Gå til innhold

- Windows Phone 9 får helt nye menyer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som nevnt i saken; Murtazin har gitt mindre lyd fra seg i det siste. Vi har også observert at han har gått i baret noen ganger, men han har også vært svært presis ved andre anledninger. Selv @evleaks som har vært ganske så treffsikker siste halvannet år - omtrent - har snublet her og der. Slik er det i ryktenes verden.

 

Det er også pekt på manglende samsvar mellom ryktene, og at det er uvisst hva som ligger i Murtazins påstand om den faktisk skulle vise seg å stemme.

 

Med tanke på at Microsoft også har gjort noen grep, som å utvide Belfiores ansvarsområder, og å love felles app-plattform innen utgangen av det økonomiske året (Microsoft opererer med forskjøvet økonomiår), er det mye som tyder på at det vil skje store endringer i/rundt Windows Phone-universet. Akkurat hvilke endringer det blir, og hvordan de vil arte seg, er, som nevnt i artikkelen, uklart.

 

Stort mer enn det er det ikke mulig å konkludere med. Murtazins uttalelser føyer seg inn i en lang rekke rykter om operativsystemet, og dette ble et passende tidspunkt for en liten oppsummering :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Overskriften gir inntrykk av å være en opplysning om endringer i Windows Phone 9.

Kanskje vært bedre med "tec-tidsskriftenes svar på se&hør ute med nye rykter og spekulasjoner om Windows Phone"

Får iblant inntrykk av at norske teknikk og gadget-sider slenger seg på alt som kan være med på å lage trøbbel for det faktisk raskest voksende mobil-OS'et.

Og med motsvarende forherligelse av enkelte andre aktører med voldsomt "innovative" nyheter.

Minner innimellom litt om en viss aktør som betalte for å få bloggere/"journalister" til å glorifisere egne produkter og snakke ned konkurrenten.

Håper selvfølgelig at jeg tar fullstendig feil og at redelige norske redaktører og journalister flest har et åpent sinn og skriver ut fra fakta og ikke latterlige rykter fra skribenter med heller frynsete omdømme.

Lenke til kommentar

hvem vet om denne fremtidige sammenslåtte versjonen er bakoverkompatibel?

 

Hvorfor skulle de for første gang være bakoverkompatibel akkurat denne gangen? Jeg er ellers enig med deg, men mener likevel at det "makes sense" å slå sammen kjernen på operativsystemene (alle tre).

 

Videre, var ikke noe av argumentet for metro å ha samme UI over hele fjøla? Må innrømme at jeg kommer til å le litt om de forandrer dette i windows phone.

 

Har ModernUI blitt populær nok til å hvile seg på? Mmm, nei. Det er selvforklarende at de kom til å forandre det.

 

Metro ble innført fordi Microsoft trengte å gjøre noe for touch-produkter. Behovet var reelt. Resultatet ble ikke spesielt populært. De skifta navn etter massiv kritikk, for å få kritikerne til å framstå som sidrumpa endringshatere. Det lurte ingen. Når de får muligheten vil det være naturlig å forvente at de gjør et nytt forsøk på å lage et godt UI, hvor de kan beholde fordelene med ModernUI, men samtidig jobbe med svakhetene. Og med helt annet visuelt utseende siden Metro/ModernUI har tapt sin sjanse.

 

Metro var singleWindow versjon 1.0. Det ser ut til at fullskjermmodus blir myket opp, det ser ut til at mye av det folk har sagt har blitt plukket opp (om ikke forstått). Jeg tipper at hverken ModernUI eller Threshold's UI vil være helt i mål som fullgodt touch- og desktopUI. Men jeg tipper at grensesnittet i Threshold ikke kommer til å være på langt nær så skitzo eller latterliggjort som ModernUI har vært. De har rett og slett ikke kommet i mål med ModernUI, og noen år ekstra må da gi et bedre resultat.

Lenke til kommentar

Synes innlegg som " Er dette noe man tør satse på" er litt rare. Jeg er så utrolig priviligert at jeg har vært med siden Comondore og Spectrum var hot. Og min første mobil veide sånn ca 5 kg. Jeg er så fasinert av den utviklingen vi er inne i nå at jeg vil ikke et sekund vurdere om noe er "verd å satse på" Alle plattformene driver utviklingen fremover og det at WP nå satser for fullt vil bare bidra til en ting, Konkurransen blir større, ingen kan hvile på laubærene. Vi vil få nye å spennende løsninger, nye spennende måter å gjøre ting på. Alle populære apper er nå i ferd med å få fotfeste også på WP-plattformen.

Jeg sier ja takk begge deler. Prøver alt som kommer ut og er glad for det som skjer. Til de som sier at WP er dømt nord og ned: Vent å se. Wp i dag er bare i begynnelsen. Jeg får flere oppdateringer på WP på en uke enn jeg får på min Note 2 på et år. De store er i ferd med å sovne og bør få opp øynene for de som puster de i nakken. Om ikke WP overlever har det skjerpet konkurransen og alle tjener på det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ang. WP Central så synes jeg den er artikkelen er grunnleggende og i overkant negativ til Murtasin.

Det har vært mye usikkerhet rundt WP de siste dagene.

Dersom OSet blir gratis for mobilprodusentene, vil dette virke dempende på salget fram til dette kommer forbrukerne til gode.

Microsoft har ikke for vane å kommentere rykter, men her virker det som om ryktene kommer fra egne rekker, og da burde ryktene vært stadfestet eller motsatt.

Noen som vet hva et WP-OS i dag koster ut til forbruker?

Lenke til kommentar

Synes innlegg som " Er dette noe man tør satse på" er litt rare. Jeg er så utrolig priviligert at jeg har vært med siden Comondore og Spectrum var hot. Og min første mobil veide sånn ca 5 kg. Jeg er så fasinert av den utviklingen vi er inne i nå at jeg vil ikke et sekund vurdere om noe er "verd å satse på" Alle plattformene driver utviklingen fremover og det at WP nå satser for fullt vil bare bidra til en ting, Konkurransen blir større, ingen kan hvile på laubærene. Vi vil få nye å spennende løsninger, nye spennende måter å gjøre ting på. Alle populære apper er nå i ferd med å få fotfeste også på WP-plattformen.

Jeg sier ja takk begge deler. Prøver alt som kommer ut og er glad for det som skjer. Til de som sier at WP er dømt nord og ned: Vent å se. Wp i dag er bare i begynnelsen. Jeg får flere oppdateringer på WP på en uke enn jeg får på min Note 2 på et år. De store er i ferd med å sovne og bør få opp øynene for de som puster de i nakken. Om ikke WP overlever har det skjerpet konkurransen og alle tjener på det.

 

Er det så rart? WP har færre apps, det uutvikler seg i mine øyne sakte som plattformer, og på toppen av det hele så er plattformens framtid usikker. Hva er egentlig argumentene for (og, "den har nesten like bra app-utvalg i praksis" er ikke ett argument for.

 

AtW

Lenke til kommentar

Joda Wp har færre apps. Og det som for meg oppfattes som en seriøs satsing på mobil/nettbrett fra MS sin side startet for mindre enn 2 år siden. Og allerede har det tatt en markedsandel på 10% i de viktigste landene i Europa. Aplle mister marked mens WP vinner andel i markedet.

Egentlig bryr jeg meg ikke så mye om disse tallene. Jeg er mer opptatt av hva som tilfaller meg som forbruker. Skjerpet konkurranse vil gi meg mer av det jeg vil ha.

 

Nå sitter de fleste av oss på en eller annen Windows plattform. Vi har hatet Vista, elsket Win 7. MS har vinglet flere enn en gang gjennom tidene og jeg føler meg sikker på at de drar dette i land.

 

Manglende Apps? Ja jeg har vært innom Instagram, Snapchat osv . De finnes på WP og de fleste fungerer like bra der som på Android eller IOS. Selv gir jeg beng. For meg er det viktig med utvikling.

 

Jeg har 3-4 mobiler på tilsammen alle plattformer og for meg er WP den mest spennende, og den plattformen jeg kan gjøre det mest effektive og produktive.

 

Det har vært en stor utvikling siden MS DOS til Windows 8,1 Og jeg har egentlig aldri irritert meg så mye at jeg ikke har slått meg til ro med at MS engang vil komme med noe bedre. Vista døde og takk for det.

Lenke til kommentar

WP har utviklet seg sakte i mine øyne, jeg snakker om plattformen vi diskuterer, ikke dos wller win8. Og igjen dukker argumentet "det er ikke så mye dårligere enn de andre på apps" opp. Jeg er ikke enig, og selv om jeg var det, så er ikke det et argument for WP, ingen velger en plattform på grunnlag av at den bare er litt dårligere enn alternativet. Hva konkret er fordelene med WP?

 

AtW

Lenke til kommentar

Hva konkret er fordelene med WP?

Meget god office-integrasjon

Meget god sky(drive)-integrasjon (også sammen med office)

Nokias kameraer (med kamerasoftware)

Meget god flyt (særlig på billigere modeller)

God e-postklient (muligens personlig oppfatning)

Jeg liker også veldig godt instant messaging-integrasjonen, men må indrømme at det ikke virker knirkefritt, og at støtten er for dårlig (feks burde skype im vært integrert).

 

 

 

Så til noe litt mindre konkret: Jeg føler at OSet er godt bygget, og at manglene stort sett er features som kan patches inn (noen til nød ordnes med apper), uten at det kreves grunnleggende forandringer.

 

Hvem er det folk mener ikke kan satse på WP?

 

Om dere mener MS er forsåvidt det greit nok.

Om dere mener oss som forbrukere skjønner jeg ikke helt "satse"-begrepet. Om man kjøper seg ny telefon hvert år risikerer man 1 år på en svakere plattform, og kanskje 300-400 kroner i apper. Saken stiller seg ikke stort annerledes selvom man dobler levetiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...