Gå til innhold

Oktoberfest 2013 - Linepusle. 35 mm/1.8G


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Rolige uroer" hang pent og stille ja.....noe suggererende harmonisk ved bildet. Er jo kunst det der.....

 

Takker. Jeg var usikker på om den skjeve bakgrunnen ødela... Jeg så det ikke før etterpå :hm:

 

Gir meg urovekkende minner om furupanel.

 

:wee: Det var uten tvil et furuhelvete (eller gran?), men mye morsomt for fotoglade!

Lenke til kommentar

Takk for hyggelige tilbakemeldinger, Randi, FunFact og k.n.b.!

 

I dag har det vært Scott Kelby og 35mm-eren var med fra starten. Siden min ekstrautfordring er å finne ro i bred forstand, måtte jeg nesten le da jeg kom til oppmøtested Gamle bybru og så en dobbeltsculler på vei oppover elven. Det hender nok ikke så ofte!

Fram med kamera, ikke tid til særlige innstillinger, og knips, knips. Det ble hastig og lystig, men jeg har endt opp med dette bildet:

 

5. oktober: Roere

Exif: 1/100s, f 5.9, 200 ISO.

 

post-259403-0-27426100-1380994894_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Den ble flott med dråper på.....(det var visst torsdag som var dagen for lansering, var på 3T - Leangen da, og de hadde dekorert med forskjellig i den anledningen)

 

 

Enig med RandiA. Dråpene utgjør forskjellen fra et middels til et bra bilde. Flott med fokus på en viktig sak også.

 

 

Heh, planke-uro har jeg ikke sett før. Kan bare stemme i når det gjelder dagens bilde. Det ser omtrent ut som dråpene er påsydde perler.

 

 

Den fikk jeg ikke med meg, Linepusle...fin vinkling :yes:

 

 

Har absolutt funnet roen her synes jeg. Dobbelsculler med cox på tomgang oppover elva gjennom høstløv og fin speiling gir absolutt fred i sjelen.

Litt ubalanse komposisjonsmessig, men pytt. :)

 

 

Det ble bra da! Refleksjonen i vannet, med rødfargene som går igjen i både bygg og klær. Samt brytningene etter åretakene synes jeg gjør bildet. løvet som flyter gir skikkelig høststemning.

 

 

Flott bilde med fine speilinger som det blir liv i av dobbeltsculleren.

 

 

Det var en original uro, tror kanskje ikke jeg ville hatt den i stua, nei, men den var jo i ro.

Vakre vannperler på det rosa sykkelsetet(?), og fine speilinger og krusninger i det siste bildet.

 

 

Ganske bokstavlig tolkning av å finne ro. :wee:

Synes du har funnet et godt utsnitt, båten er på vei innover i bildet med passe kjølstripe bak. I tillegg får vi speilingene fra de gamle lagerbyggene bak.

 

 

Tusen takk til alle som har svart og kommentert. Liten tid til å svare hver enkelt, dessverre, men alt leses og alt konstruktivt er ekstra velkomment!

 

Jeg får også liten tid til foto og oktoberfest denne uka, og vil bidra litt på etterskudd, men håper det går bra. Jeg får se hva maskintilgang på reise og tiden gir mulighet for...

Lenke til kommentar

Etter noen dager i Oslo uten nettilgang og PC blir det en samlepost med tre bidrag:

9. oktober:

Ekebergparken:

1/1250s, F/2.5, ISO 200

post-259403-0-33992000-1381784932_thumb.jpg

 

Litt moro i spoiler... Toro or not Toro?

 

post-259403-0-00241400-1381785731_thumb.jpg




12. oktober:

 

...og søkte skogens ro

 

1/250s, F/5.6, ISO 200

post-259403-0-17706900-1381785885_thumb.jpg

 

 

13. oktober:

 

Mot Fornebu

 

1/4000s, F/2.5, ISO 200

post-259403-0-52490400-1381786030_thumb.jpg

Endret av Linepusle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...