Gå til innhold

Rykte: Samsung Galaxy S5 kan bli vanntett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Android Authority skriver at det vil komme to versjoner av S5 ? en med Full HD-skjerm, og en med Quad HD ? altså 2560 x 1440 punkter. På grunn av tekniske problemer har Samsung utsatt lanseringen av Quad HD-modellen. Den vil komme først til sommeren, mens den vanlige S5-modellen altså vil komme få uker etter lanseringen i Barcelona.

...

 

Sommeren? Samsung kommer til å tape stort på så stor forsinkelse. Hvis de lanserer en S5 med 1080p nå, så blir det også med Snapdragon 800, fordi 805 ikke er klar. Altså blir S5 en glorifisert S4+ frem til sommeren. Nedtur deluxe.

 

Da burde de heller skippet hele lanseringen og annonsert begge modellene til sommeren slik at ikke S5-navnet forbindes med en telefon som knapt skiller seg fra S4+ på innsiden. Samsung er nødt til å linke S5 navnet til høyere oppløsning og 805 SoC for å kunne vise til reell utvikling og teknologiske hopp, slik alle de tidligere S-modellene har hatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Høyst spekulativt alt sammen, men dette bildet her:

http://img.gfx.no/1357/1357484/Samsung-Galaxy-S5-mystery-solved.jpg

Den har jeg sansen for. Ikke fordi jeg tror at G5 ser slik ut, men fordi dette (skjerm på full størrelse som selve telefonen) er noe som burde vært på markedet for lenge siden. Tenk dere - at skjermen kan tilpasse seg etter formål - enten ha software-knapper i bunnen, akkurat samme plass som de fysiske er, eller kjøre fullskjerm video eller bildeopptak der "kantene" er så å si smarte, og ignorerer berøring de stedene telefonen "forventer" å bli berørt. Noe sånt burde vært satsingen for fremtiden.

Lenke til kommentar

Synd den ikke kommer i Quad HD før til sommeren. Venter heller til den kommer og de evt har fått fjernet diverse småfeil som gjerne kommer på nye modeller. Men kommer den i en versjon i metall og med Quah HD bestilles den så fort som mulig :)

 

2560x1440 oppløsning på mobil tror jeg ikke har så fryktelig mye for seg for å være helt ærlig, det høres ut som et vanvittig unødvendig batterisluk til lite eller ingen nytteverdi. Pikseltettheten er allerede så høy at dere legger bare unødvendig belastning på både CPU, GPU og batteriet så her tror jeg vel 99% av markedet hadde hatt bedre av å fått frigjort en del av prosesseringkraften som denne ekstra høye oppløsningen legger beslag på sånn at systemet generelt ville oppført seg hakket raskere og at ikke minst at det mindre beslaget på batteriet trolig er nok nesten alle kunne / ville hatt bedre nytte av enn en såpass unødvendig høy oppløsning på en mobil.

 

Det eneste som taler for 2560x1440 er om Samsung fortsetter uten fullverdig RGB stripe på skjermen for så langt så har jo ikke disse Super-AMOLED skjermene hatt en reell oppløsning tilsvarende det spesifikasjonen sier på alle farger osv.. Så om de går for 2560x1440 men fremdeles kjører et eller annet pentile opplegg så vil jo elementene på skjermen i verste fall havne ned på 1920x1080 som uansett er mer enn godt nok.

 

 

Nå er det uansett ikke skjermoppløsningen som er mest "urovekkende" om det kommer to modeller av Samsung Galaxy S5, det er mer det at det vil bety at Galaxy S5 og Galaxy S4+ vil ha samme SoC som betyr at Samsung virkelig må trumfe igjennom med noen bunnsolide forandringer på utforming eller andre plan for å kunne forsvare denne modellen i det hele tatt. Om det ender om som 99% lik innmat som en Galaxy S4+ bare i litt ny utforming og et par nye gimmicks så er det fort den mest skuffende lanseringen jeg har sett på lenge.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke klagingen på batterisluk med 2560x1440. Med mindre man snakker om høy intensitet GPU bruk og 3d aksellerasjon så har oppløsningen praktisk talt ingenting å si for batteribruk. Er på tide at vi blir kvitt denne myten. Vi vet jo dette fra pc men folk tenker tydeligvis at mobil er annerledes på en magisk måte. :shrug:

 

S5 vil være uaktuell for meg og mange andre med mindre både skjermen og SoC er bedre enn på S4+. Samsung vet nok dette også, men jeg er likevel nervøs for denne lanseringen.

Lenke til kommentar

Vet vi dette fra PC? Apple sin overgang fra 1440x900 til 2880x1600 oppløsning på MacBook Pro medførte jo en reduksjon i batteri på 1-3 timer på de respektive modellene? Samsung sin Ativ Book 9 Plus med 3200x1800 oppløsning ser jo også en reduksjon i batteri levetid sammenlignet med 1920x1080 og 1600x900 oppløsning relativt til introduksjonen av Intel Haswell og alle dets forbedringer når det kommer til strømstyring.

 

Tar vi nettbrett så måtte jo Apple øke størrelsen på batteriet drastisk når de gikk over til "retinaskjermer" altså fra 1024x768 til 2048x1536 på iPad og det samme måtte de når de gikk fra 1024x768 til 2048x1536 på iPad mini nå nylig for å kunne opprettholde samme batteritid på disse produktene. Samsung måtte vel også øke batteristørrelsen på Galaxy Note 10.1 2014 Edition med sin 2560x1440 skjerm for å få sirkus samme batteri som forrige generasjon Galaxy Note 10.1 osv osv.. Eksemplene har vel blitt relativt mange?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...