Gå til innhold

- Windows Phone 9 får helt nye menyer


Anbefalte innlegg

Meget god office-integrasjon

Meget god sky(drive)-integrasjon (også sammen med office)

Nokias kameraer (med kamerasoftware)

Meget god flyt (særlig på billigere modeller)

God e-postklient (muligens personlig oppfatning)

Jeg liker også veldig godt instant messaging-integrasjonen, men må indrømme at det ikke virker knirkefritt, og at støtten er for dårlig (feks burde skype im vært integrert).

 

 

 

Så til noe litt mindre konkret: Jeg føler at OSet er godt bygget, og at manglene stort sett er features som kan patches inn (noen til nød ordnes med apper), uten at det kreves grunnleggende forandringer.

 

Hvem er det folk mener ikke kan satse på WP?

 

Om dere mener MS er forsåvidt det greit nok.

Om dere mener oss som forbrukere skjønner jeg ikke helt "satse"-begrepet. Om man kjøper seg ny telefon hvert år risikerer man 1 år på en svakere plattform, og kanskje 300-400 kroner i apper. Saken stiller seg ikke stort annerledes selvom man dobler levetiden.

 

Så det koker ned til at det kjører bra på dårlige telefoner og god integrasjon mot MS sin software-suite? Det er mitt inntrykk også. Det er ikke spesielt store fordeler i mine øyne, men for noen er det sikkert viktigere enn andre (dvs førstnevnte er en fordel). Mot dette veksler man inn mye dårligere apper på alle andre fronter. Ett lite felskibelt system som utvikler seg sakte, og med en uviss framtid.

 

Saken stiller seg annerledes når man mye oftere må kjøpe nye apper, og må lære seg en ny plattform jo, og mange av oss har ikke kun en mobil som går på en mobil plattform. Her i huset er det 6 mobilplattformenheter til enhver tid feks.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har gjort meg mange tanker rundt WP v.s. Android.

I huset har vi en Iphone 4s, en Samsung galaxy Note 2, en HTC one, en Htc Titan, og en Lumia 925.

 

Note2: Elendig skjerm i sollys. Håpløs på den originale epostleseren. Umulig å lese mail i sollys. Umulig å bruke kamera i sollys siden man ikke ser skjermen. Telefonen "lagger" og blir bare tregere og tregere.

HTC One: Konas telefon og den rører jeg ikke. Men bildene hun tar er mye dårligere enn på Lumia 925. Blink Feed er noe dritt i følge henne.

Iphone 4s Kjedeleig OS. Har knust 2 ganger. Låst til at man ikke kan flytte ting at og frem som man vil mellom telefon og PC.Samtlige Appleladere får ledningsbrudd. Middels kamera.

 

Titan: Får ikke flere oppdateringer, men alt flyter like godt som på min nye Lumia. Telefonen gir meg like mye glede med WP 7.8 nå som da jeg kjlpte den.

 

Lumia 925. Alt flyter smooth. Uansett hvor mange apper jeg installerer så går alt like kjapt. Nokias egne tillegg gir økt glede av telefonen. Har alle de appene jeg kan ønske meg. Styring av souroundanlegget osv, Intergrert mot alarmanlegget i huset.

Kamera er overlegent alt jeg tidligere har hatt. Svært bra bilnavigasjon ut av esken med offlinekart for hele europa.Live tiles som gir meg et kjapt overblikk over hva som skjer. Bl.a på FB. Svært ryddig appstore. Svært gode søkemuligheter på telefonen. Googlesøk fra adresselinja i nettleseren. Svært god mediaspillerapps som spiller alt av musikk og video. Den beste Netflixappen er også på plass. Elegant design på telefonen.

 

På samtlige androidtelefoner jeg har hatt går ting tregere og treger ettersom man bruker telfonene. Slikt skjer ikke på WP.

Alt i alt gir WP meg en mye bedre opplevelse. Samt at på WP kan man klare seg med en telefon til langt under 1000 kroner. Og den gir samme flyten som en til 5000,-

Min Note 2 kjører fortsatt på samme androidversjon som da jeg kjøpte den i fjor. Om jeg noensinne får noen oppgradering vet jeg ikke. Det er for dårlig etter mitt syn. Kun 1 gang har jeg fått en oppgradering fra Samsung. Kun 1 på over ett år!!! Er det noe jeg IKKE gidder å satse på så er det Android. Da får man 1 oppdatering så er man glemt som kunde. MS garanterer et vist antall måneder med oppgraderinger, og er man med i developer programmet deres får man alle oppgraderinger med en gang de er tilgjengelig. (MS svar på NEXUS).

Lenke til kommentar

Så det koker ned til at det kjører bra på dårlige telefoner og god integrasjon mot MS sin software-suite?

 

Så du meiner at det viktigaste er å ha ein kraftigast muleg telefon, uavhengig av kor bra OSet køyrer på den? Viss WP på ein middels speca tlf køyrer like bra og raskt som Android på ein toppspeca tlf så skal eg likevel kjøpe Android-mobilen fordi den "på papiret" er best. Det gjev jo ikkje noko meining! Da kjøper eg heller ein billigare mobil som gjev meg same, om ikkje betre, brukaroppleving!

Eksempelet er for øvrig heilt reelt. Min Lumia 800 køyrde heilt knirkefritt etter 2 år og med nesten fullt minne/mykje apps, mens søstera mi sin HTC Sensation - og alle andre meir enn to år gamle Android-mobilar eg veit om - går som sirup. Som du ser i tråden her er eg ikkje den einaste WP-brukaren med det bildet av WP vs. Android.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...