Gå til innhold

Guide: Med disse triksene får du maksimalt ut av din Google Drive <br /> (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen flere ting som kunne vært verdt å ta med.

 

- Legge ut bilder på Google+ fra Drive

- Lage og publisere skjema og spørreundersøkelser via Forms

- Hvordan man kan legge til en "Send To" destinasjon i høyreklikksmenyen i windows.

- Avanserte søkefunksjoner

- Avanserte flytteoperasjoner (samme fil plassert i flere forskjellige mapper)

- Flytte My Documents til å peke til Google Drive mappa

- Måter man kan dele dokumenter på

- Funksjoner i tekst\regneark applikasjonene (tenker da på ting som ikke er i Word/Excel, som googe søk i side-baren, (+ definisjonssøk, og andre nyttige oppslag), flere som kan redigere samtidig og hvordan finne endringer gjort av andre)

 

Bare for å nevne noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok artikkel.

 

Bruker Driver daglig og har rundt 40-50 tekstdokument + andre diverse filer lagret der. Det eneste som mangler for meg er autokorrektur. Liker hvordan programmet fungere på alle enhetene jeg bruker og hvor enkelt det er å finne / redigere tingene mine. Skulle holde et lite foredrag og internettet ble borte. Løste seg ganske greit med at jeg tok fram telefonen og brukte den.

Lenke til kommentar

Finnes ikke dette? Eller tenker du på noe annet enn det som beskrives her? https://support.google.com/drive/answer/57859?hl=en

Jo, det gjør vell det. Har prøvd høyreklikking flere ganger når jeg skriver, men dette gir dårlige resultat i 90-95% av tilfellene. Regner med at det koster sinnsykt med penger å lage en like bra som Word har, men akkurat nå føler jeg at den er totalt overlegen :)

Lenke til kommentar

Jo, det gjør vell det. Har prøvd høyreklikking flere ganger når jeg skriver, men dette gir dårlige resultat i 90-95% av tilfellene. Regner med at det koster sinnsykt med penger å lage en like bra som Word har, men akkurat nå føler jeg at den er totalt overlegen :)

Jeg har ikke merket at stavekontrollen står tilbake for Word sin, men så er jo alle mine dokumenter på Google Docs på engelsk, så det forklarer kanskje det. Det er vel kanskje rimelig at Microsoft har et lite fortrinn på Norsk enda.

 

Og så har ikke jo Google Docs grammatikkkontroll enda heller.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke merket at stavekontrollen står tilbake for Word sin, men så er jo alle mine dokumenter på Google Docs på engelsk, så det forklarer kanskje det. Det er vel kanskje rimelig at Microsoft har et lite fortrinn på Norsk enda.

 

Og så har ikke jo Google Docs grammatikkkontroll enda heller.

Ahh, det forklarer nok forskjellen. Ingen av dokumentene er på engelsk, så det er mye mulig at den fungerer utmerket på det. Hva mener du med grammatikkkontroll? Tenkte med engang på den som ligger under "system --> staving" når du sa det.

Lenke til kommentar

Ahh, det forklarer nok forskjellen. Ingen av dokumentene er på engelsk, så det er mye mulig at den fungerer utmerket på det. Hva mener du med grammatikkkontroll? Tenkte med engang på den som ligger under "system --> staving" når du sa det.

Word har en fin funksjon som sjekker grammatikken i tillegg til rettskrivning (hvertfall på engelsk). Så hvis du bruker "are" når du skulle brukt "is" eller "whom" når du skulle brukt "who" så kan Word oppdage og rette det.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

 

 

Ahh, det forklarer nok forskjellen. Ingen av dokumentene er på engelsk, så det er mye mulig at den fungerer utmerket på det. Hva mener du med grammatikkkontroll? Tenkte med engang på den som ligger under "system --> staving" når du sa det.

Word har en fin funksjon som sjekker grammatikken i tillegg til rettskrivning (hvertfall på engelsk). Så hvis du bruker "are" når du skulle brukt "is" eller "whom" når du skulle brukt "who" så kan Word oppdage og rette det.

På Norsk også, og mange andre språk. Men du må installere Proofing Tools for hvert av dem. Dette koster selvfølgelig ekstra.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...