Gå til innhold

Nokia likevel med Android-mobil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det mest unike med Nokia, utenom operativsystemet, er kameradelen på enkelte toppmodeller som Lumia 1020 og Pureview 808. Det mange har ønsket seg er en Androidtelefon med nettopp et slikt kamera. Det får vi altså ikke. Dette blir kjipe telefoner med Android. Hensikten er vel å fremme WP som et "proffe" alternativet til Android, selv om det er maskinvaren som gjør WP-telefonene til "proff"-alternativet.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Det er nok snakk om nedstrippet versjon av AOSP. Min erfaring er at Windows Phone kjører langt bedre på beskjeden hardware enn det Android i utgangspunktet gjør, så jeg tipper denne er ment til å fylle "gapet" mellom dagens Asha-lineup og Lumia 520/525.

 

For mobilinteresserte er dette en ikke-nyhet.

Lenke til kommentar

Jeg sier bare vi får vente og se! kanskje Microsoft også vil tjene litt penger på oppkjøpet etter hvert og tenker som så det er vel bedre og selge litt telefoner enn neste ingen? ikke det at de kommer med topp telefoner med android men kanskje lav budsjett telefoner i prisklassen under 3000 kr? Hvem vet? blir spennende dette her framover.

Og for all del jeg ville nok kjøpt Nokia Android telefon om den hadde vært lik eller lignende note 2/3 eller kanskje s4! og det trur jeg mange hadde gjort...

Lenke til kommentar

Jeg sier bare vi får vente og se! kanskje Microsoft også vil tjene litt penger på oppkjøpet etter hvert og tenker som så det er vel bedre og selge litt telefoner enn neste ingen? ikke det at de kommer med topp telefoner med android men kanskje lav budsjett telefoner i prisklassen under 3000 kr? Hvem vet? blir spennende dette her framover.

Og for all del jeg ville nok kjøpt Nokia Android telefon om den hadde vært lik eller lignende note 2/3 eller kanskje s4! og det trur jeg mange hadde gjort...

 

Spørsmålet er vel om markedet egentlig ønsker enda en Android-telefon som er mer eller mindre kliss lik alle andre Android-telefoner. I dag er Nokia markedsleder på et lite, men sterkt voksende økosystem. Er ikke noen som helst garanti for at Nokia vil hevde seg i Android-markedet hvor det sikkert finnes et hundretalls aktører allerede.

Lenke til kommentar

Jo det tror jeg de gjør.

Det er nok mange som kjøper nokia pga den telefonen den er. ikke kun pga wp os`et

vil ikke si at wp os har solgt bra tidligere heller.

er sikker på at salgstallene blir bedre med android innenbords.

hadde ikke trengt å vært android, kunne godt vært noe eget, men tilgang på alt av apper, og ikke så lukket som wp er.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...