Gå til innhold

Test: Logitech FabricSkin Keyboard Folio


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eller du kan kjøpe deg en Surface RT med typecover til halve prisen, hive iPaden i dass og angre deg på at du investerte i en portabel Laptop i stedet for en gamnig PC...

 

Slenger meg på denne. Har selv 4 RT i hus, til meg og barna, og de fungerer fint til alle formål som ikke krever en PC.

 

- Støtter flere brukerkontoer.

- Officepakke inkludert

- Kobler rett til canonskriveren hjemme

- Family Safty som er gull på barnas brett

 

Jeg kunne trukket for oppløsning, men jeg glemmer fort at den er "lav" i faktisk bruk, men 1. generasjon merker jeg kan være litt svak, selv om det er lenge mellom hver gang de lugger, og det er stort sett i spill så for en kontorbruker er det ikke noe stort issue.

 

Ellers har jeg en Pro også, og det er stort sett denne jeg bruker i praksis. Helixen jeg har brukes mindre av en eller annen grunn. Burde vært en bedre maskin på de fleste måter med core i7 etc, men surface'n er mer hendig, samt at Helixen blir varmere og støyer mer. Med mindre du installerer viftekontroll spinner den nesten hele tiden.

Lenke til kommentar

Ser mange kommenterer at en iPad ikke erstatter en PC ? og det er jeg selvfølgelig helt enig i.

 

Poenget i artikkelen er at et nettbrett til noen typer oppgaver kan erstatte PC-en - spesielt hvis man har et tastatur. Selv tar jeg for eksempel med meg bare iPad-en + et trådløst tastatur når jeg skal i et møte, og bruker Evernote til å ta notater. Notatene synkroniseres automatisk, slik at de er tilgjengelige fra mobilen, PC-en eller hva man måtte bruke senere. Med iWork-pakken ? evt. en annen kontorpakke ? på nettbrettet kan man også få jobbet på dokumenter, som for eksempel en presentasjon, uten å måtte ha PC. Og så bruker man PC i de tilfellene man trenger litt mer avanserte muligheter. Men det er deilig å slippe å måtte ha med seg PC-en overalt alltid. :-)

Lenke til kommentar

Ser mange kommenterer at en iPad ikke erstatter en PC ? og det er jeg selvfølgelig helt enig i.

 

Poenget i artikkelen er at et nettbrett til noen typer oppgaver kan erstatte PC-en - spesielt hvis man har et tastatur. Selv tar jeg for eksempel med meg bare iPad-en + et trådløst tastatur når jeg skal i et møte, og bruker Evernote til å ta notater. Notatene synkroniseres automatisk, slik at de er tilgjengelige fra mobilen, PC-en eller hva man måtte bruke senere. Med iWork-pakken ? evt. en annen kontorpakke ? på nettbrettet kan man også få jobbet på dokumenter, som for eksempel en presentasjon, uten å måtte ha PC. Og så bruker man PC i de tilfellene man trenger litt mer avanserte muligheter. Men det er deilig å slippe å måtte ha med seg PC-en overalt alltid. :-)

 

Mens å ta med ett nettbrett med tastatur, overalt, alltid, er no stress? Det er der det kanskje stopper mest for meg, når man er oppe på 10-tommers nettbrett med "eksternt" tastatur begynner forskjellen å bli liten.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Mens å ta med ett nettbrett med tastatur, overalt, alltid, er no stress? Det er der det kanskje stopper mest for meg, når man er oppe på 10-tommers nettbrett med "eksternt" tastatur begynner forskjellen å bli liten.

AtW

 

Der er jo en av de store styrkene til Surface RT

Tastaturet trenger ikke eget batteri, og brettet blir ikke klumpete. En iPad med blåtann tastatur ser jo ut som en netbook i både størrelse og vekt

Lenke til kommentar

Der er jo en av de store styrkene til Surface RT

Tastaturet trenger ikke eget batteri, og brettet blir ikke klumpete. En iPad med blåtann tastatur ser jo ut som en netbook i både størrelse og vekt

 

Bare synd OSet er ubrukelig, totalpakka er såklart næmrere en tablet når tastaturet er så lite, men jeg synes selv der det er i grenseland.

 

AtW

Lenke til kommentar

Bare synd OSet er ubrukelig, totalpakka er såklart næmrere en tablet når tastaturet er så lite, men jeg synes selv der det er i grenseland.

 

AtW

En slik uttalelse viser jo bare at du ikke aner hva du prater om. Har for lenge siden erstattet 90% av min pc bruk med Surface RT og Surface 2. Så, helt ubrukelig er det langt ifra

Lenke til kommentar

En slik uttalelse viser jo bare at du ikke aner hva du prater om. Har for lenge siden erstattet 90% av min pc bruk med Surface RT og Surface 2. Så, helt ubrukelig er det langt ifra

 

Satt på spissen selvfølgelig, men likefullt, man har en relativt enkel bruk om 90% av bruken dekkes av Surface RT, om man har surface 2, så er jo det med ett fullverdig OS? Den er jo ihvertfall på størrelse med en bærbar.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hovedpoenget med RT er jo enkel bruk, men det har overrasket med på de mer avanserte bruksmåtene også. Min bruk er i hovedsak surfing, outlook, word og nettverkslagring. Og utskrift til nettverksprinter. Så det er min bruk iallfall, og til det holder RT utgaven av Win 8 lenge. Og når man supplerer med Type Cover så dekker dette min bruk 90%, og det tror jeg mange andre er enig med meg som har testet Surface og RT utgaven av Win 8 :) og etter min mening slår det iPad på alle områder utenom app utvalg og oppløsning med iPad sin Retina

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...