotoutstyr for 40 000 kroner på tog – fikk alt tilbake


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er Japan i et nøtteskall. Det kan ikke falle en japaner inn å stjele. Det finnes nok korrupsjon og mafia-kriminalitet der som andre steder, men simpel gate-kriminalitet er vel så og si ikke-eksisterende.

 

spørs mer hvor i japan du er....for noen ville dette vært gullegget så han er veldig heldig

Lenke til kommentar

Tenk hvis vi nordmenn hadde vært bare halvparten så arbeidsomme og ærlige som japanere generelt sett er. Vi hadde vært en verdensmakt.

vel, det med at japanere er arbeidsomme er en sannhet med modifikasjoner, har jeg funnet ut etter å ha bodd her en tid nå. Både jeg, andre nordmenn og andre vestlige jeg har snakket med her borte, sitter med samme inntrykk; japanere jobber mye og lenge, men noe tregt og ineffektivt. Vi får gjort vel så mye på våre 7,5t som de gjør på 12+.

 

Når det er sagt, jeg er ikke det spor overrasket over denne saken, vi skjemmes bort av japanernes lave hverdagskriminalitet.. Som Geir Braathen er inne på; tyverier og annen kriminalitet som rammer vanlige personer direkte er nærmest ikke-eksisterende, det samme er frykten for slikt også, det legger man ganske raskt merke til når man kommer hit.

Endret av Joaaso
Lenke til kommentar

 

Dette er Japan i et nøtteskall. Det kan ikke falle en japaner inn å stjele. Det finnes nok korrupsjon og mafia-kriminalitet der som andre steder, men simpel gate-kriminalitet er vel så og si ikke-eksisterende.

spørs mer hvor i japan du er....for noen ville dette vært gullegget så han er veldig heldig

 

 

Ok? Hvor i japan er det mye tyveri da? Nå har ikke jeg all verdens erfaring med landet, men når jeg var der så jeg lokale innbyggere midt i tjukkeste tokyo legge veske og mobil igjen for å holde av bordet på kafeen når de var på do. Jeg har inntrykk av at denne type ting er ett gjennomgående lavt problem i hele landet.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

40k er da ingenting. Mistet fotoutstyr for 80k++ på et tog i Wien sist sommer (i fotobagen lå også pass, mobiltelefon og lommebok med kredittkort +penger). Absolutt alt ble levert inn til politistasjon. Baggen ble sendt hjem til meg (levert på døra) via Den Norske Ambassaden i Wien.

Lenke til kommentar

 

Tenk hvis vi nordmenn hadde vært bare halvparten så arbeidsomme og ærlige som japanere generelt sett er. Vi hadde vært en verdensmakt.

 

Norge verdensmakt? Hah, ja det hadde tatt seg ut! :p

 

 

Vi har "uendelig" mye penger, og med litt elbowgrease kunne vi blitt det neste Tyskland!

 

 

 

 

 

:ph34r:

Lenke til kommentar

 

 

Dette er Japan i et nøtteskall. Det kan ikke falle en japaner inn å stjele. Det finnes nok korrupsjon og mafia-kriminalitet der som andre steder, men simpel gate-kriminalitet er vel så og si ikke-eksisterende.

spørs mer hvor i japan du er....for noen ville dette vært gullegget så han er veldig heldig

Ok? Hvor i japan er det mye tyveri da? Nå har ikke jeg all verdens erfaring med landet, men når jeg var der så jeg lokale innbyggere midt i tjukkeste tokyo legge veske og mobil igjen for å holde av bordet på kafeen når de var på do. Jeg har inntrykk av at denne type ting er ett gjennomgående lavt problem i hele landet.

 

AtW

tyveri er lukrativt i problem i japan (spesielt lommetyver) er eit seriøst problem spesielt i Tokyo fordi dei er veldig dyktige , la du kansje merke til antall poltiboder i Tokyo om du var i shoping områdene?

 

seier ikkje alle er tyver og sjeltringer, men og seie alle er ærlige og har arbeidsmoral er like naivt og er ein grunn at turister er målet

 

poenget er at han var veldig heldig at han møte noen som var ærlig, selv for 40 k + kroner er det selv ærlige folk som blir tatt av fristelser (spesielt at dette kan vært flere måneds lønner for noen)

Endret av BonBattery
Lenke til kommentar

 

 

 

Dette er Japan i et nøtteskall. Det kan ikke falle en japaner inn å stjele. Det finnes nok korrupsjon og mafia-kriminalitet der som andre steder, men simpel gate-kriminalitet er vel så og si ikke-eksisterende.

spørs mer hvor i japan du er....for noen ville dette vært gullegget så han er veldig heldig

Ok? Hvor i japan er det mye tyveri da? Nå har ikke jeg all verdens erfaring med landet, men når jeg var der så jeg lokale innbyggere midt i tjukkeste tokyo legge veske og mobil igjen for å holde av bordet på kafeen når de var på do. Jeg har inntrykk av at denne type ting er ett gjennomgående lavt problem i hele landet.

 

AtW

tyveri er lukrativt i problem i japan (spesielt lommetyver) er eit seriøst problem spesielt i Tokyo fordi dei er veldig dyktige , la du kansje merke til antall poltiboder i Tokyo om du var i shoping områdene?

 

seier ikkje alle er tyver og sjeltringer, men og seie alle er ærlige og har arbeidsmoral er like naivt og er ein grunn at turister er målet

 

poenget er at han var veldig heldig at han møte noen som var ærlig, selv for 40 k + kroner er det selv ærlige folk som blir tatt av fristelser (spesielt at dette kan vært flere måneds lønner for noen)

 

 

Et seriøst problem sammenliknet med hva? Sist jeg sjekket er tyveriraten langt lavere enn i omtrent samtlige land. Selvfølgelig skjer det tyverier i Japan også, men det er grunn til å tro at man har vesentlig større mulighet for å være "heldig" i japan enn mange andre steder.

 

AtW

Lenke til kommentar

40k er da ingenting. Mistet fotoutstyr for 80k++ på et tog i Wien sist sommer (i fotobagen lå også pass, mobiltelefon og lommebok med kredittkort +penger). Absolutt alt ble levert inn til politistasjon. Baggen ble sendt hjem til meg (levert på døra) via Den Norske Ambassaden i Wien.

 

Hvordan mister man fotoutstyr for 80k på ett tog egentlig ?

Lenke til kommentar

En av årsakene til at det knapt finnes tyverier i storbyene i Japan er at den japanske mafiaen ser på turisme som bra inntekt, og de som kødder med turistene kødder samtidig med mafiaen.

 

Ironisk nok så ser dette ut til å fungere mye bedre enn det statlige supperådet som skal passe på innbyggerene her i landet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...